Gå til innhold

Gå tur med noen som alltid skal ha med hunden

Nesly

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig med deg! Selv om jeg skjuler det så godt jeg kan, og selvfølgelig skjønner hvorfor hunden er med, og selvsagt alltid vil være med når man går tur med noen som har hund.

Anonymkode: bf5bf...ca8

Endelig en som var enig med meg! Takk!😄😂 Mange hundeeiere som har svart her...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kommer helt an på eieren av hunden! Egentlig liker jeg å gå med hund, men ikke når de stopper hele tiden.

Jeg har en veninne med en hund som surrer fra side til side i ett sett, og hun styrer ikke båndet for FEM flate øre. Den krysser foran meg og stanser, og jeg holder på å tråkke på hunden, snuble i båndet, jeg får tauet rundt beina, det er til å bli helt gæærn av! Bytter jeg side går det maks ti sekunder før den er foran meg igjen. Jeg sier rett ut at jeg er redd for å snuble og drepe bikkja, men hun bare ler det bort. Så det orker jeg ikke lenger. 

Anonymkode: 653f2...5ab

Da er hun jo lite hensynsfull :) De fleste er heldigvis ikke sånn. 

Anonymkode: 45c8c...56d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slik er det. De fleste som får seg hund liker hund og liker å gå tur. 

Anonymkode: ef11d...ddb

Ser den, jeg er bare så drittlei av tidligere dype samtaler som har blitt byttet ut med hundesamtaler...😷

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater hunder, men ser på det som en selvfølge at hundeeiere tar med bikkja på tur. To fluer i et smekk; sosialisere med deg og lufte bikkja. Siden jeg hater hunder møtet jeg heller hundeeier-vennene mine hos meg, bowling, kino eller andre plasser kjøterene ikke får komme. 

Anonymkode: 506ae...247

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund, men går noen ganger tur med venninner uten hund. Jeg bor et stykke unna venninnene mine som bor i byen og gidder ikke alltid ta med bikkja. Så mye kjas og mas og hundretusen andre hunder. Mannen og jeg deler uansett på turgåingen, så trim får dyret.

Anonymkode: 45c8c...56d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest hund er greit, men irriterer meg når venninner skal ha med barn..... 

Anonymkode: 559db...dbc

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesly skrev (4 minutter siden):

Men det er vel svaret til hundeeiere du er ute etter, siden vennene dine har hunder? 

hvis du bare var ute etter sympati så kan jeg godt si jeg forstår deg selv om jeg har hund. Det er irriterende å være med mødre i permisjon som skal drasse på babyen sin også. Men sånn er det. Du må enten finne andre å gå tur med eller gå alene. Hundeeiere kommer ikke til å gå på tur med deg om de ikke får ha med bikkja. 

Anonymkode: 008fa...123

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesly skrev (30 minutter siden):

Jeg er ikke hundeeier, men har fortsatt forståelse for at folk faktisk må gå tur med hunden. Å det å bruke 3 timer istedet for 1 1/2 time (eller noe) på tur på en dag er jo bare tull. 

Anonymkode: 86801...5dc

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hunden. Har de kustus på den er det greit. Men når lille Chanel på 1 kg ikke kan gå fortere enn 0,5 km/t eller går helt ustyrlig i bånd er det ikke noe trivelig. 

Anonymkode: 4bc70...82d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er maaange koeonahunder ute og går. Alle skal ha hund og hytte. Takke meg til katt. 

Anonymkode: ededc...6e6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hunder, og skjønner deg faktisk. Jeg har venner med hunder som går fryktelig sakte og ikke har lært forskjellen på luftetur og gåtur. Når jeg skal på gåtur så lufter jeg hundene på forhånd, sånn at jeg slipper å ta så mye hensyn og la hundene sniffe og stoppe opp ved hver en busk.

Personlig liker jeg ikke å gå tur med folk som skal gå og prate hele veien. Når jeg går på tur så går jeg for å trekke inn frisk luft og få mosjon. Jeg liker å holde farta oppe, men jeg har dessverre venner som må stoppe opp for å få frem poengene sine i samtalen. 

Anonymkode: 1775b...052

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesly skrev (59 minutter siden):

Lurer på om det er andre som irriterer seg over å gå tur med hundeeiere?

Jeg elsker å gå tur, men liker ikke hunder. Liker ikke å snakke om dem, snufle i båndet eller vente fordi den skal drite, plukke opp drit eller hilse på en annen hund. Er jeg alene? 

Har 3 forskjellige Venninner Som har fått seg hunder og kjenner at det at de alltid skal ha med hundene har gjort at jeg mister litt turgleden. Sorry at jeg høres veldig negativ Ut! Andre som meg?

Enig til en viss grad. Avogtil synes jeg det er koslig å gå tur med hund, men foretrekker uten 97% av tiden. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men det er vel svaret til hundeeiere du er ute etter, siden vennene dine har hunder? 

hvis du bare var ute etter sympati så kan jeg godt si jeg forstår deg selv om jeg har hund. Det er irriterende å være med mødre i permisjon som skal drasse på babyen sin også. Men sånn er det. Du må enten finne andre å gå tur med eller gå alene. Hundeeiere kommer ikke til å gå på tur med deg om de ikke får ha med bikkja. 

Anonymkode: 008fa...123

DET ER VERRE. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er irriterende å gå tur med, så han går jeg med på egenhånd, og så får han bli hjemme når jeg går tur med venninner. Det går helt fint, jeg har bare godt av den ekstra trimmen 

Anonymkode: af737...e9d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hater hunder, men ser på det som en selvfølge at hundeeiere tar med bikkja på tur. To fluer i et smekk; sosialisere med deg og lufte bikkja. Siden jeg hater hunder møtet jeg heller hundeeier-vennene mine hos meg, bowling, kino eller andre plasser kjøterene ikke får komme. 

Anonymkode: 506ae...247

Hater hunder? Og hundeeiere gidder å ha noe med deg  gjøre?

Jeg hadde droppet deg uten å nøle.

Anonymkode: 5eb95...b6e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest theTitanic
Nesly skrev (1 time siden):

Lurer på om det er andre som irriterer seg over å gå tur med hundeeiere?

Jeg elsker å gå tur, men liker ikke hunder. Liker ikke å snakke om dem, snufle i båndet eller vente fordi den skal drite, plukke opp drit eller hilse på en annen hund. Er jeg alene? 

Har 3 forskjellige Venninner Som har fått seg hunder og kjenner at det at de alltid skal ha med hundene har gjort at jeg mister litt turgleden. Sorry at jeg høres veldig negativ Ut! Andre som meg?

Du må innrømme at det vil være temmelig spesielt å være hundeeier og ikke ta med hunden på tur..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over det samme. Har en veninne jeg aldri har vært på tur med uten hund. Og vi har kjendt hverandre siden vi var barn (de hadde hund da også). Og da har hun gjerne luftet hunden tidligere på dag også, eller går en tur senere på dag i tillegg. Så det er ikke det at hunden ikke får luftet seg 🤪 

Anonymkode: 1e329...dcf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde droppet deg som venn om jeg ikke kunne hatt med bikkja på tur. Den er ikke i veien, den er ikke som et barn som krever all oppmerksomhet, man kan fortsatt prate med hverandre. Jeg er glad i å gå turer, men hadde aldri giddi å gått tur med deg og så en ny tur med hunden etterpå. 
Helt greit å ikke være glad i hunder, men skjønner ikke at dette er et problem ass

Anonymkode: 35d86...075

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå deg, men det er nok dessverre slik at om det blir for frustrerende for deg, må du finne noen andre å gå tur med. Hadde jeg hatt hund, ville jeg selvsagt hatt med meg hunden på tur. Ellers måtte jeg jo gått en ny tur etterpå, og det er ikke alltid like motiverende.

Anonymkode: 6ce18...07a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...