Gå til innhold

Gå tur med noen som alltid skal ha med hunden

Nesly

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er andre som irriterer seg over å gå tur med hundeeiere?

Jeg elsker å gå tur, men liker ikke hunder. Liker ikke å snakke om dem, snufle i båndet eller vente fordi den skal drite, plukke opp drit eller hilse på en annen hund. Er jeg alene? 

Har 3 forskjellige Venninner Som har fått seg hunder og kjenner at det at de alltid skal ha med hundene har gjort at jeg mister litt turgleden. Sorry at jeg høres veldig negativ Ut! Andre som meg?

Endret av Nesly
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesly skrev (1 minutt siden):

Luter på om det er andre som irriterer seg over å gå tur med hundeeiere?

Jeg luter i retning mot

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du har problemer med dette, bør du finne deg noen andre å gå tur med

Anonymkode: 062cf...bac

Enig med den over her. Hundeeiere kommer alltid til å ta med hunden. Finn noen andre å gå med eller gå alene 

Anonymkode: 008fa...123

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok naturlig at de tar med hunden når de like godt skal ut på tur. En hund krever mye, og den skal ha minst en lang tur hver dag. Kanskje upraktisk for dem å måtte gå en ekstra tur etterpå. Så lenge du ikke gir noe uttrykk for at du er redd hunder, så må du nok nesten regne med at hunden blir med

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke hunder men jeg skjønner godt at hundeeiere tar med seg hunden sin når de går tur. Du må som andre skriver finne andre å gå med eller gå alene. 

Anonymkode: 8dd1c...958

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt naturlig at man har med hunden når man går tur. Fu får heller finne deg noen andre å gå med om det er så irriterende. Jeg har ikke hund, men så klart skulle den blitt med på tur, den må ha tur uansett. 

Anonymkode: 86801...5dc

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hundeeier må jeg gå tur med hunden. Skulle jeg både gå tur med og uten hund hadde det tatt ekstremt mye tid. Vil du absolutt gå tur med folk som eier hund uten at den blir med må du nesten gå tur innendørs. Eller finne noen andre. Du kan også gå alene, for det gjør vi hundeeier ofte. Blir det kjedelig kan du lytte på musikk :)

Anonymkode: ef11d...ddb

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesly skrev (4 minutter siden):

Jeg elsker å gå tur, men liker ikke hunder. Liker ikke å snakke om dem, snufle i båndet eller vente fordi den skal drite, plukke opp drit eller hilse på en annen hund. Er jeg alene? 

Har 3 forskjellige Venninner Som har fått seg hunder og kjenner at det at de alltid skal ha med hundene har gjort at jeg mister litt turgleden. Sorry at jeg høres veldig negativ Ut! Andre som meg?

En hundeeier har ansvar for hundens psyke, psyken blir psyk dersom hunden ikke får oppleve. Akkurat som folk. Jeg har hund. Det er utenkelig for meg å gå tur, og vite at fido glugger ensom i veggen.

Fido er flokkdyr. Det er forferdelig nok de 8 timene hver dag matforeldrene er på jobb. Det er faktisk nesten dyreplageri. K Sverige har de lovfestet hvor lenge fido kan glugge i veggen, og det er mye kortere enn en arbeidsdag. Se for deg hvor ikke det er å gå hjemme å daffe 5 dager i uka arbeidsledig. Man blir psyk av det. For Fido er det katastrofe til sammenlikning. 

Så ja. Fido skal med. Alltid. Det er mitt ansvar som eier å sørge for det. Hvis vennene mine ikke liker Fido, nei da får dem gå med noen andre. Jeg gidder ikke to turer for at vennen min ikke liker Fido

Anonymkode: db45d...eee

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesly skrev (5 minutter siden):

Du er sikkert ikke alene om å ikke like hunder og det som følger med, men du kan neppe forvente at hundeeiere setter igjen hunden hjemme for å gå tur med deg. Er man hundeeier så er hunden selvfølgelig med på tur. Slik er det bare. Med andre ord må du nesten bare finne noen som ikke har hund som du kan gå tur sammen med. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på eieren av hunden! Egentlig liker jeg å gå med hund, men ikke når de stopper hele tiden.

Jeg har en veninne med en hund som surrer fra side til side i ett sett, og hun styrer ikke båndet for FEM flate øre. Den krysser foran meg og stanser, og jeg holder på å tråkke på hunden, snuble i båndet, jeg får tauet rundt beina, det er til å bli helt gæærn av! Bytter jeg side går det maks ti sekunder før den er foran meg igjen. Jeg sier rett ut at jeg er redd for å snuble og drepe bikkja, men hun bare ler det bort. Så det orker jeg ikke lenger. 

Anonymkode: 653f2...5ab

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som hundeeier må jeg gå tur med hunden. Skulle jeg både gå tur med og uten hund hadde det tatt ekstremt mye tid. Vil du absolutt gå tur med folk som eier hund uten at den blir med må du nesten gå tur innendørs. Eller finne noen andre. Du kan også gå alene, for det gjør vi hundeeier ofte. Blir det kjedelig kan du lytte på musikk :)

Det er snakk om folk som har fått seg hund i senere tid, har gått masse tur med dem før så er ikke noe jeg absolutt vil... etter hundene er blitt med har turene byttet fokus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger går moren min tur med en venninne uten hunden, men dette skjer bare om mamma eller pappa nettop har gått tur, eller turen mamma og venninnen skal gå blir forlang for vår australske terrier.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg! Selv om jeg skjuler det så godt jeg kan, og selvfølgelig skjønner hvorfor hunden er med, og selvsagt alltid vil være med når man går tur med noen som har hund.

Anonymkode: bf5bf...ca8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best å gå alene på tur. Jeg går fort, og orker ikke å ha sinker med meg. Det inkluderer hund og enkelte mennesker. Noen beveger seg så sakte, at det nesten er fasinerende. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesly skrev (2 minutter siden):

Det er snakk om folk som har fått seg hund i senere tid, har gått masse tur med dem før så er ikke noe jeg absolutt vil... etter hundene er blitt med har turene byttet fokus. 

Slik er det. De fleste som får seg hund liker hund og liker å gå tur. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...