Gå til innhold

Gravid etter MA og utskraping

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle flotte damer her inne🤗

Jeg fikk konstantert MA på TUL rett før jul. Jeg var da i uke 10, og fostret hadde sluttet å utvikle seg 8+6. dette var et stort sjokk og både samboer og jeg har slitt etterpå. 18 Desember ble jeg innlagt på sykehus for utskraping. Blødde ca. 5 dager etterpå.

Vi bestemte oss kjapt for at vi ønsket å prøve på nytt. Jeg fikk første menstrasjon 14 januar, hadde normal mens i 4 dager. Hele syklusen tok jeg ELtest for å jakte på eggløsning, men ingen tester slo ut positive. Jeg fikk nå menstrasjon igjen for noen dager siden. Kommer selvsagt til å fortsette å teste mer ELtest, samt prøve hver/annenhver dag.

Noen andre som har erfaring med syklustull og det å bli gravid etter MA og utskraping?

Anonymkode: 9faee...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei alle flotte damer her inne🤗

Jeg fikk konstantert MA på TUL rett før jul. Jeg var da i uke 10, og fostret hadde sluttet å utvikle seg 8+6. dette var et stort sjokk og både samboer og jeg har slitt etterpå. 18 Desember ble jeg innlagt på sykehus for utskraping. Blødde ca. 5 dager etterpå.

Vi bestemte oss kjapt for at vi ønsket å prøve på nytt. Jeg fikk første menstrasjon 14 januar, hadde normal mens i 4 dager. Hele syklusen tok jeg ELtest for å jakte på eggløsning, men ingen tester slo ut positive. Jeg fikk nå menstrasjon igjen for noen dager siden. Kommer selvsagt til å fortsette å teste mer ELtest, samt prøve hver/annenhver dag.

Noen andre som har erfaring med syklustull og det å bli gravid etter MA og utskraping?

Anonymkode: 9faee...571

Hei lykke til, jeg har 3 MA bak meg som ble behandlet med cytotec men endte med utskraping.

Fikk syklustull av cytotec men fikk ikke noe problemer etter utskraping. 

Min erfaring er at det er lettere å bli gravid kort tid etter fødsel men at etter utskraping tar det like lang tid som vanlig. 

Her er EL  mellom dag 12-16. Jeg ville startet fra dag 10 til 20 og bare elsket hver eneste dag og så ligge litt på rygg etter elskov så det får svømmet innover. 

Jeg har også 3 barn.

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 715f0...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme som deg i november. Like langt svangerskap og str på foster. Jeg fikk mensen etter nesten 5 uker og har hatt regelmessig syklus siden. Hadde regelmessige sykluser før graviditeten også. 

Anonymkode: a86b7...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThessyB

Hei! Åh, dette høres forferdelig egoistisk og slemt ut, men akkurat idag var det godt å vite at jeg ikke er alene. ❤️

SA i uke 8 her, det var i oktober. Fikk cytotec som ikke hjalp i to runder, og endte med utskraping 1. desemver. Har mer eller mindre blødd siden. Trodde i forrige uke at det hadde gitt seg, men begynte spotte og blø igjen nå på fredag. Så utrolig frustrerende og altoppslukende. 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...