Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er utdannet som tannpleier fra UIO. Jeg tenkte først å jobbe som tannpleier i Australia, men det så litt vanskelig ut med tanke på autorisasjon der nede. Derfor vurderer jeg å ta en master kanskje innenfor helse?

Har noen av dere erfaringer med dette? Min drøm er å bo i en periode der nede, så veldig spennende om noen tar seg tid for å skrive.

https://www.usn.no/studier/finn-studier/tannpleie-og-helsefremmende-arbeid/

Kanskje mulig å ta utveksling med denne videreutdanningen? 

Anonymkode: aee87...acf

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1451015-studere-master-i-australia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er å velge et anerkjent universitet og sjekke at masteren er godkjent av NOKUT. Det finnes mange kommersielle universiteter som ikke holder tilstrekkelig kvalitet, men de gode universitetene er gode. Du kan lese mer på ANSAs nettsider.

Lykke til!

Anonymkode: 4b570...82c

Ikke helt det du spør om, men jeg var på utveksling der, og det var heelt fantastisk, men fikk ca like mye i studielån på ett semester der som 5 semester i Norge. Så jeg er glad jeg ikke tok en hel grad. Regn hvertfall godt på det finansielle - mange som sitter med *store* studielån etter master i utlandet!

Anonymkode: 75c1d...73e

• Liker 1

Annonse

Sydney er fantastisk, men det er beindyrt å bo der. Har ikke vært i Melbourne, tipper det er litt billigere, men fremdeles DYRT. Skolepenger koster også en liten formue. Det vil bli en veldig dyr master, så hvis målet bare er å bo i Australia en stund, støtter jeg forslaget over om working holiday visa. Hvis det er en stund til du tenker å reise, det er neppe et alternativ nå. Australia var svært restriktive innreiseregler, og har signalisert at det skal være sånn minst ut 2021. 

Anonymkode: 39668...ebd

Melbourne er litt billigere, det stemmer at de har sagt noe om restriktive innreise regler frem til 2022. Jeg skulle ønske jeg kunne tatt working holiday visa, men er 32 år og det er 18-31 år dessverre. 

Har også funnet at hvis jeg tar en master her i Norge kan jeg evt ta utveksling i utlandet, men da i USA, Nederland, Danmark og Nord- Amerika.

Anonymkode: aee87...acf

Økonomisk vil det lønne seg å ta en master i Norge og dra på utveksling. Du kan dra på en LANG ferie i Australia for pengene du sparer på det... Du bør også sjekke jobbmulighetene med master, særlig fra Australia (arbeidsgiver har neppe noe forhold til universitetet du tenker gå på). 

Jeg frykter innreisereglene kan bli harde også i 2022. Vi skulle egentlig reist dit nå i år, men tipper vi utsetter det til 2023. 

Klimaet er også en faktor (i alle fall for meg😜), det er betydelig kaldere om vinteren i Melbourne enn i Sydney. 

Det er mulig å få arbeidsvisum i Australia også, men avhengig av hva du studerer kan det være veldig vanskelig. Enkelte yrkesgrupper får flere poeng i poengsystemet deres fordi de trenger arbeidskraft utenfra. Hvis du er i en av disse gruppene, kan det være noe å vurdere. 

Anonymkode: 39668...ebd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...