AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #21 Skrevet 14. februar 2021 Blondie65 skrev (2 timer siden): Må man ikke anta at pris - f.eks. kr 500 - er for den tingen man faktisk selger? Altså: tingen har en skjønnhetsfeil, det er oppgitt i annonsen, prisen for ting med skjønnhetsfeil er kr 500. Hvorfor skal man da prute? Det er noe helt annet å si at man vil se tingen før man bestemmer seg. Da har man signalisert at her kan det bli eller ikke bli kjøp alt ettersom om tingen tilfredsstiller kjøperens forventning. Og selvsagt står selgeren i sin fulle rett til å si at prisen fortsatt er 500 og ikke akseptere noe nytt bud. Ja, det er vel redelighet begge veier som gjelder. Selger må oppgi tingen så nøyaktig som mulig, og kjøper må forholde seg til det som blir oppgitt. Men om man vil prute på en ting fordi den ikke er som oppgitt så må man jo ikke få selger til å bli ubekvem heller. Husker en gang jeg solgte en ting som jeg hadde tatt ett bilde av og tenkte ikke noe over om det så ut som i virkeligheten eller ikke, jeg var ganske ung og lite erfaren med slikt. Da kjøper kom og skulle hente ble hun veldig ubehagelig, «nei det så ikke ut som på bildet nei», og dama var streng og stram i uttrykket. Men tingen skulle hun ha, bare for 2/3 av oppgitt pris. I ettertid skulle jeg ønske at jeg ikke hadde solgt til henne, selv om hun sikkert hadde rett i det hun sa. Hun var rett og slett ufin i tonen. Anonymkode: 5d504...9fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå