Gå til innhold

Trondheim stygg by ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trondheim er fin, Stavanger er fin, Bergen er fin. Ikke alt innenfor bygrensene er fine, men sentrumsområdene er det stort sett.  Oslo, derimot, er ikke fin, annet enn i noen spredte klynger her og der. 

Og nei, jeg er ikke trønder. 

Anonymkode: 5fded...bd7

• 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
every woman skrev (På 14.2.2021 den 18.44):

Jeg må dessverre si meg enig. Bakklandet og Nidarosdomen kan ikke gjøre opp for den ødeleggelsen av byen politikerne legger til rette for ellers. Fortettingen med tettbygde klosser er på grunn av et klimamål. Faktisk. Men med flere tusen nye innbyggere i året, massevis av nye boligfuglekasser og stor utbygging av veisystemer både i og rundt byen, så saboterer de sitt eget mål. Helt uten å skjønne det, ser det ut til. Gamle bygg lar de forfalle med vilje, sånn at de kan tillate riving og enda mer fortetting senere. En sjelden gang vedtas symbolbevaring av et og annet gammelt hus. Resten rives. Anlegges parker her blir de ikke vedlikeholdt over tid, de ender opp som gjengrodde villniss. 

Bokvalitet og trivsel er helt ute av ligningen i Trondheim. Luften stinker av eksos. innbyggerne er slitne og stresset over evig fortetting og å aldri vite når anleggsmaskinene tar over området de bor i. 

Jeg orker snart ikke å bo her lenger.

Haha hva slags fortetting? 3 nye boenheter på 2 etasjer på cha om fem år? Har merket det er mye sutter i Trondheim angående utbygging, selv om det knapt bygges noe som helst. Sutreby som står stille i tiden og tror verdens ende er nær om det kommer en ny enebolig eller noen nye innflyttere nærmere enn Vikhammer eller melhus. Problemet i trondheim er ikke for mye utbygging, snarere det motsatte. Hele byen ser ut som en forvokst landsby som eter opp alt av grøntområder fordi man har høydeskrekk. 

Anonymkode: 15daa...304

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 13.31):

Heller mot dette jeg også. Det er trist å se en så flott by forfalle til de grader. Tenk hvilket flott utgangspunkt byen har med sin beliggenhet og flotte gamle bygninger. Alt innbygd og nedgrodd nå. Og alle disse miljøklossene, og den evige gravingen og lappingen over alt. Nå er i tillegg byen full av innvandrere. Ikke mye som holder meg igjen her nå.

Anonymkode: 73f1e...bad

Hva slags flotte gamle bygninger? Sillebrygger og gamle tømmerhytter? Slikt rev man i Oslo for flere  hundre år siden da man fant ut at man heller skulle bygge by. Ingen som angrer på det for å si det sånn. Ingen har bruk for ei sillebrygge med halvannen meters etasjer. Ingen kan drive butikk i en 2 etasjes tømmerhytte. Problemene til trondheim og opphavet til elendigheten er jo det dere bevarer, skjønner dere ikke det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2022 den 18.31):

Trondheim er fin, Stavanger er fin, Bergen er fin. Ikke alt innenfor bygrensene er fine, men sentrumsområdene er det stort sett.  Oslo, derimot, er ikke fin, annet enn i noen spredte klynger her og der. 

Og nei, jeg er ikke trønder. 

Anonymkode: 5fded...bd7

Oslo er mye finere enn alle disse byene. Og mye større. Oslo er større enn alle disse byene til sammen. Oslo nr 1. Oslo finest, Oslo størst, Oslo har tilbudene. Distriktene kan gå å legge seg.

Skrevet

Trondheim er vakker! Byen i mitt hjerte!!

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Trøndelag84 skrev (2 minutter siden):

Trondheim er vakker! Byen i mitt hjerte!!

For noe tull. Trondheim er et høl.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 19.27):

Enig med alt du sier, unntatt dette.  Der tar nok Bergen kaka.

Anonymkode: 41675...77b

Nei Bergen er mildere og mindre sur på vinteren 

Anonymkode: 583e3...40a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2022 den 17.43):

Stavanger er den vakreste av landets storbyer.

Anonymkode: 4ac9a...9f9

La oss være enig i å være uenig. Ja Stavanger har sin sjarm men den er ikke den vakreste

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2021 den 20.32):

Er ikke alle byer i Norge stygge?

Anonymkode: 744d2...ccc

Jo det er de. Et signalbygg, en domkirke hvis du er heldig og en liten klynge gamlebyen, men ellers er det ikke mye fint å se.  Kan ikke sammenlignes med europeiske byer.

Anonymkode: b5e35...c93

Skrevet

Nusket skrev (På 19.8.2022 den 13.34):

Trondheim har tapt seg veldig, syns ikke byen er fin lenger. Koselige områder som Bakklandet o.l, men bykjernen generelt har blitt upersonlig og usjarmerende. Synes faktisk Oslo er en langt finere by, ville heller bodd der (sånn minus prisene). 

Bykjernen? I bykjernen har det ikke skjedd noe siden 70-tallet. Det ser akkurat likt der nå som det gjorde i 1970. Det er over 50 år siden. Det er jo det som er så fordømt tragisk med byen.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

La oss være enig i å være uenig. Ja Stavanger har sin sjarm men den er ikke den vakreste

Koselig by, men akkurat ikke storby slik det hevdes. Klubbgata, Søregata og Østervåg er gjort unna på et halvtime eller mindre. Jeg synes at Pedersgata med alle de spennende streetfood resturantene er høydepunktet med Stavanger 

Skrevet

Har bodd i Trondheim, synes ikke byen er særlig fin. At det nesten alltid er dårlig vær i Trøndelag hjelper ikke akkurat på trivselen. Så selv om jeg er trønder så trives jeg mye bedre i Oslo der er det i det minste nesten alltid fint vær selv om det er mindre pene områder der også. 

Anonymkode: 26032...68a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha hva slags fortetting? 3 nye boenheter på 2 etasjer på cha om fem år? Har merket det er mye sutter i Trondheim angående utbygging, selv om det knapt bygges noe som helst. Sutreby som står stille i tiden og tror verdens ende er nær om det kommer en ny enebolig eller noen nye innflyttere nærmere enn Vikhammer eller melhus. Problemet i trondheim er ikke for mye utbygging, snarere det motsatte. Hele byen ser ut som en forvokst landsby som eter opp alt av grøntområder fordi man har høydeskrekk. 

Dette må være det største tullet jeg har lest her noen sinne. Jeg regner med at du og dine meningsfeller har minst en fot i byggebransjen. Byen er et eneste byggekrater, og utbyggingen er totalt planløs. Det jeg håper er at de får fart på de store utbyggingsområdene Sluppen og Nyhavna, slik at presset tas av for andre steder i byen, hvor folk er utslitte av fortettingen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Bykjernen? I bykjernen har det ikke skjedd noe siden 70-tallet. Det ser akkurat likt der nå som det gjorde i 1970. Det er over 50 år siden. Det er jo det som er så fordømt tragisk med byen.

Nei. Det er faktisk det eneste som er bra med byen. At sentrumskjernen delvis skjermes fra den verste utbyggingen. 

• Liker 1
Skrevet
every woman skrev (4 minutter siden):

Dette må være det største tullet jeg har lest her noen sinne. Jeg regner med at du og dine meningsfeller har minst en fot i byggebransjen. Byen er et eneste byggekrater, og utbyggingen er totalt planløs. Det jeg håper er at de får fart på de store utbyggingsområdene Sluppen og Nyhavna, slik at presset tas av for andre steder i byen, hvor folk er utslitte av fortettingen.

Det er nesten ingen bygging noen steder. Det er litt bygging i elgseter, litt ved sirkus og litt på lade. Helt innenfor det som er normalt i en by. Hva tror du er alternativet? En by som ikke vokser er en by som dør. Hele distriktsnorge er fulle av slike kommuner som synger på siste verset.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nesten ingen bygging noen steder. Det er litt bygging i elgseter, litt ved sirkus og litt på lade. Helt innenfor det som er normalt i en by. Hva tror du er alternativet? En by som ikke vokser er en by som dør. Hele distriktsnorge er fulle av slike kommuner som synger på siste verset.

Du må ha problemer med synet.

• Liker 1
Skrevet

Trondheim er både støvete og stygg sett gjennom bussruta. Men den er også vakker, sprudlende og frodig hvis man tar en liten rusletur. 
Jeg elsker byen ❤️

Anonymkode: a1225...f44

• Hjerte 2
Skrevet
every woman skrev (40 minutter siden):

Du må ha problemer med synet.

Si meg hvor denne massive utbyggingen foregår da? Så skal jeg si det hvor det foregår mye mer utbygging på mye mindre plasser enn i Trondheim. Sutretrønder.

Skrevet

Jeg elsker byen og folkene i Trondheim ❤️

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...