AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Jeg kan ikke la være å merke til hvor forfallen og stygg bygningene er, når jeg sitter i bussen in til sentrum fra sirkus. Jeg har bod i byen i 8 år og det har ikke blitt bedre. Jeg ser de bygger haugevis med blokkleiligheter i lade. Du blir nesten klaustrofobisk av å se på det. Jeg må innrømme jeg synes Trondheim er en stygg by. Anonymkode: d8354...e10 1 1
Hr. Aktiv Skrevet 13. februar 2021 #2 Skrevet 13. februar 2021 Trøst deg med at Oslo er mye styggere, men ja Ottervik og AP ødelegger byen slik AP gjør med Oslo. 10 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #3 Skrevet 13. februar 2021 Det er jo bare strekningen fra rønningsbakken og frem til Lademoen kirke hvor det er litt slitt. Det vil allitid være mer forfalne området i en by, og huseiere som gir f. Midtbyen er full av historie og fine bygninger, Nidarosdomen, omkranset av Nidelva. Nede på piren er det superfint bort til Skansen videre over til Ila og Øya. Du har fjord og høyder som gir flott utsikt i forhold til flatt landskap. Og man ser fjella på Fosen. Veldig mange fine kirker rundt omkring og grøntområder. Trondheim sør er et annet kapittel.... er bare myr der. Kaller det ghetto og holder meg unna 😂 det vil alltid være dårlige områder i en by. Anonymkode: caa4c...e41 15
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Skrevet 13. februar 2021 Er ikke alle byer i Norge stygge? Anonymkode: 744d2...ccc 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #5 Skrevet 13. februar 2021 Det triste er det skal ikke så mye til for å gjøre det fint. La os ta strekningen fra sirkus in til sentrum. Fjerning av graffiti, maling og en en del trer hadde vært nok. En ny grønn park mellom city lade og sirkus hadde gjort området mindre klaustrofobisk. Er det ikke bystyret som har ansvar for byens "fasade" ? er dette noe de tar til betrakting og jobber mot?, altså å gjøre byen vakrere. Anonymkode: d8354...e10 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke alle byer i Norge stygge? Anonymkode: 744d2...ccc Nei, ikke alle er det, men det blir stadig fler og fler etterhvert som utbyggerne får holdt på. Det virker som at målet er å bygge så stygt, raskt og billig som mulig for tiden.... Det er helt jævlig Anonymkode: 18f4e...95d 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #7 Skrevet 13. februar 2021 Ja, virkelig kjempestygg. Trafikkmaskin. Alt fra rådhus til resten av sentrum er dekket av eksos. Bygninger males aldri, eller i grått-grått-grått i sentrum. Få grøntområder. Ikke flotte parker som i Oslo. Byggearbeid både her og der. Masse legoklossebygg bygd på billigste måte, plan og bygningsavdelingen må mangle både vyer, estetisk sans og reguleringsevne. Trondheims storhetstid er sørgelig forbi. På Moholt har de laget ny alle og trafikkmaskin, og hugget de store trærne som er byens stolthet. Dette er ingen grønn lunge å puste inn skjønnhet i, men en sliten trønderkjerring. Anonymkode: eca8c...6e8 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #8 Skrevet 14. februar 2021 Den kan vel ha sin sjarm, men mye er slitt. Jeg har bodd der en periode, men kunne aldri tenke meg å flytte ditt permanent. Anonymkode: cf605...d68 1
every woman Skrevet 14. februar 2021 #9 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ja, virkelig kjempestygg. Trafikkmaskin. Alt fra rådhus til resten av sentrum er dekket av eksos. Bygninger males aldri, eller i grått-grått-grått i sentrum. Få grøntområder. Ikke flotte parker som i Oslo. Byggearbeid både her og der. Masse legoklossebygg bygd på billigste måte, plan og bygningsavdelingen må mangle både vyer, estetisk sans og reguleringsevne. Trondheims storhetstid er sørgelig forbi. På Moholt har de laget ny alle og trafikkmaskin, og hugget de store trærne som er byens stolthet. Dette er ingen grønn lunge å puste inn skjønnhet i, men en sliten trønderkjerring. Anonymkode: eca8c...6e8 Jeg må dessverre si meg enig. Bakklandet og Nidarosdomen kan ikke gjøre opp for den ødeleggelsen av byen politikerne legger til rette for ellers. Fortettingen med tettbygde klosser er på grunn av et klimamål. Faktisk. Men med flere tusen nye innbyggere i året, massevis av nye boligfuglekasser og stor utbygging av veisystemer både i og rundt byen, så saboterer de sitt eget mål. Helt uten å skjønne det, ser det ut til. Gamle bygg lar de forfalle med vilje, sånn at de kan tillate riving og enda mer fortetting senere. En sjelden gang vedtas symbolbevaring av et og annet gammelt hus. Resten rives. Anlegges parker her blir de ikke vedlikeholdt over tid, de ender opp som gjengrodde villniss. Bokvalitet og trivsel er helt ute av ligningen i Trondheim. Luften stinker av eksos. innbyggerne er slitne og stresset over evig fortetting og å aldri vite når anleggsmaskinene tar over området de bor i. Jeg orker snart ikke å bo her lenger. 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (På 13.2.2021 den 19.53): Det er jo bare strekningen fra rønningsbakken og frem til Lademoen kirke hvor det er litt slitt. Det vil allitid være mer forfalne området i en by, og huseiere som gir f. Midtbyen er full av historie og fine bygninger, Nidarosdomen, omkranset av Nidelva. Nede på piren er det superfint bort til Skansen videre over til Ila og Øya. Du har fjord og høyder som gir flott utsikt i forhold til flatt landskap. Og man ser fjella på Fosen. Veldig mange fine kirker rundt omkring og grøntområder. Trondheim sør er et annet kapittel.... er bare myr der. Kaller det ghetto og holder meg unna 😂 det vil alltid være dårlige områder i en by. Anonymkode: caa4c...e41 Trondheim er særs stygg. Du har det grelle grønne nidarosspiret som du ser fra hvor som helst i byen, og nedslitte, lave tre-skur langs hele elva og innimellom noen malplasserte større bygninger. Ingen helhet i noe som helst. Ikke godt å si om de ønsker å være ei bygd eller en by. Men fint er det i alle fall ikke. Jeg blir oppriktig deprimert av å gå rundt i Trondheim sentrum når jeg er der. Det er nok kanskje norges styggeste by av de større byene. Anonymkode: 15daa...304 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #11 Skrevet 16. august 2022 Synes Trondheim er vakker jeg! Anonymkode: d5d1c...cc7 5 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #12 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 18.14): Synes Trondheim er vakker jeg! Anonymkode: d5d1c...cc7 Det er nok ikke objektiviteten som snakker der du. Anonymkode: 15daa...304 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #13 Skrevet 17. august 2022 Deler av den er fin, spesielt bakklandet, nidarosdomen og området rundt Trondheim torg. Anonymkode: 80c6e...487 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #14 Skrevet 17. august 2022 liker ikke trondheim Anonymkode: 271df...e9e
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #15 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Deler av den er fin, spesielt bakklandet, nidarosdomen og området rundt Trondheim torg. Anonymkode: 80c6e...487 Ja, enig. Trondheim er da flott Anonymkode: ceb24...192 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #16 Skrevet 17. august 2022 Trondheim trenger en stor og fin park, eller helst et område med skog. Få vekk den containerplassen bak jernbanen, fres opp asfalten der og anlegg en lauvskog. Anonymkode: cd835...33f 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #17 Skrevet 18. august 2022 Estetisk er det mye rot i Trondheim. Men det som først og fremst gjør en by er menneskene i den. Og i Trondheim finnes det mange koselige greie mennesker. Jeg bor selv på Møllenberg og i bygården jeg bor i er det masse studenter. De liker å feste og har invitert meg over til dem noen ganger, selv om jeg er 40+. Sist helg ble faktisk en studine med meg i leiligheten og hadde sex med meg, noe jeg synes var riktig så koselig. Anonymkode: 93023...349
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #18 Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (På 13.2.2021 den 20.33): Det triste er det skal ikke så mye til for å gjøre det fint. La os ta strekningen fra sirkus in til sentrum. Fjerning av graffiti, maling og en en del trer hadde vært nok. En ny grønn park mellom city lade og sirkus hadde gjort området mindre klaustrofobisk. Er det ikke bystyret som har ansvar for byens "fasade" ? er dette noe de tar til betrakting og jobber mot?, altså å gjøre byen vakrere. Anonymkode: d8354...e10 Mellom sirkus og City lade har du jo hele Dronning Mauds minne som er store områder med grønt. Anonymkode: c9db1...896 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #19 Skrevet 18. august 2022 Vi er litt hjernevasket her i landet. Fra vi er barn får vi høre at vi skal være takknemlige for å bo i «verdens vakreste og rikeste land».Litt som med amerikanerne som helt oppriktig tror at de bor i «verdens beste land» fordi de er fostret opp til å tro at alt utenfor USA er u-land. Sannheten er at det er godt å bo i Norge, vi har lite å klage på. Men, bortsett fra penger og vakker natur så har vi veldig lite å skryte av i forhold til mange andre land når det f.eks kommer til arkitektur. Anonymkode: 26032...68a 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #20 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (På 17.8.2022 den 23.48): Det er nok ikke objektiviteten som snakker der du. Anonymkode: 15daa...304 Hva vet du om det? Anonymkode: d5d1c...cc7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå