Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne blander mme med varmtvann fra krana om natten, for hun gidder ikke koke opp vann. Hvor ille er det? Jeg ble rimelig overrasket, men hun sa det som om det var ingenting. Er det noe å reagere på? Hva kan skje? 

Anonymkode: 97477...d6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, det der er ikke bra. Foreslå for henne at hun kan koke opp vann og ha i termos til natten.

• Liker 19
Skrevet

Det er så ille at jeg ikke har ord. Ingen skal drikke varmt vann fra springen, og ihvertfall ikke en baby. Dette hadde jeg tatt opp med henne. Her kan du ikke være feig, du har et ansvar. 

Anonymkode: 3ede0...30a

• Liker 11
Skrevet
Frøkensina skrev (Akkurat nå):

For å gi til en baby? Man skal ikke drikke fra varmtvannet fordi det kan inneholde metaller og man kan få kobberforgiftning. Ville absolutt ikke tatt sjansen på det med en baby! 
https://www.nrk.no/livsstil/ikke-drikk-varmt-vann-fra-springen-1.13699631

Ja, baby på 6 mnd. Så er jo over det mest kritiske kanskje. Hvor vanlig er kobberforgiftning? Føler liksom jeg bør si noe hvis det er veldig vanlig/farlig, men vil helst ikke kritisere henne hvis det ikke er så farlig. Har ikke lyst å være mammapoliti, men hvis det er dritfarlig må jeg jo si noe. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, baby på 6 mnd. Så er jo over det mest kritiske kanskje. Hvor vanlig er kobberforgiftning? Føler liksom jeg bør si noe hvis det er veldig vanlig/farlig, men vil helst ikke kritisere henne hvis det ikke er så farlig. Har ikke lyst å være mammapoliti, men hvis det er dritfarlig må jeg jo si noe. 

ts

Her MÅ du si noe. Det går an å gi beskjed på en ok måte. 

Anonymkode: 3ede0...30a

• Liker 10
Skrevet

Shit, dette er jo krise. Ring helsestasjonen hennes om hun ikke hører på deg eller du ikke tør si fra rett til henne.

Anonymkode: 5816c...611

• Liker 5
Skrevet

Dette er noe av det sykeste jeg har hørt på lenge 

Anonymkode: 88bbd...1bf

• Liker 3
Skrevet

Flott mor som ikke engang gidder å gi barnet basic omsorg i form av å tilberede maten riktig. Kan banne på at resten av omsorgen også er ren neglisjering.

Anonymkode: 3dc37...e49

• Liker 11
Skrevet

Dette er normal kunnskap, man drikker ikke varmt vann fra krana! Er venninnen din generelt mindre intelligent? 

Anonymkode: ed185...00b

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg skjønner sy dette ikke er bra. Tenker liksom at «alle» vet det. Spørsmålet mitt er vel litt sånn HVOR ille? Har barn død av å drikke varmt vann fra krana? Fått varige mén? Jeg er ganske konfliktsky, men tar selvsagt samtalen hvis det er dritfarlig. 

ts

Skrevet

MME skal blandes i kokt vann som deretter kjøles ned til 70 grader i følge helsedirektoratets anbefalinger. 

Anonymkode: 2df37...59d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette handler jo om forurenset drikkevann, det ville vel vært ille uansett? 

ts

Mulig koking hadde tatt livet av bakteriene?

Anonymkode: e2a37...f01

• Liker 3
Skrevet

Det kan dannes farlige bakterier som kan være skadelig for barnet dersom man ikke blander MME på riktig måte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

MME skal blandes i kokt vann som deretter kjøles ned til 70 grader i følge helsedirektoratets anbefalinger. 

Ok, det visste jeg faktisk ikke. Gjelder det etter 6 mnd. Også? Jeg har aldri gitt mme til mine, men da jeg begynte å gi vann så tok jeg bare kaldt vann fra krana tror jeg🤔 (husker ikke helt, er en stund siden🤪) er det farlig å gi mme med kaldt vann som varmes opp til lunket også etter 6 mnd.? 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mulig koking hadde tatt livet av bakteriene?

Anonymkode: e2a37...f01

Ja, kanskje. 

ts

Skrevet

Si ifra NÅ! Tenk på barnet som kan bli syk av at moren gjør det! Ikke sett din egen bekvemmelighet (= at du er konfliktsky) foran et spedbarn! 

Anonymkode: 8c5f3...406

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...