AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Tror jeg blir gal av søsteren min snart. kan aldri ta opp noe med henne uten at hun går i forsvar. Prøvde ta opp noe i dag, og hele samtalen handlet egentlig om at jeg sier ting i «du» form, og at jeg ikke har lest meg opp på kommunikasjon. hun setter seg i offer rollen med en gang, og jeg er den kjipe. Anonymkode: 40560...36a
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 Hun har rett. God kommunikasjon er at man formidler sine følelser rundt situasjonen som den andre gjør negativ. " Jeg blei såret når den og den tingen skjedde. Jeg skulle ønske at vi kunne snakke sammen på en bedre måte osv". Når du sier du legger du alt ansvar på den andre og den andre føler seg angrepet. Anonymkode: cc690...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hun har rett. God kommunikasjon er at man formidler sine følelser rundt situasjonen som den andre gjør negativ. " Jeg blei såret når den og den tingen skjedde. Jeg skulle ønske at vi kunne snakke sammen på en bedre måte osv". Når du sier du legger du alt ansvar på den andre og den andre føler seg angrepet. Anonymkode: cc690...7c5 Men hvis den andre parten har såret vedkommende, må man jo kunne si det sånn som det er? Anonymkode: 2b54e...6d7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #4 Skrevet 14. februar 2021 Hun har helt rett når det gjelder kommunikasjonsformen. Det er kjempeviktig. Anonymkode: edec5...0dc 1
Sensi Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men hvis den andre parten har såret vedkommende, må man jo kunne si det sånn som det er? Anonymkode: 2b54e...6d7 Jo, men i innpakket form 👍 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå