ringblomst Skrevet 15. november 2002 #21 Skrevet 15. november 2002 Ikke direkte svar på spørsmålet ditt, men jeg vil foreslå å spise en hyggelig middag på restaurant el.l med hele venninneflokken. Hver person betaler for seg, og man får noen timer med venninneflokken i en forholdsvis hektisk tid. Dette synes jeg er minst like koselig som å få julegaver enten hjemmelagde eller kjøpte. Ellers har det blitt mye strikkede luer, votter og sokker i min venneflokk. Er også fan av "tjenestegaver", feks invitere venner som man ikke treffer så ofte hjem på middag, kino o.l. ringblomst
koldbruna Skrevet 16. november 2002 #22 Skrevet 16. november 2002 Flere er har nevnt bilder,dikt,strikking,såper osv...synes det høres som kjempe gode ideer...Gelelys er også populært og billig og enkelt og lage. Enn annen ide er å kjøpe Hvitt krus og skrive navnet til den du skal gi på..tror de har slike krus på hobbybutikker og det du trenger til å lage det. Vet at på Emfi-lekesenter har de sånne krus du dekorerer og skriver på og så setter du de inn i mikrobølgeovnen så fargen setter seg. Kan du hekle er jo en liten brikke også en fin gave. Ønsker deg lykke til med å lage julegaver
Gjest Chica Skrevet 17. november 2002 #23 Skrevet 17. november 2002 Det kommer jo litt an på hva slags hjemmelagd gave det er og. Jeg synes det er kjedelig å gå f.eks grytekluter når jeg har masse grytekluter. Såper og sjokolader høres bra ut, forbruksvarer er alltid koselig å få. Når jeg får gaver føler jeg at jeg må bruke de, selv om det ikke alltid frister å henge de opp på veggen eller sette de fram. Er ikke så veldig glad i dill... men hadde noen gitt meg hjemmelagde talglys, sjokolade og annet godteri, kjeks og såper hadde jeg blitt kjempeglad! Håper dere skjønner hva jeg mener...
Gjest Beke Skrevet 20. november 2002 #24 Skrevet 20. november 2002 Kan du strikke så er siste skrik "Pulsvarmere", som man har rundt håndleddene. Av ett nøste får du 5 stk, og det er bare fantasien som setter grenser... Du kan brodere på perler o.l. Billig er det, det går fort å lage, og så holder de deg varme!!!
Gjest Beke Skrevet 20. november 2002 #25 Skrevet 20. november 2002 Kan du strikke så er siste skrik "Pulsvarmere", som man har rundt håndleddene. Av ett nøste får du 5 stk, og det er bare fantasien som setter grenser... Du kan brodere på perler o.l. Billig er det, det går fort å lage, og så holder de deg varme!!!
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2002 #26 Skrevet 23. november 2002 Er helt enig med dere som sverger til hjemmelagede gaver til venniner. Er jo litt tåpelig å "bytte penger". Kjøper selv gaver bare til barna. Syns for øvrig at "Ringblomsts" idè om å gå ut å spise middag sammen var genial. Fikk et år en søt julegave av en venninne. Det var en liten nisse i cernit, med en tilhørende pent dekorert lapp, hvor det sto at dette var en "problemnisse" som man skulle hviske sine små problemer til om kvelden, så ville han ta de bort i løpet av natten. Sikkert noen som syns det var en dum gave, men jeg syns den var kjempesøt! Og så er hun jo alltid der hvis jeg heller vil snakke med noen som svarer Nell
diddi Skrevet 25. november 2002 #27 Skrevet 25. november 2002 Hei igjen. Jeg ble litt inspirert, og gikk til innkjøp av rufsegarn på lørdag. Og med store pinner, så ble jeg ferdig med det første skjerfet allerede søndag kveld. Det er i en lekker grå/blå farge. Så blir det sennepsgult til en fargeglad venninne, og lilla til en annen. Jeg kjenner mine venninner såpass at dette blir suksess!! :D Trenger en 2,5 - 3 nøster per skjerf. 40 masker på pinne 4,5. Også så greit å sende i posten da.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #28 Skrevet 11. desember 2020 Hva med hjemmelagde kjeks eller fløtekarameller? Noe hjemmestrikket? Anonymkode: 2bea0...771
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #29 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva med hjemmelagde kjeks eller fløtekarameller? Noe hjemmestrikket? Anonymkode: 2bea0...771 Hva er vitsen med å svare på en 18 år gammel tråd? Anonymkode: a49e6...c0d
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #30 Skrevet 11. desember 2020 "18 år senere!🤣 Anonymkode: 88790...560 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #31 Skrevet 11. desember 2020 Jeg setter meg et budsjett på forhånd (alt i fra 50-100 kroner per person, det kommer an på økonomien det året), og kjøper noe jeg VET de liker. Type sjokolade / nøkkelring med favorittkarakter fra serie eller film / en brus de er glad i / et krus med et motiv som minner deg om den personen eller lignende. Poenget (i mine øyne) skal jo være at det er en liten oppmerksomhet for å vise at du setter pris på dem, ikke at det skal være så himla dyrt eller spesielt :-) Anonymkode: 478d4...df4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #32 Skrevet 11. desember 2020 Jeg er ikke så glad i kjeks og slikt selv, så jeg gir ikke det til andre, annet enn eventuelt når de kommer på besøk. Jeg kjøper heller en god håndkrem, flaske vin el.l. til venninner. Anonymkode: fcfcd...0c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå