Gå til innhold

Lite sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann har sex kun i helgene. Vi har ikke barn, men ukedagene er travle og sexlysten er ikke der. Vi er også der at vi planlegger når vi skal ha sex for å ta oss tid til det. Vi er i slutten av 20-årene begge to. Jeg er fornøyd med sexlivet vårt, han sier også at han er fornøyd. Vi har nok veldig lik sexdrift. Men er det fryktelig lite med sex bare en til to ganger i uka når man har vært sammen i tre år og er ung? 

Jeg vet ikke hvorfor, men føler alltid redselen for at han ikke skal få nok. Jeg sier det ikke til han lenger, for da blir det masete. Vi har snakket om det flere ganger hvor han gjør det han kan for å si at det er nok for han. 

Anonymkode: f5603...7e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er problemet?

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes ikke det var så ille? Husk på at det blir jo mindre sex når man har vært sammen i flere år, det er naturlig. Jeg er litt over 20, jeg har ikke noe mer sex enn deg... Plutselig har det til og med gått over en uke

Anonymkode: 34314...480

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært lykkelig om vi hadde hatt sex hver helg. Her er det 10 uker siden sist. 

Anonymkode: 968eb...38b

• Liker 1
Skrevet

4 måneder siden sist her. Sammen i 9 år. Har mistet lysten totalt.

Anonymkode: 5b983...14d

Skrevet

Dette er sinnsykt mye i forhold til hva mange andre par sier de har. 

Skrevet

Tenker det er helt greit å planlegge det, hvis det funker for dere. Ikke alle som får så mye utav kjappiser, men mer av å ta seg god tid (og det har man jo gjerne mer tid til i helgen).

Tenker at om han ikke synes det er nok så må han jo ytre det da! :)

Anonymkode: 523ae...3f9

Skrevet

Jeg er mann, i førtiårene, gift. Hadde sex to ganger i 2020, og en gang i 2021 så langt. Mistet lyst og evne etter å ha skjønt hvor stor forskjell det er i erfaring. Jeg har hatt fire partnere, jeg vet ikke hennes tall, men det er nok minst ti ganger så mange. Utgangsdøra er der den alltid har vært, så om det ikke går an å leve med, er det bare å gå. Det er vel ganske sjelden, men helt ok for meg. 

Anonymkode: efbfc...c7b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er mann, i førtiårene, gift. Hadde sex to ganger i 2020, og en gang i 2021 så langt. Mistet lyst og evne etter å ha skjønt hvor stor forskjell det er i erfaring. Jeg har hatt fire partnere, jeg vet ikke hennes tall, men det er nok minst ti ganger så mange. Utgangsdøra er der den alltid har vært, så om det ikke går an å leve med, er det bare å gå. Det er vel ganske sjelden, men helt ok for meg. 

Jeg har aldri skjønt hvorfor partners antall sexpartnere skal ha noen betydning..?

• Liker 6
Skrevet
Oppgitt78 skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri skjønt hvorfor partners antall sexpartnere skal ha noen betydning..?

Kan ikke snakke for andre, men jeg føler meg som den man ville ha tryggheten fra, mens de andre ville man ha pikken fra. Og det er ikke noe særlig for libidoet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg og min mann har sex kun i helgene. Vi har ikke barn, men ukedagene er travle og sexlysten er ikke der. Vi er også der at vi planlegger når vi skal ha sex for å ta oss tid til det. Vi er i slutten av 20-årene begge to. Jeg er fornøyd med sexlivet vårt, han sier også at han er fornøyd. Vi har nok veldig lik sexdrift. Men er det fryktelig lite med sex bare en til to ganger i uka når man har vært sammen i tre år og er ung? 

Jeg vet ikke hvorfor, men føler alltid redselen for at han ikke skal få nok. Jeg sier det ikke til han lenger, for da blir det masete. Vi har snakket om det flere ganger hvor han gjør det han kan for å si at det er nok for han. 

Anonymkode: f5603...7e9

Hei. Det viktigste er selvsagt hva dere kjenner på. Kommuniser og vær ærlige. Et samliv har ingen fasit, så å sammenlikne med andre blir feil.

Skrevet

Må si at jeg har lite sympati til mennesker som har det så travelt at de unngår sex... i de fleste tilfellene er det nok bare en unnskyldning... Hvem klarer ikke 20 minutter med sex, når de vet de får energi av det?

Skrevet
Bamseklemmer skrev (16 minutter siden):

Må si at jeg har lite sympati til mennesker som har det så travelt at de unngår sex... i de fleste tilfellene er det nok bare en unnskyldning... Hvem klarer ikke 20 minutter med sex, når de vet de får energi av det?

Man får vel bare energi av det om det er lystbetont. Ikke om man gjør det bare for å gjøre det.

Anonymkode: bbd62...e41

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man får vel bare energi av det om det er lystbetont. Ikke om man gjør det bare for å gjøre det.

Anonymkode: bbd62...e41

Den dagen det ikke blir lystbetont å ha sex med kjæresten, er det bare å legge inn årene...

• Liker 2
Skrevet
Bamseklemmer skrev (8 timer siden):

Den dagen det ikke blir lystbetont å ha sex med kjæresten, er det bare å legge inn årene...

For min del har jeg mange andre ting i livet som er lystbetont. Sex stjeler livsgleden min. Jeg føler meg aldri så lite verdt som etter at jeg har prøvd igjen. 20 minutter med sex mot en uke med å fortelle seg at man må fortsette livet for de andre som trenger en? Bedre med en tur i skogen eller på sykkel da.

Skrevet

42 år og vært sammen i 12 år. Full jobb begge to, 4 unger (mine, dine, vår) Første 5 åra var det myye. Så 2-3 ganger i uka. Siste 2 åra er det vel ca 2-4 ganger i måneden og mer i ferier. Mannen vil nok fortsatt et par ganger i uka men jeg sliter litt med overskudd og da spiller lyst inn. Har også fått problemer med å komme. Det hadde jeg ikke før. Sååå dette med hvor ofte kan gå i bølgedaler hos mange.

Anonymkode: b7acb...ac6

Skrevet

Så lenge dere er fornøyd så er det det viktigste. Folk er forskjellig.

Skrevet

Det er ikke så ille med 1-2 ganger i uka, mange som har sex mye sjeldnere. Men i forhold til alderen deres synes jeg det høres litt lite ut. Er noe yngre en dere, men jeg vil helst ha sex hver dag. 
men så lenge dere er fornøyde skal ikke et tall ha noe å si. Ha sex når dere føler for det, er ikke noe hyggelig å ha sex bare fordi man føler man må

Skrevet

Så lenge begge i et forhold er fornøyd med frekvensen på sexlivet, har det da ingenting å si om det er snakk om to ganger om dagen eller to ganger i året. Problemene oppstår når det er mismatch i libido.

Anonymkode: 83652...a86

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...