Gå til innhold

Varsling om flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
jeg og kjæresten har gjort det slutt. Og nå må jeg finne meg nytt bosted. Jeg har funnet en fin bolig til meg og barna som er innflyttingsklar 1.4. 
men eldste har en annen pappa. 
hvordan går dette med kravet om 3mnd varsling før flytting? 
det er andre boliger rundt meg, men de er klare fra 1.3.. så det er vanskelig å finne noe som passer til den tiden. 
vi er også litt vinglete på om eksen skal flytte ut og jeg beholder boligen. Eller om det faktisk er jeg og barna som flytter. 
hva gjør man i slike situasjoner? 
jeg og far til eldste har et super dårlig samarbeid fra før, så det fungerer ikke å ha en normal dialog med han angående situasjonen, hvor jeg forteller at ting er litt usikkert med flytting (typ han meldte meg til bv fordi jeg jeg har hatt mus i hus. En annen gang fordi barnet snørte lepomade i håret. Han bruker bv til å krangle med meg. Det er umulig med normal dialog). 

Hjelp

Anonymkode: b2788...661

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger vel ikke varsle hvis du flytter så kort at samværet ikke påvirkes?

Anonymkode: 963ff...599

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du trenger vel ikke varsle hvis du flytter så kort at samværet ikke påvirkes?

Anonymkode: 963ff...599

Ved fast bosted hos den ene og samvær med den andre

Den forelderen som barnet har fast bosted hos, kan ta avgjørelsen om flytting alene, og skal i så fall varsle den andre tre måneder før flyttingen.

Dersom den som har samvær med barnet flytter, har også han eller hun plikt til å varsle tre måneder før flyttingen.

- dette står på bufdir. Jeg forstår det som at det må varsles uansett. 

ts

Skrevet

Varsling av flytting trodde jeg bare var hvis det påvriker eventuelt samvær? Dere skal vel ikke flytte ut av kommunen eller bytte barnehage og skole? Åpent for tolking tydeligvis.

• Liker 1
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden):

Varsling av flytting trodde jeg bare var hvis det påvriker eventuelt samvær? Dere skal vel ikke flytte ut av kommunen eller bytte barnehage og skole? Åpent for tolking tydeligvis.

Hei. 
nei ja jeg er usikker selv. Derfor jeg spør. Siden Google ikke hjelper nevneverdig. Av det jeg har funnet hittil skal sies. 

men vi skal ikke flytte langt. Jeg holder meg til området/nabolaget vi bor i nå. Muligens litt nærmere skole og bhg. Ingen planer om flytting til noe nytt sted eller så det påvirker samværet på noen måte. 
TS. 

Skrevet

Så lenge det ikke påvirker samvær eller skole så trenger man ikke å varsle. Det påvirker jo ingen. 

Anonymkode: 1b104...774

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei. 
nei ja jeg er usikker selv. Derfor jeg spør. Siden Google ikke hjelper nevneverdig. Av det jeg har funnet hittil skal sies. 

men vi skal ikke flytte langt. Jeg holder meg til området/nabolaget vi bor i nå. Muligens litt nærmere skole og bhg. Ingen planer om flytting til noe nytt sted eller så det påvirker samværet på noen måte. 
TS. 

Da hadde jeg bare sendt han en melding om at dere flytter til den adressen og at det er der han skal hente og levere til samvær framover eller noe sånt. Du skal ikke måtte "be om tillatelse" hver gang du flytter på de så lenge det er innenfor skole og barnehagekrets. 

• Liker 4
Skrevet

Okei, takk! 
ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...