Jamila Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Sønnen min har en gutt i klassen som er smittet. Mor har mest sannsynlig fått smitten fra jobben sin. Begge foreldrene fikk symptomer på mandag. Sønnen var på skolen hele uka. Han fikk påvist smitte med hurtigtest på fredag etter skolen, etter at foreldrene fikk svar på sine tester. Sønnen min ble testet i går, men er negativ. Jeg jobber i helsevesenet og kjenner at det ikke er så greit å dra på jobb. Gutta går til og fra skolen sammen, og de sitter ca to meter unna hverandre i klasserommet, samt er sammen i alle friminutt. Hva er sannsynligheten for at sønnen min ikke er smittet? Jeg tenker at testen hans ble tatt for tidlig. Siden han har fått negativ test er jeg ikke lenger i ventekarantene. Hvor lang tid bør man vente med å teste etter å ha vært i kontakt med smittet person?
zemer Skrevet 13. februar 2021 #2 Skrevet 13. februar 2021 Jamila skrev (4 timer siden): Sønnen min har en gutt i klassen som er smittet. Mor har mest sannsynlig fått smitten fra jobben sin. Begge foreldrene fikk symptomer på mandag. Sønnen var på skolen hele uka. Han fikk påvist smitte med hurtigtest på fredag etter skolen, etter at foreldrene fikk svar på sine tester. Sønnen min ble testet i går, men er negativ. Jeg jobber i helsevesenet og kjenner at det ikke er så greit å dra på jobb. Gutta går til og fra skolen sammen, og de sitter ca to meter unna hverandre i klasserommet, samt er sammen i alle friminutt. Hva er sannsynligheten for at sønnen min ikke er smittet? Jeg tenker at testen hans ble tatt for tidlig. Siden han har fått negativ test er jeg ikke lenger i ventekarantene. Hvor lang tid bør man vente med å teste etter å ha vært i kontakt med smittet person? Alt dette opplyser vel smittesporingsteamet om? Min sønn måtte i karantene i dag pga nærkontakt på skolen. Har skjedd før også, jeg har aldri vært i vente karantene. Jobber også i helsevesenet. Hvorfor må du det? 2
Jamila Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2021 zemer skrev (På 13.2.2021 den 22.26): Alt dette opplyser vel smittesporingsteamet om? Min sønn måtte i karantene i dag pga nærkontakt på skolen. Har skjedd før også, jeg har aldri vært i vente karantene. Jobber også i helsevesenet. Hvorfor må du det? Jeg har ikke vært i kontakt med smittesporingsteamet. Kunne ringt koronatelefonen og spurt, men nå valgte jeg heller å spørre på kg. Jeg tror ventekarantene er noe nytt de har begynt med etter mutasjonene oppstod. Personen som er smittet har mest sannsynlig britisk mutasjon. Jeg har ikke vært i ventekarantene tidligere når ungene har vært i karantene.
zemer Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Jamila skrev (45 minutter siden): Jeg har ikke vært i kontakt med smittesporingsteamet. Kunne ringt koronatelefonen og spurt, men nå valgte jeg heller å spørre på kg. Jeg tror ventekarantene er noe nytt de har begynt med etter mutasjonene oppstod. Personen som er smittet har mest sannsynlig britisk mutasjon. Jeg har ikke vært i ventekarantene tidligere når ungene har vært i karantene. Min sønn er i karantene pr i dag, ikke vi andre. 1
Anbefalte innlegg