Gå til innhold

Må jeg spørre arbeidsgiver om lov til å reise innenlands?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å få barn med donor. Skulle egentlig til Spiren i Trondheim i høst, men da tok det jo helt av med korona så måtte avlyse. Det ser ut som det kan bli lenge til man kan reise "unødvendig", og jeg er veldig klar for å komme meg i gang. Kun mine nærmeste vet om dette, og jeg har i utgangspunktet lyst å holde det hemmelig for andre. Men må jeg kanskje bare informere arbeidsgiver om dette, siden det er jo på en måte en nødvendig reise (for meg)? Jobber som sykepleier på et sted med lite/ingen smitte, og må fly til Trondheim. 

Anonymkode: 7261b...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arbeidsgiver har ingenting med din fritid å gjøre. Men du må jo følge retningslinjene som alle andre. Unødvendige reiser skal ikke skje. Om du MÅ dit nå, så er det vel nødvendig i ditt tilfelle

Anonymkode: 89258...d89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Arbeidsgiver har ingenting med din fritid å gjøre. Men du må jo følge retningslinjene som alle andre. Unødvendige reiser skal ikke skje. Om du MÅ dit nå, så er det vel nødvendig i ditt tilfelle

Anonymkode: 89258...d89

Ja det er jo derfor jeg spør her. Jeg MÅ vel strengt tatt ikke dra dit nå, men synes det er kjipt å vente og vente på ubestemt tid for å komme i gang. Jeg blir jo ikke yngre heller.. Så derfor lurer jeg på om jeg må snakke med arbeidsgiver om hvorfor det er en nødvendig reise? Jeg skal selvfølgelig være veldig forsiktig, og følge alle råd om munnbind, avstand osv. Skal kun på klinikken, ikke vandre rundt og omgås folk der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du må ikke snakke med arbeidsgiver om hvorfor det er en nødvendig reise. Arbeidsgiver har ingenting med ditt privatliv å gjøre. 

Anonymkode: 29dab...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke arbeidsgiver som bestemmer om det er en nødvendig reise eller ikke. 

Reisen er vel like nødvendig for deg som hytteturen er for alle som skal reise til fjells i vinterferien.

Anonymkode: 487ac...f12

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke arbeidsgiver som bestemmer om det er en nødvendig reise eller ikke. 

Reisen er vel like nødvendig for deg som hytteturen er for alle som skal reise til fjells i vinterferien.

Men kan vel ikke bare dra uten å si noe? Trondheim har jo mye smitte nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette en spøk? Å få barn er en unødvendig reise? Like unødvendig som hytte? Man må informere sin arbeidsgiver?  Trondheim har mye smitte? Hæ? 

Anonymkode: 54e37...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dette en spøk? Å få barn er en unødvendig reise? Like unødvendig som hytte? Man må informere sin arbeidsgiver?  Trondheim har mye smitte? Hæ? 

Anonymkode: 54e37...fd8

Nei, så ja, og ja, så nei, og til slutt ja.

Anonymkode: 3285b...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men kan vel ikke bare dra uten å si noe? Trondheim har jo mye smitte nå. 

Arbeidsgiver har INGENTING med hva du gjør på fritiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke informere om at du reiser nei, det har ingen noe med.

Bare følg smittevern og retningslinjer

Anonymkode: 1276a...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke spørre om lov for det nei, arbeidsgiver styrer ikke din fritid. Dette ville jeg klassifisert som en nødvendig reise. Følg smittevernhensyn og om dere må opplyse på arbeidsplassen at dere har vært i områder med mye smitte så gjør du det (hvorfor du dro har de ikke noe med, bare si det var nødvendig om de spør).

Anonymkode: d3e81...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...