Gå til innhold

Når ble du bedre til å kjøre bil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til de som ikke er super talenter eller øvelseskjørte masse før dere begynte med timer på kjøreskole...når følte du at du begynte å få «roen» på «alt».

Anonymkode: 2f7a6...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha hatt kortet i ca 5 mnd følte jeg meg trygg på kjøringen og bilen. 

Anonymkode: 3ea8d...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa at jeg ikke har behov.

Jeg har øvelseskjørt i over 12 år, og fikk lappen 3 september.

Jeg vil egentlig kalle meg selv en erfaren sjåfør med tanke på hvor mye trening jeg egentlig har, jeg øvelseskjørte vær uke siden jeg var 16.

Anonymkode: 03e7a...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca et år etter jeg fikk lappen, med nesten daglig kjøring. Først da var jeg helt trygg på meg selv, og klarte å analysere så raskt som man burde. Kunne se hvor det kom til å bli problemer noen billengder foran, f.eks ustabil sjåfør som kom til å ta skummel forbikjøring, og la meg da laaangt bak f.eks. 

Anonymkode: afc60...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje etter 9 mnd med førerkort. Likevel hendte det av og til frem til rundt 2 år at jeg hadde "dårlige dager" bak rattet hvor jeg følte meg usikker, skvetten og uoppmerksom i trafikken. Jeg vil tro at det kanskje er vanlig at man etter noen måneder føler at man er "på topp" og overvurderer litt sine egne evner. Deretter får man en nedtur hvor man mister litt troen fordi man ser at man ikke alltid takler alle kjøreforhold, før man så blir såpass erfaren og sikker at man igjen får troen tilbake. Dunning kruger.

Senere fikk jeg jobb med firmabil og daglig kjøring, og da kom jo kjøringen raskt inn i rutinene.

Anonymkode: 1cfd9...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk vel 1-2 år før jeg virkelig var helt trygg i trafikken.

Veldig viktig huske regel! Man er alldri proff! I trafikken ihvertfall ikke i vinterføre så ta det pent uansett om du føler deg trygg 👍

Anonymkode: 13bc2...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...