Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen uker tilbake ble jeg innlagt på sykehuset med fort kort livmorhals 1,9 cm, når den i mitt forløp da burde vært mellom 3-4 cm. I går (to uker etter jeg kom hjem fra sykehuset) ble jeg innlagt igjen med sterke magesmerter. Viste seg at jeg var i tidlig fødselsfase med 2 cm åpning. Tross tidligere innleggelse var dette ganske overraskende. Jeg er førstegangs fødende. 

Noen andre her som har opplevd det samme rundt samme tid i svangerskapet? Hvor lang tid tok det for dere å gå i aktiv fødsel (4 cm)? Fikk selv beskjed om at dette kan ta alt fra noen timer til uker. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er så individuelt. Jeg kom på sykehuset med stormrier og trodde jeg skulle ha styrtfødsel, men neida, 1 cm åpning var det.😅 Tok et halvt døgn før jeg var i aktiv fødsel. 

Anonymkode: ebf16...543

Skrevet

Jeg fødte min første spontant i uke 34 (men ingen undersøkelser i forkant), og hadde 2,5 cm livmorhals og nebbing fra uke 27 med nummer to. Nummer to kom i uke 38 på 2 timer😄

Anonymkode: 5c546...5cf

Skrevet

Nå venter jeg andremann da, men var på sykehus med rier i uke 35+3 og da var det 2cm åpning. Fikk bricanyl som skulle få riene til å avta, og nå er det 38+1 og fortsatt ingen baby... 🤷‍♀️

Man kan tydligvis gå med litt åpning en god stund... 

Anonymkode: 7ead6...808

• Liker 1
Skrevet

Med førstemann gikk jeg med 0,3 cm livmorhals fra uke 27-38. Fødte på under 1,5 time.

Med nr 2 gikk jeg med 3-4 cm fra uke 33-38, fødte på under 50 minutter. 

Anonymkode: a7755...4a6

Skrevet

Jeg gikk med 2 cm åpning i over tre uker før fødsel satte i gang 😊 så det kan allikevel gå en stund før fødsel setter i gang. Var 39+3 da fødsel satte i gang. 

Anonymkode: 675e3...51f

Skrevet

Jeg har født to barn i uke 33 og 34. Spontan fødsel. Hadde ingen undersøkelse i forkant. Da fødselen var i gang da jeg kom inn. Første kom jeg inn med 4 cm, han var ute på på 4t. Andre hadde jeg 2-3cm, og han kom på 50.min

Anonymkode: dde9f...448

Skrevet

Jeg hadde to cm åpning på kontroll hos jordmor to dager etter termin, fødte to døgn senere. Men nå var jo dette til termin da, usikker på om det blir det samme når man ikke er til termin. 

Anonymkode: 138bc...7cd

Skrevet

Jeg gikk med 3 cm åpning fra uke 34 (ble iallefall målt da, aner ikke når det ble 3 cm) til 4 dager på overtid😅 da fødselen startet og jeg kom inn på sykehuset var jeg fortsatt 3 cm, men 1,5 time etter ankomst (3 timer etter første rie) var jenta ute.

Anonymkode: fc875...9dc

Skrevet

Hadde 2 cm åpning i uke 32, fikk riehemmere og holdt til uke 36 før fødselen startet med spontan vannavgang.

Anonymkode: 781e4...a27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...