Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ansatte i McKinsey høy IQ eller bare jobbet de seg til toppkarakterer? Og hvor komplisert arbeid gjør de egentlig?

Anonymkode: 44b6e...6c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har ansatte i McKinsey høy IQ eller bare jobbet de seg til toppkarakterer? Og hvor komplisert arbeid gjør de egentlig?

Du skal ha fasit på alle de tre punktene? På KG?

• Liker 4
Skrevet
MortenMinstelønn skrev (1 time siden):

Du skal ha fasit på alle de tre punktene? På KG?

Sjefen min har jobbet i McKinsey. Han er så latterlig intelligent og skarp at det for han må føles som å leve i saktefilm når han venter på at «alle andre» skal resonnere seg frem til konklusjoner. Om han er representativ for de som jobber der så tror jeg svaret er; ja, folk som jobber der har høy IQ. Og de jobber med komplekse organisatoriske problemstillinger.

Anonymkode: 5c804...613

Skrevet

Det er ingen som sjekker IQen. Man må ha gode karakterer for å komme til intervju. I tillegg har de noen egne tester, McKinsey har eksempler på spørsmål de stiller på hjemmesiden deres. Testene er ment å teste evnen til å løse problemer i næringslivet. 

Er man intelligent nok til å få gode karakterer med hard jobbing så er man nok intelligent nok til å jobbe hos McKinsey. Det man derimot bør ha er en høyere arbeidskapasitet enn gjennomsnittet. 

Selv kjente jeg 3 fra mitt kull som begynte hos McKinsey og BostonConsultingGroup. Alle 3 sluttet temmelig raskt for å starte egne bedrifter. Tenke aldri at de 3 var unormalt intelligente, men de hadde uten tvil høy arbeidskapasitet og ønsket å jobbe hardt for å nå målene sine. Ene var tidligere toppidrettsutøver og den andre var tidligere marinejeger. Det er også tegn på at man er seig og ikke gir seg kun fordi man er sliten og lei. 

Anonymkode: 68cdf...dac

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Sjefen min har jobbet i McKinsey. Han er så latterlig intelligent og skarp at det for han må føles som å leve i saktefilm når han venter på at «alle andre» skal resonnere seg frem til konklusjoner. Om han er representativ for de som jobber der så tror jeg svaret er; ja, folk som jobber der har høy IQ. Og de jobber med komplekse organisatoriske problemstillinger.

Kan ikke sjefen og de som ansatte ham, finne ut følgende:

Finnes det en Gud?

Finnes det liv på andre planeter?

Hva skjer etter døden?

Du kan gi de en uke eller to. Hvis de kommer tilbake uten svar, så var sjefen ikke like intelligent som du beskriver:)

Men bevares, han jo være en fin type.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...