Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart 5 uker på vei, og er i utgangspunktet godt trent. Merket ganske tidlig at treningen ble tyngre og tyngre, lenge før testen ble positiv. Kroppen tåler mindre generelt, og verker mer av lite. Har smerter i rygg. Jeg har slitt litt med svimmelhet, men tar pauser når jeg blir svimmel. Prøver generelt å lytte til kroppen, og tar pauser ved behov, hopper over trening om jeg ikke føler meg i form osv. Har skjedd at jeg har begynt å trene, men endt opp med å gå å legge meg i stedet😅 

Driver med en ganske tung treningsform, men har forsøkt å gjøre mindre krevende ting. Likevel har jeg lagt merke til at jeg får lettere blodutredelser osv. Og jeg skjelver fort. Pluss at jeg fryser mye. 

Syns det er litt rart, såpass tidlig i graviditeten. Er jo klar over at det foregår mye i kroppen, men likevel. Har time til en generell prat med fastlege om ikke alt for lenge. Kan det være noe jeg mangler eller ett eller annet annet? Tar diverse kosttilskudd og spiser sunt. Eller er dette helt vanlig? Første gang jeg er gravid her, så lurer generelt på mye hehe. 

Vet jo at trening i utgangspunktet blir anbefalt selv om man er gravid. 

Anonymkode: 7e9bc...0bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 5+1 i dag og kjenner på mye av det samme. Nå skal det sies at jeg ikke er spesielt veltrent fra før. Men jeg merker at jeg tåler enda mindre nå og at det dukker opp en del vondter (i skulder for eksempel). Fryser også mye. Så vidt jeg vet mangler jeg ingenting. Men jeg blir behandlet for litt lavt stoffskifte. Det bør du be om å få sjekket, i tillegg til vitaminer og mineraler. Dette er min første graviditet, så jeg vet ikke hva som er vanlig. 

Anonymkode: 08e87...c5d

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er 5+1 i dag og kjenner på mye av det samme. Nå skal det sies at jeg ikke er spesielt veltrent fra før. Men jeg merker at jeg tåler enda mindre nå og at det dukker opp en del vondter (i skulder for eksempel). Fryser også mye. Så vidt jeg vet mangler jeg ingenting. Men jeg blir behandlet for litt lavt stoffskifte. Det bør du be om å få sjekket, i tillegg til vitaminer og mineraler. Dette er min første graviditet, så jeg vet ikke hva som er vanlig. 

Anonymkode: 08e87...c5d

Takk for svar 🙂 Godt å høre at det ikke bare er meg. Tok stoffskifteprøve for noen måneder siden, men da var jeg ikke gravid. Kan jo endre seg under graviditet. Skal spørre legen om å ta noen prøver for sikkerhetsskyld ja🙂 

Skrevet

Nei, dette er helt normalt og du mangler trolig ingenting. Det er du som ikke er er tilstrekkelig informert om graviditet og trening. 

Hormonene dine peaker i 1.trimester, det er derfor mange føler seg syk mer enn gravid egentlig.

Lytt til kroppen din og handle etter signalene den gir og avslutt med det samme om du føler deg uvel på noen måte når du trener. Ville og tatt ned intensiteten noe. Blant annet er faren for overoppheting mye høyere for en gravid.

Anonymkode: 6f3d2...945

Skrevet

Jeg kjente på det samme. Gikk over da andre trimester startet :)  

Anonymkode: 8f853...421

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger dere!🙂 Men det var betryggende å høre. Godt mulig jeg ikke er tilstrekkelig informert ja😅 Har forsøkt å google, og alt jeg fant var at trening under graviditet var så bra og flott osv. Men må innrømme at jeg tidvis egentlig bare føler meg syk ja🙈 Og ble litt satt ut av de blodutredelsene. 

Så får roe litt mere ned, og håpe på at det blir bedre i andre trimester😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...