Sykepleierinnen Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Noen her som har jobbet som sykepleier, men skiftet beite ? Enten til noe helt annet, eller tatt en videreutdanning? Hva jobber du med nå ? Hvordan er det lønnsmessig ? Kjenner jeg har grodd fast i kommunehelsetjenesten, og burde finne meg noe nytt. Noe uten stell og pleie.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #2 Skrevet 13. februar 2021 Siden du er sykepleier har du masse mulighet til å jobbe med annet enn stell og pleie. Psykiatri, rus, bofellesskap, eller videreutdanning. Helsesøster f. Eks? Jobbe med unge, er utrolig givende. Anonymkode: 2448a...6ce
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #3 Skrevet 13. februar 2021 Jeg jobber som veileder i NAV, trives veldig godt. Er godt å jobbe kun dagtid, flexitid, sommertid, fri i jula osv. En fryd å komme seg bort fra helsevesenet. Anonymkode: 14ef3...849 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Skrevet 13. februar 2021 Nå er jeg vernepleier, og har jobbet både innen bofellesskap for utviklingshemmede, rus og psykiatri, eldrehjem, hjemmetjeneste osv., men belastningen var skyhøy og jeg møtte veggen. Nå jobber jeg innen utvikling av e-helsetjenester i et privat selskap. Dagjobb, helgefri, høytidsfri, fleksibel arbeidstid og ferie når det passer meg som ikke må planlegges 1,5 år i forveien. Anonymkode: 5d367...c49 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #5 Skrevet 13. februar 2021 Det finnes mange jobber som sykepleier uten stell og pleie. Har ikke stellet på 10 år jeg. Kun jobbet dagtid på operasjon og dagenhet for barn osv. Anonymkode: e38ad...90c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nå er jeg vernepleier, og har jobbet både innen bofellesskap for utviklingshemmede, rus og psykiatri, eldrehjem, hjemmetjeneste osv., men belastningen var skyhøy og jeg møtte veggen. Nå jobber jeg innen utvikling av e-helsetjenester i et privat selskap. Dagjobb, helgefri, høytidsfri, fleksibel arbeidstid og ferie når det passer meg som ikke må planlegges 1,5 år i forveien. Anonymkode: 5d367...c49 Jeg er også vernepleier og har vært nær veggen flere ganger. Kommer til å treffe den hardt om jeg ikke kommer meg vekk. Hvordan fikk du en sånn type jobb? Videreutdanning? Lenge siden? Anonymkode: 3a2cc...213 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #7 Skrevet 13. februar 2021 Jeg begynte helt på nytt, og er nå utdannet ingeniør. Har ikke angret et sekund! Lønn ett år etter jeg var ferdigutdannet er 150 000kr mer enn det jeg hadde da jeg sluttet som sykepleier. Anonymkode: e9d8b...577 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #8 Skrevet 13. februar 2021 Sykepleierinnen skrev (8 timer siden): Noen her som har jobbet som sykepleier, men skiftet beite ? Enten til noe helt annet, eller tatt en videreutdanning? Hva jobber du med nå ? Hvordan er det lønnsmessig ? Kjenner jeg har grodd fast i kommunehelsetjenesten, og burde finne meg noe nytt. Noe uten stell og pleie. ta videreutdanning og bygg på det du har. ledelse, nav, barnevern, institusjon (ungdom), rus, psykiatri, arbeidsoppfølging mellom nav og dps, osv osv osv Anonymkode: 04984...450
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #9 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 13.2.2021 den 17.39): Jeg er også vernepleier og har vært nær veggen flere ganger. Kommer til å treffe den hardt om jeg ikke kommer meg vekk. Hvordan fikk du en sånn type jobb? Videreutdanning? Lenge siden? Anonymkode: 3a2cc...213 Jeg planla å ta videreutdanning, men det endte med at jeg fikk jobb innen noe mer teknisk fordi jeg har dette som en privat interesse. Noen av de jeg jobber med i dag, har master i helseinformatikk, men ingen av dem har bakgrunn i helse, slik jeg har. De er kun "nerder" jeg er vernepleier og nerd:P Så jeg har et helt unikt innblikk i utfordringene man møter og jeg får være med på å løse dem:) Så jeg flyter utelukkende på en interesse i kombinasjon med vernepleierutdanningen. Dette er under ett år siden. Jeg fikk en slik jobb fordi jeg søkte på dem på godt gammeldags vis. Men jeg ba også lederen jeg hadde da jeg jobbet på bolig om å få mest mulig tekniske oppgaver(og h*n nølte ikke med å gjøre det for å si det sånn), og fikk være med på div. prosjekter, arbeidsoppgaver som ble tildelt meg etc. Så jeg fikk jo gradvis mer og mer jeg kunne slenge på CV'n, fikk kontakter via prosjektene jeg jobbet i utenom boligen, osv. Til slutt fikk jeg napp. Det tok sin tid men det var verdt det. Anonymkode: 5d367...c49 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå