Gå til innhold

Regjeringen med valentinbønn! Ber folk åpne lommeboka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regjeringen med valentinsbønn

"Næringsminister Iselin Nybø ber nordmenn åpne lommeboka."

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/regjeringen-med-valentinsbonn/73401432

Har de ikke virkelig ikke fått med seg at folk har hatt mindre å rutte med det siste året, at folk er permitterte og at mange lever på grensa og til og med under fattigdom, i Norge?

Hva med næringstanden, tenker du. Jo, de får jo krisepakke av myndighetene, og myndighetene tjener selv millioner under koronakrisa. 

Samtidig går Erna ut og advarer og Norges økonomiske fremtid som helt klart vil påvirke den vanlige folk på gata. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 3ed1d...6bf

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ellers takk. Jeg har minstetrygd og har ikke råd til å kaste bort en krone på sånt fjas.

Anonymkode: 75fc7...bd2

• Liker 10
Gjest byråkrati
Skrevet

Tenker at det er de som bør spare mest som blir mest påvirket av slike beskjeder...

Skrevet

Det er mange som ikke har blitt permiterte og mista jobben og da. Ingen i min krets har blitt permiterte. De som ikke er fysisk på jobb har hatt hjemmekontor med samme inntekt som før. (Og mindre å bruke det på, så slik sett kanskje større muligheter til å støtte lokale restauranter og slikt) 

om man står i den ene eller andre båsen får være opp til hver enkelt tenker jeg. 

• Liker 7
Skrevet

Send mer penger da, så skal jeg vel alltids klare å bruke de 😛 

Anonymkode: 3cf5e...d78

• Liker 9
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvem er det jeg skal bruke penger på? Jeg er singel og ikke er jeg mor heller. Så hva skal jeg gjøre? Skal jeg kjøpe blomster til meg selv og melkehjerter?

Jeg blir kvalm av denne holdningen. For det første skal vi her i byen ikke gå på butikken med mindre vi skal kjøpe dagligvarer. For det andre er dette kjøpepresset bare tull i utgangspunktet.

Og sist - men ikke minst - begge disse dagene er en utfordring for oss barnløse single hvert år. 

Jeg vedder for øvrig på at handelsstanden gråter blod for at disse to merkedagene kom på samme dag i år. 

Skrevet

Jeg er ikke permittert eller har mistet jobben, så jeg har prøvd å bruke penger som normalt hele tiden. Dvs jeg har fokusert på å støtte lokale bedrifter og produsenter.

Siden jeg er singel kjøper jeg nok blomster og sjokoladehjerter til meg selv i dag. 

Anonymkode: c7b74...d9d

• Liker 3
Skrevet
Blondie65 skrev (59 minutter siden):

Hvem er det jeg skal bruke penger på? Jeg er singel og ikke er jeg mor heller. Så hva skal jeg gjøre? Skal jeg kjøpe blomster til meg selv og melkehjerter?

Jeg blir kvalm av denne holdningen. For det første skal vi her i byen ikke gå på butikken med mindre vi skal kjøpe dagligvarer. For det andre er dette kjøpepresset bare tull i utgangspunktet.

Og sist - men ikke minst - begge disse dagene er en utfordring for oss barnløse single hvert år. 

Jeg vedder for øvrig på at handelsstanden gråter blod for at disse to merkedagene kom på samme dag i år. 

Du kan jo glede deg over fastelavn isteden? Blir ikke bare to merkedager, men tre 🙈😂

• Liker 9
Skrevet

Beklageligvis har regjeringen stengt kjøpesenteret mitt, jeg har ikke bil, og man skal ikke reise kollektivt til nærmeste åpne butikk. Vil de at vi skal holde økonomien i gang får de åpne opp.

Anonymkode: a9e55...efb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Beklageligvis har regjeringen stengt kjøpesenteret mitt, jeg har ikke bil, og man skal ikke reise kollektivt til nærmeste åpne butikk. Vil de at vi skal holde økonomien i gang får de åpne opp.

Er det fremdeles stengt der du bor? Så rart. De har jo sagt at det er fritt frem i vinterferien nå...

Skrevet

Tenker at det meste som selges på valentines dagen er ting man ikke trenger og det er dumt å kjøpe ting man ikke trenger

Anonymkode: e9812...133

• Liker 4
Skrevet

Var på en liten shoppingtur i dag, kjøpte litt nødvendigheter, mat, og noen leker til barna. En stor pose smågodt og litt hobbyartikler til meg selv til "morsdagen", en liten gave til min egen mor, og krem og boller til i morgen. Valentine's ferier vi aldri uansett. Gjort mitt. 

Anonymkode: dcfe7...38a

• Liker 2
Skrevet

Har kjøpt meg en kartong vodka og skal drikke den i helga med dama :)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det fremdeles stengt der du bor? Så rart. De har jo sagt at det er fritt frem i vinterferien nå...

Bergen er blant annet på nivå 5c, her er alle kjøpesentrene stengt...

Anonymkode: a2aac...efe

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Bergen er blant annet på nivå 5c, her er alle kjøpesentrene stengt...

Anonymkode: a2aac...efe

I Oslo må også størsteparten av befolkningen reise til en annen bydel for å handle noe annet enn dagligvarer. Istedenfor å holde åpent der folk bor og fordele folk på flest mulig butikker, synes noen det er lurt om alle heller reiser til sentrum eller ut av byen.

• Liker 2
Skrevet

Veldig mange av oss er ikke økonomisk påvirket av korona annet enn at vi nå har mer penger enn noen gang fordi det ikke er noe å bruke penger på. Jeg har aldri hatt så god råd som nå jeg, men jeg har heller aldri levd et så kjedelig liv som nå. Så det er jo litt gøy å bruke penger da...

Anonymkode: a57ae...7f6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Regjeringen med valentinsbønn

"Næringsminister Iselin Nybø ber nordmenn åpne lommeboka."

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/regjeringen-med-valentinsbonn/73401432

Har de ikke virkelig ikke fått med seg at folk har hatt mindre å rutte med det siste året, at folk er permitterte og at mange lever på grensa og til og med under fattigdom, i Norge?

Hva med næringstanden, tenker du. Jo, de får jo krisepakke av myndighetene, og myndighetene tjener selv millioner under koronakrisa. 

Samtidig går Erna ut og advarer og Norges økonomiske fremtid som helt klart vil påvirke den vanlige folk på gata. 

Hva tenker dere?

Krisepakkene er en vits for de fleste. Den favner ikke alle, og dekker kun en brøkdel av faste kostnader, da feks lønn ikke er regnet som en fast kostnad. Jeg har eget firma med mange ansatte som lider under nedstenging og usikkerhet, men kvalifiserer dessverre ikke til å få en krone i støtte fordi hovedkostnadene mine er lønn og kostnader relatert til de ansatte. For å unngå konkurser er det viktig at folk bruker penger for å holde samfunnsøkonomien i gang så langt det lar seg gjøre. Om alle kun handler etisk, brukt og holder forbruket til et minimum vil hele verdensøkonomien kollapse. Det vil få fatale konsekvenser for hele verden. 

Anonymkode: 0ec53...917

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Krisepakkene er en vits for de fleste. Den favner ikke alle, og dekker kun en brøkdel av faste kostnader, da feks lønn ikke er regnet som en fast kostnad. Jeg har eget firma med mange ansatte som lider under nedstenging og usikkerhet, men kvalifiserer dessverre ikke til å få en krone i støtte fordi hovedkostnadene mine er lønn og kostnader relatert til de ansatte. For å unngå konkurser er det viktig at folk bruker penger for å holde samfunnsøkonomien i gang så langt det lar seg gjøre. Om alle kun handler etisk, brukt og holder forbruket til et minimum vil hele verdensøkonomien kollapse. Det vil få fatale konsekvenser for hele verden. 

Anonymkode: 0ec53...917

Problemet er at det jo er mange som ikke har penger å bruke utover å handle etisk, bruke hodet og der man holder forbruket til et minimum fordi de har mistet jobben. Så går flere bedrifter over ende og ennå flere mister jobben, og der har man en ond sirkel. I verste fall er dette opptakten til 3. verdenskrig. 

Anonymkode: d7ede...b44

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du kan jo glede deg over fastelavn isteden? Blir ikke bare to merkedager, men tre 🙈😂

Det er tannbørstebyttedagen også, så du kan også kjøpe ny tannbørste :)

Anonymkode: 834e0...ce1

• Liker 1
Skrevet

Tenker at jeg ikke bruker mye penger på sånt selv om vi har sikre jobber og god råd. Vil ikke støtte opp om unødvendig forbruk. Lager kort med familien og baker boller selv. 

Anonymkode: c0a1b...c46

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...