Gå til innhold

Samboeren til ei venninne var sammen med en 13-åring da han var 18

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker det var en greie at han ikke turte å gjøre det slutt med henne for da kom hun til å melde ham til politiet, noe hun kunne gjort med rette. Det verste var at folk hetset henne for å vurdere det. Dette vesenet venter altså ei venninne av meg barn med. Synes det er så sykt at han egentlig ikke har opplevd reaksjoner fra venner og bekjente på det forholdet, for det er jo utrolig ekkelt. Han har mange andre karaktersvakheter også, og jeg fatter ikke hva venninna mi ser i ham. Jeg er rett og slett utrolig overrasket og sjokkert over mangelen på reaksjoner fra omgangskretsen hans. Det kan vel ikke bare være jeg som reagerer kraftig på dette?

Anonymkode: a7508...477

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det noe du som du trenger å ta stilling til? Hvor gamle er dere? Så lenge han behandler venninnen din bra, må du respektere valget hennes. 

Anonymkode: c37a4...6d6

• Liker 9
Skrevet

Skjønner ikke hva det har å si for deg egentlig?? 
Det er jo ekkelt at han var sammen med en 13 åring, men nå må det også sier at det er stor forskjell på 13 åringer. Noen kom i puberteten da de var 10, mens andre venter fortsatt på puberteten. Også stor forskjell på 18-åringer. Jeg kjenner 18 åringer som jeg har tenkt at kanskje er under konfirmasjonsalder. Utseendemessig og mentalt.

forsvarer det ikke, og syns ikke det høres normalt ut, men skjønner ikke hvorfor DU skal bekymre deg... 

Anonymkode: 4367b...355

• Liker 8
Skrevet

Får enorme sladrekjerringvibber av dette..

Anonymkode: 24a20...79b

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor er det noe du som du trenger å ta stilling til? Hvor gamle er dere? Så lenge han behandler venninnen din bra, må du respektere valget hennes. 

Men han behandler henne aldeles ikke bra. Det hadde vært lettere å akseptere om han var en bra fyr, men han har vært ganske forferdelig og hun må tåle mye dritt. Det er uansett ikke helt poenget her, jeg lurer mest på om det bare er jeg som reagerer på at han som voksen var sammen med et barn, hvor samleie etter loven er definert som voldtekt siden hun var under 14. For det føles sånn. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men han behandler henne aldeles ikke bra. Det hadde vært lettere å akseptere om han var en bra fyr, men han har vært ganske forferdelig og hun må tåle mye dritt. Det er uansett ikke helt poenget her, jeg lurer mest på om det bare er jeg som reagerer på at han som voksen var sammen med et barn, hvor samleie etter loven er definert som voldtekt siden hun var under 14. For det føles sånn. 

Det at han ikke behandler henne bra har ingenting med valgene han tok da han var 18 år å gjøre. Jeg forstår ikke hvorfor du problematiserer og ønsker andres tilbakemelding på det som skjedde tidligere. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det at han ikke behandler henne bra har ingenting med valgene han tok da han var 18 år å gjøre. Jeg forstår ikke hvorfor du problematiserer og ønsker andres tilbakemelding på det som skjedde tidligere. 

Fordi det vitner jo om en eller annen karaktersvakhet når man som voksen er sammen med et barn. Og så viser det seg at han har mange sånne karaktersvakheter som har gått kraftig utover venninna mi. Og hvorfor jeg problematiserer det? Fordi det er problematisk, vel. Det er dritekkelt! Synes det er sykt å mene at det er uproblematisk, selv om det hører fortiden til.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi det vitner jo om en eller annen karaktersvakhet når man som voksen er sammen med et barn. Og så viser det seg at han har mange sånne karaktersvakheter som har gått kraftig utover venninna mi. Og hvorfor jeg problematiserer det? Fordi det er problematisk, vel. Det er dritekkelt! Synes det er sykt å mene at det er uproblematisk, selv om det hører fortiden til.

Jeg sier ikke at det ikke var problematisk. Jeg problematiserer at du fokuserer på det så mye at du lager denne tråden. Hvilken hjelp gir det venninnen din? Hva får du ut av det? Hvorfor trenger du andres bekreftelse på at det var problematisk? Jeg forstår ikke motivasjonen til å lage denne tråden, når du allerede vet hva du synes om det. Om venninnen din ønsker hjelp-hjelp henne. Ønsker hun ikke det ta et valg på om du ønsker å fortsette vennskapet eller fjern deg fra situasjonen.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror jeg hadde tatt avstand til venninnen om hun var sammen med en som hadde voldtatt et barn. Forstår godt at du reagerer. 

Anonymkode: 6c562...275

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje du skal la andres saker ligge? Dette er fortid, og vil din venninne bli glad for at du lager tråd og oppstyr ut av dette? Eller har du snart en venninne mindre? 

Det er jenta som den gang var 13 sin sak, hennes pårørendes sak, litt venninnen din sin sak. Absolutt ikke din sak. 

Skrevet

Hvordan vet du at denne gutten var voksen da han var 18 år som du skriver?
Han var jo mest sannsynlig ikke det.
Og hvordan vet du at de hadde sex i det forholdet?

Har du snakket med venninnen din om dine tanker? Og tror du at hun kommer til å bry seg?

Anonymkode: 04e47...3d3

• Liker 1
Skrevet

Jeg var 14 og var sammen med en på 19. 

De voksne gjorde alt for å holde oss fra hverandre, men vi fant måter å være sammen på. Skal det sies at vi ikke hadde sex før jeg nesten var 16. Vi var sammen i 15 år før vi vokste fra hverandre og skiltes som venner. 

Hadde ikke likt at min datter fant seg en eldre fyr, men av erfaring veit jeg at å gå den strenge veien kan virke mot sin hensikt. Jeg husker jeg ikke brydde meg om hva andre sa og sånn er jeg fortsatt som person. 

Uansett til din problemstilling TS:

Hva hvis folk rundt deg bladet seg inn i ditt forhold fordi de mente at du valgte feil. Hadde du hørt på dem eller støttet sin kjære? 

Du veit vel som en moden voksenperson at du ikke har noe med hva som venninne eller andre velger å gjøre. 

At du eller den sladrete gjengen og bygdetrollene ikke har noe rett til å bry seg :balltre:

Anonymkode: 2880c...e4e

• Liker 1
Skrevet

Var selv 14 og kjæresten var 20. Det ble mye styr med foreldre, men de kunne ikke stoppet meg dengang. Er nå godt voksen, og han og jeg er fremdeles venner. Loven er grei, og riktig, men den rammer ikke alltid rett likevel. Synes du skal se på dagens situasjon,  og glemme det som var, siden du ikke kjenner noe til omstendighetene dengang.

Anonymkode: c6ae0...d9f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...