Gå til innhold

Hemoroider, eller kreft..?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har i den siste uken oppdaget blod i avføringen. Ser ut som den til dels er blandet inn, men vanskelig å si. Ser i allefall lyst friskt blod flere steder utenpå avføringen. 

Noe slim, bittelitt blod på papiret noen ganger.

dummeste jeg har gjort er å google, alt ender opp med tarmkreft..

alltid hatt litt ustabil mage med vekslende konsistens på avføring, så dette er ikke et nytt «symptom». 

ingen andre symptomer.

Er nå livredd for at dette er kreft, og har allerede tenkt tanken på hva jeg skal forberede hvis jeg skal dø🙄 

Har time til kolonoskopi om 3 uker, men er redd det blir 3 lange uker og vente med masse tanker..

Hilsen dame 33 år.

Anonymkode: 48b98...6b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som oftest er det IKKE kreft. Det kan være små poser som har hovnet opp og sprekker (ufarlig), såre slimhinner eller irritabel tarm. 

Du får svar etter undersøkelsene på sykehuset. Mer kan du ikke gjøre. Ikke grav deg ned og tenk det verste. De aller aller aller fleste gangene er det "ikke noe" :)

Mannen utredes for det samme nå faktisk. Jeg tenker at vi må ta en dag av gangen og ikke tenke på dumme ting. Vi kan ikke gjøre noe nå uansett. Prøv å fokuser på hverdagslivet, se morsomme ting på tv, ting du blir glad av. Hør glade låter i bilen og ta en dag av gangen du også :)

Anonymkode: c34fd...274

• Liker 1
Skrevet

Har ulcerøs colitt og har blod og slim i avføring når tarmen er betent.

du trenger ikke bekymre deg ts, garantert ikke kreft. Hold deg unna dr Google 👍😊

Anonymkode: 8c4b4...4b3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har i den siste uken oppdaget blod i avføringen. Ser ut som den til dels er blandet inn, men vanskelig å si. Ser i allefall lyst friskt blod flere steder utenpå avføringen. 

alltid hatt litt ustabil mage med vekslende konsistens på avføring, så dette er ikke et nytt «symptom». 

ingen andre symptomer.

Er nå livredd for at dette er kreft, og har allerede tenkt tanken på hva jeg skal forberede hvis jeg skal dø🙄 

Har time til kolonoskopi om 3 uker, men er redd det blir 3 lange uker og vente med masse tanker..

Hilsen dame 33 år.

Mest sannsynlig er det små rifter i endetarmen som gjør at det kommer litt lyst/ferskt blod når man presser avføringen ut. Jeg hadde akkurat det samme, og fikk koloskopi, men de fant ingenting galt 😃 

Anonymkode: fcbb2...b94

Skrevet

Er du hard i magen innimellom og<+

Anonymkode: 9a4f8...bde

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som oftest er det IKKE kreft. Det kan være små poser som har hovnet opp og sprekker (ufarlig), såre slimhinner eller irritabel tarm. 

Du får svar etter undersøkelsene på sykehuset. Mer kan du ikke gjøre. Ikke grav deg ned og tenk det verste. De aller aller aller fleste gangene er det "ikke noe" :)

Mannen utredes for det samme nå faktisk. Jeg tenker at vi må ta en dag av gangen og ikke tenke på dumme ting. Vi kan ikke gjøre noe nå uansett. Prøv å fokuser på hverdagslivet, se morsomme ting på tv, ting du blir glad av. Hør glade låter i bilen og ta en dag av gangen du også :)

Tusen tusen takk for svar.

Hjelper faktisk at det er flere som har det slik, og veldig godt å høre fra andre at det mest sannsynlig ikke er noe farlig. Selv om man ikke helt vet. 

Er vel bare det at man blir så redd når det skjer noe unormalt med kroppen, skulle virkelig vært mulig å slette Google så man ikke hadde tilgang!☺️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du hard i magen innimellom og<+

Anonymkode: 9a4f8...bde

Det hender seg, varierer veldig, og det har det gjort i maaange år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mest sannsynlig er det små rifter i endetarmen som gjør at det kommer litt lyst/ferskt blod når man presser avføringen ut. Jeg hadde akkurat det samme, og fikk koloskopi, men de fant ingenting galt 😃 

Anonymkode: fcbb2...b94

Har tenkt det samme, ser bare litt ut som at det er «inni» avføringen i tillegg, som gjør meg bekymret..

Håper på gode nyheter etter undersøkelse!

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har ulcerøs colitt og har blod og slim i avføring når tarmen er betent.

du trenger ikke bekymre deg ts, garantert ikke kreft. Hold deg unna dr Google 👍😊

Anonymkode: 8c4b4...4b3

Hvilke andre symptomer har du i tillegg? Har tenkt tanken etter all denne googlingen min, men ser ut som det også innebærer noe smerter..? Huff, blir godt å få svar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen tusen takk for svar.

Hjelper faktisk at det er flere som har det slik, og veldig godt å høre fra andre at det mest sannsynlig ikke er noe farlig. Selv om man ikke helt vet. 

Er vel bare det at man blir så redd når det skjer noe unormalt med kroppen, skulle virkelig vært mulig å slette Google så man ikke hadde tilgang!☺️

Ja jeg skjønner deg godt. Man blir fort redd og bekymret. Man har tilgang til så mye info nå at man tenker de verste tanker med en gang. 

Men prøv å legg det fra deg. Kos deg denne lørdagen med noe godt. Finn på gøye ting :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tusen takk for et fint svar!☺️

håper han også får gode nyheter, og at det er «ingenting».☺️

Skrevet

Google er sjelden i tvil om at man har en dødelig sykdom, men jammen er det vanskelig å holde seg unna når man blir redd.

Dette høres ikke farlig ut, men det er uansett fint å få sjekket.

Anonymkode: d408e...db6

• Liker 3
Skrevet

Hva med en tur til legen?

Anonymkode: 98219...618

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Google er sjelden i tvil om at man har en dødelig sykdom, men jammen er det vanskelig å holde seg unna når man blir redd.

Dette høres ikke farlig ut, men det er uansett fint å få sjekket.

Anonymkode: d408e...db6

Enig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva med en tur til legen?

Anonymkode: 98219...618

Har time til undersøkelse om 3 uker☺️

Skrevet

Mest sannsynlig indre hemorroider, fissur eller lignende. Veldig bra du sjekker det ut, men risikoen for at det er kreft eller noe annet alvorlig er faktisk veldig liten, dumt å bekymre seg på forskudd. Prøv å legge det vekk mentalt i mellomtiden, det eneste du oppnår med å bekymre deg er å kaste bort tid. Svar får du uansett om tre uker, og det er høyst sannsynlig ikke noe alvorlig i veien med deg :)

Anonymkode: e5d8c...e51

Skrevet

Var i samme situasjon for flere år siden. Det var ikke hemorider hos meg men de fant noe et stykke oppe i tarmen. Legen sa de mistenkte kreft pga jeg hadde blod i avføringen. Jeg fikk sjokk. Ble operert kjapt etterpå. Det var ikke kreft men huden på innsiden av tarmen som vokste ukontrollert sånn at det ble en blokkering. Hadde ingenting med kreft og gjøre men en tilstand som kan skje hvor som helst på kroppen. Har vært helt fin etter operasjonen.  

Vi tenker til tider det aller verste og som regel er det ikke farlige ting som kan fikses på. Lykke til med undersøkelsen. Dette går fint. 

Anonymkode: d4ee2...166

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ingen andre symptomer.

Hilsen dame 33 år.

Har AKKURAT samme problem som deg nå, er 21 år. Men har bare vært hos fastlegen og fått en stikkpille/krem jeg ikke tør å bruke siden det gikk over i 3 uker, men er tilbake nå. Har en tykk stripe med friskt blod utenpå avføringen (ganske mye) og freaker helt ut, for føler det er ingen på min alder som sliter med dette. Ikke minst er det utrolig smertefullt. Så slapp av, det er nok helt ufarlig ❤️ 

Er bare glad det ikke bare er meg, føles litt «alene» og skummelt. Vurderer å dra til legen igjen

Anonymkode: 8f9e2...417

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mest sannsynlig indre hemorroider, fissur eller lignende. Veldig bra du sjekker det ut, men risikoen for at det er kreft eller noe annet alvorlig er faktisk veldig liten, dumt å bekymre seg på forskudd. Prøv å legge det vekk mentalt i mellomtiden, det eneste du oppnår med å bekymre deg er å kaste bort tid. Svar får du uansett om tre uker, og det er høyst sannsynlig ikke noe alvorlig i veien med deg :)

Anonymkode: e5d8c...e51

Takk for svar❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var i samme situasjon for flere år siden. Det var ikke hemorider hos meg men de fant noe et stykke oppe i tarmen. Legen sa de mistenkte kreft pga jeg hadde blod i avføringen. Jeg fikk sjokk. Ble operert kjapt etterpå. Det var ikke kreft men huden på innsiden av tarmen som vokste ukontrollert sånn at det ble en blokkering. Hadde ingenting med kreft og gjøre men en tilstand som kan skje hvor som helst på kroppen. Har vært helt fin etter operasjonen.  

Vi tenker til tider det aller verste og som regel er det ikke farlige ting som kan fikses på. Lykke til med undersøkelsen. Dette går fint. 

Anonymkode: d4ee2...166

Du har helt rett, veldig lett og tenke det verste. Håper det er ufarlig og lett kan gjøres noe med☺️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...