AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Ingen er jo perfekt. Men mange kvinner vil ha de samme mennene, de som oppfyller "alt". Har du eksempler på ting som du trodde var et krav men som mannen din ikke oppfylte, men så ble det dere to til tross for det? Anonymkode: 2b76a...eb7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #2 Skrevet 13. februar 2021 At han har barn fra før. Jeg er yngre og har ingen ennå. I utgangspunktet var ikke dette noe jeg vurderte, men så traff jeg ham og det ble oss. Han som mann har alt jeg ønsker meg. Anonymkode: 335d9...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #3 Skrevet 13. februar 2021 Nei. Jeg hadde en del krav etter å ha brent meg før, men de var ikke urimelige. Det var av typen "har peiling på økonomi, tar vare på seg selv, glad i venner og familie". Jammen fant jeg han, og han har kvaliteter jeg ikke engang turte å ha på lista eller håpe på Anonymkode: e6926...590 17
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Skrevet 13. februar 2021 Min drømmemann er alt jeg har ønsket meg. Eneste er at han er noen år eldre enn det jeg hadde sett for meg, men jeg kunne ikke levd meg selv om jeg snudde ryggen til den store kjærligheten pga den ene tingen. Ønsker meg også barn med ham, selv om noen sikkert vil si han er for gammel, men jeg må fokusere på det som gjør meg lykkelig og ikke fordomsfulle utenforstående. Anonymkode: 0689f...129 9
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #5 Skrevet 13. februar 2021 Jeg så i utgangspunktet etter en mann som er mer sosial. Men jeg skjønte etterhvert at mye av det jeg liker ved ham, er knytta opp til at han ikke er så sosial. Anonymkode: b651a...daa 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. Jeg hadde en del krav etter å ha brent meg før, men de var ikke urimelige. Det var av typen "har peiling på økonomi, tar vare på seg selv, glad i venner og familie". Jammen fant jeg han, og han har kvaliteter jeg ikke engang turte å ha på lista eller håpe på Anonymkode: e6926...590 En venn av meg som er samlivsterapeut har sagt at problemet til de som ikke får gode forhold, er ikke for mange eller for få krav, men feil krav. En kvinne som ønsker et godt forhold kan gjerne ha lave overfladiske krav, men skal ha høye krav til hvordan hun vil bli behandlet. Mange kvinner har lave krav her. (Peiling på økonomi er forøvrig et fornuftig krav. Økonomisk rot og dårlig økonomi er en vanlig årsak til brudd. Så det gir mening at man ser på dette). Anonymkode: 335d9...9c1 8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #7 Skrevet 13. februar 2021 Ikke et krav kanskje, men mannen min er ikke utseendemessig slik jeg tidligere typisk har falt for. Men det spiller liten rolle nå Han har for eksempel lite kroppshår, jeg synes egentlig det er fint og mandig med litt hår. Jeg har mer hår på kroppen enn han😅 Anonymkode: 60cf9...846 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #8 Skrevet 13. februar 2021 Jeg trodde drømmemannen skulle være belest og en litt sånn intellektuell type. Runde briller var pluss 😂 Det visste seg at jeg ikke passet med en sånn type allikevel. Jeg trives jo med småprat om alt og ingenting og det er de samtalene man har i hverdagen med små barn og hektisk liv. Anonymkode: bd5e5...8a7 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #9 Skrevet 13. februar 2021 Min er 7 år yngre enn meg. Tidligere trodde jeg at jeg ville ha en som var eldre enn meg. Nå tenker jeg ikke over det engang, det betyr ingenting 😀 Anonymkode: a2beb...2d1 5
Trolltunge Skrevet 13. februar 2021 #10 Skrevet 13. februar 2021 (endret) Fire på krav. Det høres ut som bevisst handling. Jeg forelsket meg i en mann jeg. Han passer ikke helt med ønskelista fra da jeg drømte om drømmemannen, men det er jo å bli forelsket og føle noe de fleste kvinner venter på. Innen jeg traff ham som ble min ektemann datet jeg to menn som var fullstendig perfekte i henhold til ønskeliste. Jeg forelsket meg imidlertid ikke i dem, og da ble det ikke noe videre. Kan ikke dere som starter disse kvinnene har så mange krav- trådene skjønne at vi ikke plukker menn fra en liste der vi huker av. Det handler om tiltrekning og følelser mer enn lister med ønsker. Gnist og føles rett. Endret 13. februar 2021 av Trolltunge 15
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #11 Skrevet 13. februar 2021 Trolltunge skrev (3 timer siden): Fire på krav. Det høres ut som bevisst handling. Jeg forelsket meg i en mann jeg. Han passer ikke helt med ønskelista fra da jeg drømte om drømmemannen, men det er jo å bli forelsket og føle noe de fleste kvinner venter på. Innen jeg traff ham som ble min ektemann datet jeg to menn som var fullstendig perfekte i henhold til ønskeliste. Jeg forelsket meg imidlertid ikke i dem, og da ble det ikke noe videre. Kan ikke dere som starter disse kvinnene har så mange krav- trådene skjønne at vi ikke plukker menn fra en liste der vi huker av. Det handler om tiltrekning og følelser mer enn lister med ønsker. Gnist og føles rett. Ja, jeg vet ikke om jeg vil kalle det krav egentlig. Men jeg trodde jeg burde være sammen med en sosial mann! Eksen jeg var sammen med lengst var veldig sosial, og iblant savner det å være et par som inviterer til alt mulig. Men det viktigste er egentlig at eksen som var minst sosial også var mest klengete, og den kombinasjon takla jeg dårlig, jeg følte meg helt kvalt og som en slags barnevakt. Han jeg er med nå er mer som pappa- lite sosial men også god på å være aleine og underholde seg sjøl. Den kombinasjon har jeg tydeligvis god toleranse for. Jeg liker ham ihvertfall bedre og bedre. Og var veldig tiltrukket av ham fysisk og mental helt fra starten av. Anonymkode: b651a...daa 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #12 Skrevet 13. februar 2021 Krav og krav, jeg vet ikke jeg. For meg var det mer sånn at jeg traff han jeg er sammen med, og gjennom hvem han er så skjønte jeg hva det var jeg hadde ønsket meg :). Hadde altså ikke krevspek-en klar på forhånd, særs dårlig bestillerkompetanse, og hadde klart meg dårlig på date-apper der man må spesifisere hva man er ute etter. Han har selvsagt sider jeg irriterer meg over, men jeg traff veldig bra likevel 😄 Anonymkode: 18378...557 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #13 Skrevet 13. februar 2021 Mine krav/ønsker var enkle etter mange år som singel. Morsom, stabil og snill pluss god kjemi😊 Hadde såklart minst 100 ting til, men det var de som var viktigst for meg. Var heldig og møtte en mann som er nesten alt jeg kunne drømme om. Alt er ikke perfekt, han er f.eks ikke like sosial som meg, har lavere sexbehov enn meg og kunne gjerne vært litt høyere, haha! Men han er høy nok, strekker seg til å være mer sosial for min skyld og vi har funnet et kompromiss mtp sex som vi begge lever godt med. I tillegg er han omsorgsfull, smart, morsom, kjekk og vi støtter hverandre gjennom alt. Anonymkode: 34151...d76 1
Svartfugl Skrevet 13. februar 2021 #14 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ingen er jo perfekt. Men mange kvinner vil ha de samme mennene, de som oppfyller "alt". Har du eksempler på ting som du trodde var et krav men som mannen din ikke oppfylte, men så ble det dere to til tross for det? Anonymkode: 2b76a...eb7 Ønske/krav: mann med orden på livet, høyere utdanning og jobb han brenner for, "normal" psykisk helse, og en som tar vare på kroppen sin. En jeg kunne snakke med og dele tanker ogfølelser med og som jeg syntes var kjekk. Og det fikk jeg. Har aldri hatt en liste med overfladiske/tullete krav, for jeg har ikke så sterke preferanser på hårfarge, klesstil og høyde f.eks.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #15 Skrevet 13. februar 2021 Svartfugl skrev (2 minutter siden): Har aldri hatt en liste med overfladiske/tullete krav, for jeg har ikke så sterke preferanser på hårfarge, klesstil og høyde f.eks. Utseende er ikke overfladisk, men mye lettere å oppfylle krav her enn til det indre. Jeg er også blant de som faktisk spesifikt liker lave menn, men har gått bort fra dette da de færreste har mage til å være den laveste og egentlig er lykkeligere med ei lita snelle (jeg har gjennomsnittlig høyde). Anonymkode: b651a...daa
Svartfugl Skrevet 13. februar 2021 #16 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Utseende er ikke overfladisk, men mye lettere å oppfylle krav her enn til det indre. Jeg er også blant de som faktisk spesifikt liker lave menn, men har gått bort fra dette da de færreste har mage til å være den laveste og egentlig er lykkeligere med ei lita snelle (jeg har gjennomsnittlig høyde). Anonymkode: b651a...daa Det er helt ok å være opptatt av utseendet og ha preferanser, men det blir fjollete og kunstig å droppe noen fordi de er f.eks. 1cm for lav. 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #17 Skrevet 13. februar 2021 Ja, ingenting er perfekt. Om det hadde vært perfekt så hadde jeg sikkert kjeda meg. Anonymkode: 215e5...85a
SPOCA Skrevet 13. februar 2021 #18 Skrevet 13. februar 2021 Nei. Men så er ikke jeg ute etter noen som er perfekte. Jeg synes han er herlig "uperfekt". 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #19 Skrevet 13. februar 2021 Svartfugl skrev (1 time siden): Det er helt ok å være opptatt av utseendet og ha preferanser, men det blir fjollete og kunstig å droppe noen fordi de er f.eks. 1cm for lav. Jeg holdt på å droppe kjæresten min fordi han er 14 cm høyere. Har egentlig pleid å falle for de på lik høyde eller tom lavere enn meg. Har lært av erfaring at det ofte er viktig for mannen å få være høyest. Så da blir det vel best sånn med at vi begge er litt over gjennomsnittlig høyde for vårt kjønn. Anonymkode: b651a...daa 1
Trolltunge Skrevet 13. februar 2021 #20 Skrevet 13. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Krav og krav, jeg vet ikke jeg. For meg var det mer sånn at jeg traff han jeg er sammen med, og gjennom hvem han er så skjønte jeg hva det var jeg hadde ønsket meg :). Hadde altså ikke krevspek-en klar på forhånd, særs dårlig bestillerkompetanse, og hadde klart meg dårlig på date-apper der man må spesifisere hva man er ute etter. Han har selvsagt sider jeg irriterer meg over, men jeg traff veldig bra likevel 😄 Anonymkode: 18378...557 Veldig riktig det du skriver her tror jeg. Man har gjerne noen tanker om hva man ønsker i en partner, og hva man passer best sammen med, men svært mange opplever at de har tatt helt feil, og at den som ble riktig var veldig annerledes enn man hadde trodd på forhånd. Man oppdager gjennom en partner hva man egentlig trengte. At det er gjensidige følelser og vilje til å tilpasse seg hverandre er dessuten ofte viktigere enn å være veldig like i utgangspunktet. Det hjelper iallefall ikke å være "perfekt på papiret", om det ikke utvikles riktige følelser. Som nevnt datet jeg to menn som passet perfekt med hva jeg trodde jeg kom til å ende opp med og passet sammen med innen jeg traff min mann, og jeg ble både forundret og litt irritert på meg selv for at menn som virket å være helt korrekt for meg ikke medførte noe av de følelsene som er nødvendige for å ha et forhold. Forundret ble jeg også over at han som "på papiret" virket helt feil for meg var han jeg fikk følelser for, og som viste meg hva jeg egentlig ønsket, og trengte. Noe helt annet enn jeg trodde og forventet. At det var gjensidige følelser ga også et bedre grunnlag for å fungere sammen, ønsker om å tilpasse seg hverandre, enn det som i utgangspunktet virket perfekt, men det ikke ble slike følelser. Der det i utgangspunktet virket som perfekt match lette jeg ubevisst etter årsaker til å gå videre, mens der det var følelser søkte vi begge etter hvordan vi kunne møtes på det som var ulikt, og fant det. Fordi det var ønsket. Velvilje til å møtes på ulikt. Et genuint gjensidig ønske om å få ting til å fungere, fordi det er sterke følelser for hverandre, er rett og slett et bedre utgangspunkt enn at man burde fungere sammen, fordi man skulle tro det. Hva man tror om hvem som er riktig partner er derfor mindre relevant enn hvem man får følelser for, og ønsker om å fungere sammen med. Qluet er nok imidlertid at det må være gjensidig ønske om å fungere sammen. Man kan ha sterke følelser og ønske til Dovre faller uten at det fungerer dersom ikke begge to ønsker å fungere sammen, og gir innsats for det. Endret 13. februar 2021 av Trolltunge 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå