MiniMjau Skrevet 13. februar 2021 #1 Del Skrevet 13. februar 2021 Dere som har Tibber. Hva slags oversikt får dere over strømforbruket bare ved å ha den Tibber-pulse "dingsen" i sikringsskapet sammen med appen? Hva slags opplysninger får dere da i appen? Hvordan "vet" den pulsmåleren hva forbruket er for de ulike tingene i huset mitt? Måler det pr kurs? Eller må jeg kjøpe andre "duppedingser"? Jeg ønsker rimeligst mulig strøm, samt god oversikt over forbruk og mulige besparelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #2 Del Skrevet 13. februar 2021 MiniMjau skrev (2 timer siden): Hvordan "vet" den pulsmåleren hva forbruket er for de ulike tingene i huset mitt? Måler det pr kurs? Eller må jeg kjøpe andre "duppedingser"? Den vet ikke, den bare gjetter. Den analyserer det totalt strømforbruket og ikke forbruket per kurs. Anonymkode: 80f8a...7fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #3 Del Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Den vet ikke, den bare gjetter. Den analyserer det totalt strømforbruket og ikke forbruket per kurs. Anonymkode: 80f8a...7fe Det totale strømforbruket har du til enhver tid tilgjengelig i appen til Tibber uten den dingsen i sikringsskapet. Anonymkode: d513a...1a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Del Skrevet 13. februar 2021 Aner ikke. Jeg har ikke den dingsen du snakker om, men jeg kan se time for time hva strømmen koster hele inneværende dag, og kan se estimat for neste dag. Det gjør at jeg f.eks planlegger når jeg skal lade bilen og når jeg skal bruke tørketrommelen. Du trenger ikke noe ekstra duppedingser altså. Anonymkode: 7b692...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 13. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aner ikke. Jeg har ikke den dingsen du snakker om, men jeg kan se time for time hva strømmen koster hele inneværende dag, og kan se estimat for neste dag. Det gjør at jeg f.eks planlegger når jeg skal lade bilen og når jeg skal bruke tørketrommelen. Du trenger ikke noe ekstra duppedingser altså. Anonymkode: 7b692...d86 Å? Jeg trodde en måtte ha den dingsen jeg. men takk for info om det :)) Men den dingsen gjør at du kan følge forbruket ditt realtime, så vidt jeg kan skjønne? Endret 13. februar 2021 av MiniMjau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Del Skrevet 13. februar 2021 Dingsen gjør at du kan se i sanntid hvor mye strøm du bruker i appen uten å måtte gå i sikringskapet og se på måleren. Dagens strømpris time for time og neste dags estimerte strømpris hentes fra Nord pool og man kan finne prisene også der helt uavhengig av Tibber. Fordelen med Tibber er at du får alt dette i samme appen. Anonymkode: 80f8a...7fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #7 Del Skrevet 13. februar 2021 Var ikke fornøyd med Tibber, så vi kuttet de ut. Kunne finne ut av alt det de tilbyr selv. Anonymkode: 3840c...ed8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #8 Del Skrevet 13. februar 2021 Den viser liveoppdatering av hvor mye strøm du bruker. Så du kan bedre kartlegge strømforbruket ditt og bli mer var på ting du kan skru av for å spare litt veldig fornøyd Anonymkode: 6dcdb...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #9 Del Skrevet 13. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Var ikke fornøyd med Tibber, så vi kuttet de ut. Kunne finne ut av alt det de tilbyr selv. Anonymkode: 3840c...ed8 Samme her. Angret etter èn dag. Stoler mer på mitt egne selskap Skillet var minimalt de og hva jeg hadde. Anonymkode: 00362...686 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 13. februar 2021 De skal til enhver tid levere strøm fra billigste, er ikke det avtalen? Men er det etterprøvbart, altså er vi sikker på at det er billigste? Jeg er aktivt inne på nordpool, og kan følge totalforbruket mitt i appen til den leverandøren jeg har nå. .. og jeg gjør så godt jeg kan med å bytte leverandører selv et par g/året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå