AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Spesielt av ledere. Hva gjorde dere og hvordan endte det? Jeg er ganske sikker på at jeg blir mobbet av lederene mine. Det er mye som går på meg som person, utpressing/trusler og latterliggjøring. Det har vedvart over et par år. Problemet er at dette gjelder hele ledelsen. Og det er en privat bedrift. Flere kolleger forteller at de også synes jeg er skyteskive. Hva skal jeg gjøre med dette? Føler det er en kamp jeg aldri klarer å vinne. Jeg er organisert, har snakket en del med dem. Og jeg ønsker å finne en ny jobb, men det kan ta tid fordi corona situasjonen og markedet nå ikke er på sitt beste. Anonymkode: d0220...406 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #2 Skrevet 13. februar 2021 Jeg har ikke noen råd og komme med. Det er ikke uvanlig at man opplever dette i løpet av livet, selv om det skulle aldri skje. Håper du klarer å beholde motet og fortsetter å søke. Det blir bedre tider etterhvert. Anonymkode: 293d4...ae4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #3 Skrevet 13. februar 2021 Ganske mange.... Anonymkode: e68ec...67b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Skrevet 13. februar 2021 Jeg tror du har rett i at det er en kamp du ikke vil vinne. Jeg har lest historie på historie om folk som har brent seg ut og til og med fått PTSD av å leve i en slik situasjon. Jeg har ikke lest en historie om medarbeideren som vant. Jeg vet ikke om jeg kan si at jeg har opplevd å bli mobbet, men jeg har opplevd en sjef som rett og slett var ufin, flere ganger. Han frøs også andre ut. Jeg har absolutt ingen problemer med å tro på det du sier. Du har løsninga klar virker det som på meg. Finn deg en ny jobb. Og ikke si noe om situasjonen når du er på intervju, du kommer bare til å få masse oppfølgingsspørsmål om hva du har gjort for å bedre situasjonen, hva du har å ta selvkritikk på, hvis du ikke ser din egen del i saken tyder det på at du ikke evner å ta selvkritikk osv osv. Si at du har det fint der du er men at det er noe med jobben du søker på som er ekstra interessant/ attraktivt. Anonymkode: 81161...133 9
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #5 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ganske mange.... Anonymkode: e68ec...67b Og jeg er ikke organisert engang! TS, du har snakket med fagforbundet. Hva sier de? Anonymkode: e68ec...67b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Skrevet 13. februar 2021 Søk deg bort. Slike ting ender bare opp med å bli enda verre, særlig siden det er deg mot ledelsen. Personen i foreninga som skal støtte deg, er også redd for seg selv og sin jobb, så i bunn og grunn har du allerede tapt. Been there, done that. Søk på alle stillinger du kan finne, og takk ja til hva som helst. Anonymkode: 1b375...047 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #7 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Søk deg bort. Slike ting ender bare opp med å bli enda verre, særlig siden det er deg mot ledelsen. Personen i foreninga som skal støtte deg, er også redd for seg selv og sin jobb, så i bunn og grunn har du allerede tapt. Been there, done that. Søk på alle stillinger du kan finne, og takk ja til hva som helst. Anonymkode: 1b375...047 Hva som helst?? Uenig Anonymkode: e68ec...67b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #8 Skrevet 13. februar 2021 Bytt jobb☺️ Jeg har levd i et dårlig arbeidsforhold. Det ødela psyken min. Anonymkode: eefd7...b41 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #9 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bytt jobb☺️ Jeg har levd i et dårlig arbeidsforhold. Det ødela psyken min. Anonymkode: eefd7...b41 Man vet aldri om det blir enda verre på neste arbeidsplass... Anonymkode: e68ec...67b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #10 Skrevet 13. februar 2021 Jeg opplevde det gjennom flere år, det tok ikke slutt før sjefen ble sparket oppover. Anonymkode: 7fa63...56f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #11 Skrevet 13. februar 2021 Ble mobbet og til slutt presset ut av jobben. Anonymkode: 2d090...d7a 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #12 Skrevet 13. februar 2021 Hva jeg gjorde? Jeg dro hjem samtidig med resten for så å aldri returnere. Sendte oppsigelsen på epost og var sykmeldt oppsigelsestida. Anonymkode: 99f50...f6d 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #13 Skrevet 13. februar 2021 Er du medlem av en fagforening? Anonymkode: 2c7ed...7f5 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #14 Skrevet 14. februar 2021 Ja, en del ganger-tror vikarer er utsatt. Har lært meg hvordan jeg skal takle det-det er nemlig ikke normalt å holde på slik mot andre mennesker, det forteller meg at de har psykiske problemer og at de egentlig trenger hjelp til og forstå seg selv. Jeg tar derfor igjen, observerer handling&reagerer deretter. Metodene mine varierer, men de er laget for å passifisere mobberen eller la de stå der med egne ord, jeg spiller altså skuespill. Det som fungerer best er faktisk møte de med stillhet der de forventer reaksjon, deretter (hvis det passer) komme med motspørsmål som får de til å tenke: "hva mener du med det"? få de til å gjenta: "hva sa du nå"? Men, livet er for kort for å omgås giftige mennesker, det finnes flere gode arbeidsplasser med ressursterke mennesker, så der er løsningen, bytte til et sunt miljø. Anonymkode: c0eae...57a 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #15 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er du medlem av en fagforening? Anonymkode: 2c7ed...7f5 Ja, det skriver h*n vel... Anonymkode: e68ec...67b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #16 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva jeg gjorde? Jeg dro hjem samtidig med resten for så å aldri returnere. Sendte oppsigelsen på epost og var sykmeldt oppsigelsestida. Anonymkode: 99f50...f6d Er det lov? Anonymkode: e68ec...67b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #17 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ble mobbet og til slutt presset ut av jobben. Anonymkode: 2d090...d7a Kan du fortelle litt mer? Anonymkode: e68ec...67b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #18 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det lov? Anonymkode: e68ec...67b Hva er det du lurer på om er lov? Å gå hjem? Si opp jobben? Bli sykmeldt? Anonymkode: 81161...133
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #19 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er det du lurer på om er lov? Å gå hjem? Si opp jobben? Bli sykmeldt? Anonymkode: 81161...133 Hehe....Å være sykemeldt i oppsigelsestiden Anonymkode: e68ec...67b
Gjest Ordsmed Skrevet 14. februar 2021 #20 Skrevet 14. februar 2021 Jeg er enig med personen over som sier at det er verdt å bytte til nesten hvilken som helst jobb. Det er statistisk sett veldig usannsynlig at du blir mobbet på ny arbeidsplass/at det er like ille der, og om du ikke trives eller hvis arbeidsoppgavene ikke er 100 % relevante, kan du alltids bytte igjen om et år, spesielt siden det høres ut som du har vært på nåværende arbeidsplass i flere år. Man blir brutt ned av å jobbe i et slikt giftig miljø. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå