Gå til innhold

Dekker arbeidsplassen utgifter knyttet til legevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har blitt skadd to ganger på jobb denne uken og har måtte gå til fastlege, legevakt og betalt for medisiner. Er dette noe jeg kan be arbeidsplassen min betale? Skadd av tjenestemottaker i offentlig tilbud.

Anonymkode: 874ff...fdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sørge for at qladene blir meldt til NAV, så må du skaffe dokumentasjon/kvittering fra legevakta som sendes inn til Helfo, så ska du få refusjon etter en stund.

Anonymkode: 85eee...28e

• Liker 4
Skrevet

Når en må til lege pga hendelser på arbeidsplassen så skal en ha rett på kompensasjon, hør med arbeidsgiver hvordan det skal gjøres.

• Liker 1
Skrevet

Ja, absolutt. Håper du får svar av noen som er litt mer stødige på emnet enn meg, men jeg tenker at det bør registreres en plass også, avvik/registreres som arbeidsskade, vet ikke hvor alvorlig det må være for at det skal meldes til Arbeidstilsynet. 

Men to ganger på en uke, hvordan er HMS fulgt opp på denne arbeidsplassen? 

Anonymkode: 9a2bf...72d

• Liker 2
Skrevet

Dette skal du opplyse til legene ser og da. De skal registrere dette s arbeidsulykke og så går det automatisk på legeutgiftene. Andre regninger må sendes inn til helfo og nav. Jobbem skal skrive skjema på arbeidsulykke. 

Anonymkode: 827cd...c8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette skal du opplyse til legene ser og da. De skal registrere dette s arbeidsulykke og så går det automatisk på legeutgiftene. Andre regninger må sendes inn til helfo og nav. Jobbem skal skrive skjema på arbeidsulykke. 

Hmm, da jeg ble utsatt for en yrkesskade var det arbeidsplassen som meldte det som yrkesskade til nav. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, absolutt. Håper du får svar av noen som er litt mer stødige på emnet enn meg, men jeg tenker at det bør registreres en plass også, avvik/registreres som arbeidsskade, vet ikke hvor alvorlig det må være for at det skal meldes til Arbeidstilsynet. 

Men to ganger på en uke, hvordan er HMS fulgt opp på denne arbeidsplassen? 

Anonymkode: 9a2bf...72d

Jeg jobber med autister, så det skjer en del uforutsette hendelser. Jeg tenker selv det ikke var så mye mer jeg/arbeidsplass kunne gjort i situasjonen/e), men ledelsen er flinke til å følge opp når ting skjer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette fortalte jeg både til lege og legevakt. Men hva mener du med "så går det automatisk på legeutgiftene"? TS

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei! Jeg har blitt skadd to ganger på jobb denne uken og har måtte gå til fastlege, legevakt og betalt for medisiner. Er dette noe jeg kan be arbeidsplassen min betale? Skadd av tjenestemottaker i offentlig tilbud.

Om kunder skader deg med vilje må det gjøres flere tiltak enn å melde avvik og få regningene dekket. Hvs kan gjøres så dette ikke skjer igjen? Skal kunden anmeldes? Trenger du vakt? Formidler du beskjeder på en provoserende måte?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hmm, da jeg ble utsatt for en yrkesskade var det arbeidsplassen som meldte det som yrkesskade til nav. 

Fikk skjema til nav på skaden som skjedde tidligere i uken. Regner med jeg får på den andre skaden på mandag.

Skrevet
theTitanic skrev (1 minutt siden):

Om kunder skader deg med vilje må det gjøres flere tiltak enn å melde avvik og få regningene dekket. Hvs kan gjøres så dette ikke skjer igjen? Skal kunden anmeldes? Trenger du vakt? Formidler du beskjeder på en provoserende måte?

Jobber med voksne autiste med utfordrende atferd. Ville alle hendelser kan forutsees i dette arbeidet. Vi er flere ansatte pr bruker men likevel kan det skje skader/ulykker

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jobber med voksne autiste med utfordrende atferd. Ville alle hendelser kan forutsees i dette arbeidet. Vi er flere ansatte pr bruker men likevel kan det skje skader/ulykker

Da skjønner jeg. Så for meg en annen type jobb. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...