Gå til innhold

Trenger tips fra menn - Håret til gutten!

Olaug Olsen

Anbefalte innlegg

Barnebarnet mitt har stritt hår med anlegg for lokker. Når han står opp, ser det ut som en kost bak. Helt frynsete, og jeg får ikke ned håret med vanlig greiing. Er det legitimt å ta hårolje eller annen subtans i, for at det skal bli lettere å greie, eller få det til å legge seg ned? Er det bedre å bruke et hårprodukt, eller skal jeg bare kjemme med vann? Jeg ønsker ikke å femininisere barnebarnet, men vil at han skal være vanlig velstelt på håret.

Endret av Olaug Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som litt hårvoks kan hjelpe. Helt vanlig for mannfolk å bruke hårprodukter i disse dager. Kjenner også flere godt voksne menn som avslutter stylingen med litt hårspray. Min samboer på 32 kan bruke lenger tid enn meg på håret sitt. Overhodet ikke "feminiserende". Mer unormalt at de ikke bruker produkter ...

Anonymkode: a7461...d23

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres ut som litt hårvoks kan hjelpe. Helt vanlig for mannfolk å bruke hårprodukter i disse dager. Kjenner også flere godt voksne menn som avslutter stylingen med litt hårspray. Min samboer på 32 kan bruke lenger tid enn meg på håret sitt. Overhodet ikke "feminiserende". Mer unormalt at de ikke bruker produkter ...

I denne tråden skal jeg bare ha svar fra maskuline menn! Barnebarnet mitt skal ikke bli en sånn som avslutter med spray (korser meg)!

Endret av Olaug Olsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug Olsen skrev (4 minutter siden):

I denne tråden skal jeg bare ha svar fra maskuline menn! Barnebarnet mitt skal ikke bli en sånn som avslutter med spray (korser meg)!

Ja, du liker å provosere her inne. Denne tråden er ingen unntak😉

Anonymkode: d8213...431

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med å femininisere barnebarnet? Bruker du en god hårolje, vil det ikke vises at han har det i håret. Men ta han med til frisøren, og be om tips til produkter der. Helt vanlig at gutter bruker hårprodukter, som spray og voks.

Olaug Olsen skrev (1 minutt siden):

I denne tråden skal jeg bare ha svar fra maskuline menn!

Ta barnebarnet med til en maskulin frisør da, om det er så viktig. Hvordan tenkte du at du skal kvalitetssikre at de som svarer i denne tråden er maskuline menn? Eller tror du blindt på det folk sier? Da bør du ta noen grunnleggende kurs i trygg nettbruk. 

Anonymkode: ece58...4bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen fant tråden min støtende, så vil jeg presisere at jeg ønaker bare hår tips fra vanlige maskuline menn. Ikke fra deres koner, deres tanter, fra maskuline jålebukker eller andre kategorier av menn som ikke hører naturlig inn under kategorien vanlige maskuline. Frisører og barberer oppleves ikke alltid av oss utenforstående som vanlig maskuline menn. Noen av den er kanskje det, men langt fra alle.

Endret av Olaug Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olaug Olsen skrev (På 13.2.2021 den 7.32):

Hvis noen fant tråden min støtende, så vil jeg presisere at jeg ønaker bare hår tips fra vanlige maskuline menn. Ikke fra deres koner, deres tanter, fra maskuline jålebukker eller andre kategorier av menn som ikke hører naturlig inn under kategorien vanlige maskuline. Frisører og barberer oppleves ikke alltid av oss utenforstående som vanlig maskuline menn. Noen av den er kanskje det, men langt fra alle.

Kanskje kvinneguiden ikke er det beste forum å lete i, da? Vet ikke om jeg synes at "ordentlig" "mannenmenn" bør være her. 

Anonymkode: 7467d...c0a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Jeg blåser i dette med hårvoks. Fortsetter med vann. Vannkjemming er nok det mest maskuline uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug Olsen skrev (På 13.2.2021 den 7.32):

Altså. Vil anta at når du var ung brukte skikkelige mannfolk brylkrem. Det var vel femi?

Dette er ikke et forum for folk på 80+. Det er mer uvanlig at mannfolk i dag ikke bruker noe enn å bruke litt hårvoks. Kjenner godt maskuline mann med bolemuskler, tattiser og håndverkerjobber som bruker hårprodukter. 

Hvis du ikke vil ta til deg helt normale råd kan du trolle ett annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug Olsen skrev (5 minutter siden):

OK. Jeg blåser i dette med hårvoks. Fortsetter med vann. Vannkjemming er nok det mest maskuline uansett!

... Troll ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug Olsen skrev (På 13.2.2021 den 7.14):

Skjønner deg godt Olaug! Bruk aldri hårspray på en gutt. Bare lyden er nok til å vemmes. Ta en god neve med clay og gni håret slik du vil ha det, så er du ferdig for dagen. Vannkjemming er ekstremt femi. Du bruker ikke kam på en gutt, til nød til konfirmasjon. 

Anonymkode: 979f4...099

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skjønner deg godt Olaug! Bruk aldri hårspray på en gutt. Bare lyden er nok til å vemmes. Ta en god neve med clay og gni håret slik du vil ha det, så er du ferdig for dagen. Vannkjemming er ekstremt femi. Du bruker ikke kam på en gutt, til nød til konfirmasjon. 

Skal jeg ha clay fra dagligvare, eller bør jeg gå til spesialforretning/ kosmetikksjappe?

Blir håret stivt av slik clay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du ikke å vasker håret, deretter føner det tørt for så å ta litt voks.

Er da helt normalt med produkter i håret for gutter, de fleste bruker da noe i håret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jentegutt skrev (41 minutter siden):

Hvorfor tar du ikke å vasker håret, deretter føner det tørt for så å ta litt voks.

Er da helt normalt med produkter i håret for gutter, de fleste bruker da noe i håret.

Problemet er at jeg trenger informasjon om hvilket produkt jeg skal gå for. Jeg fant tre bokser med "clay" av forskjellige typer i dagligvareforretningen. Kjøpte ingen av dem, da jeg fremdeles mangler informasjon. Hva bruker man og hvordan. Håret til gutten er vanlig kaukasisk. Hva gjør clay, og hvordan brukes det. Greie med kam eller børste? Må jeg virkelig klippe meg kort og teste clay produkter i eget hår, eller fins det hjelp å få her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug Olsen skrev (2 minutter siden):

Problemet er at jeg trenger informasjon om hvilket produkt jeg skal gå for. Jeg fant tre bokser med "clay" av forskjellige typer i dagligvareforretningen. Kjøpte ingen av dem, da jeg fremdeles mangler informasjon. Hva bruker man og hvordan. Håret til gutten er vanlig kaukasisk. Hva gjør clay, og hvordan brukes det. Greie med kam eller børste? Må jeg virkelig klippe meg kort og teste clay produkter i eget hår, eller fins det hjelp å få her?

kjøp en matt voks, spiller ingen rolle hvilken, id voks er god, ta litt voks på fingen og smør det godt ut i håndflaten for så å rufse det inn i håret, grei eller stryk håret i ønsket form etterpå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er en meget maskulin mann, og han henger således ikke på kvinneguidens forum. Sikker på at du stiller spørsmålet ditt i riktig fora? Når det er sagt bruker han både hårkur og hårolje, sistenevnte i både hår og skjegg. 

Anonymkode: eee44...0af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Olaug Olsen skrev (15 timer siden):

Skal jeg ha clay fra dagligvare, eller bør jeg gå til spesialforretning/ kosmetikksjappe?

Blir håret stivt av slik clay?

Dagligvare har de kjente merkene. Les på boksen. Ikke alle holder det de lover. Schwarzkopf er min favoritt. Den tåler vær og vind og fotballspilling og alt mulig. Håret blir ikke stivt, det blir mykt og tykt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du ikke snakker om oldebarnet ditt du snakker om, Olaug?

😜

Anonymkode: 19adf...426

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jammen litt av en gjeng! Er det feil av meg at jeg ikke vil femininisere barnebarent mitt med parfymer og spray? Det er mitt ansvar å gi ham ro til å finne ut alt dette selv. La ham finne sitt eget kjønnsuttrykk, uten å dytte på ham noe som er mitt. Alle mine barn, jentene innkludert har hatt en fullstendig kjønnsnøytral oppvekst fram til de er fire. I tre til fireårsalderen oppdager de vanligvis at de tilhører ett av de to kjønnene, og da vil de etter min erfaring insistere på å få skjørt, lengde på håret etc. I dette tilfellet sikkert på å spille fotball, eller annet som av en på den alderen vil oppfattes som korrekt. Før dette skal de behandles som intetkjønn, innen moderate rammer. Dette betyr blant annet at jeg holder neglelakk og øyeskygge unna barnet, fordi jeg vil ikke at han skal identifisere seg med denne feminine leken. Gjør det meg til en omsorgsperson med et foreldet syn på kjønn? At jeg skal beskyldes for å være nesten 100 år, bare fordi jeg nekter å la homokampen starte opp før de slutter med smokk? Kom ned på jorden og get real mannshatere. Det er feil å dytte feminismen og homokampen og alle disse tingene inn i ungenes liv på et veldig tidlig tidspunkt. Hvorfor kan ikke gutter og menn bare få være i fred? Man kan gjerne være liberal selv om man er gutt/ mann og ikke liker å lakke neglene på seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug Olsen skrev (28 minutter siden):

Dere er jammen litt av en gjeng! Er det feil av meg at jeg ikke vil femininisere barnebarent mitt med parfymer og spray? Det er mitt ansvar å gi ham ro til å finne ut alt dette selv. La ham finne sitt eget kjønnsuttrykk, uten å dytte på ham noe som er mitt. Alle mine barn, jentene innkludert har hatt en fullstendig kjønnsnøytral oppvekst fram til de er fire. I tre til fireårsalderen oppdager de vanligvis at de tilhører ett av de to kjønnene, og da vil de etter min erfaring insistere på å få skjørt, lengde på håret etc. I dette tilfellet sikkert på å spille fotball, eller annet som av en på den alderen vil oppfattes som korrekt. Før dette skal de behandles som intetkjønn, innen moderate rammer. Dette betyr blant annet at jeg holder neglelakk og øyeskygge unna barnet, fordi jeg vil ikke at han skal identifisere seg med denne feminine leken. Gjør det meg til en omsorgsperson med et foreldet syn på kjønn? At jeg skal beskyldes for å være nesten 100 år, bare fordi jeg nekter å la homokampen starte opp før de slutter med smokk? Kom ned på jorden og get real mannshatere. Det er feil å dytte feminismen og homokampen og alle disse tingene inn i ungenes liv på et veldig tidlig tidspunkt. Hvorfor kan ikke gutter og menn bare få være i fred? Man kan gjerne være liberal selv om man er gutt/ mann og ikke liker å lakke neglene på seg selv!

Jeg heier på deg Olaug. Vær forsiktig med å la han se Nrk, der forsøker de å kapre ungene fra veldig ung alder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...