Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter er 21 år å har vært sammen med en gutt som vi har tatt i bruke narkotika. 
Det ble slutt, menn nå ønsker de å prøve igjen. Vi foreldre har sagt at hun velkommen hjem, men at han ikke er det. Vi har også sagt at vi ikke kommer til hans leilighet. Hun sier at vi ikke kan velge hennes liv. Hvor vi har sagt at vi kan velge hvem som kommer inn i vårt hjem.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 0c4dc...c3d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er voksen, og da avgjør hun slikt selv.

Ved å nekte han inngang hos dere, så kan dere fort ende opp med å støte henne fra dere. 

Anonymkode: 1d88d...3eb

• Liker 43
Skrevet

Tipper dette ikke er snakk om hasj men noe verre? Da synes jeg det er innafor i min menig.

Men er det snakk om kun hasj så synes jeg det er en vanvittig overdrivelse. 

Anonymkode: a4302...02e

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ved å nekte han inngang hos dere, så kan dere fort ende opp med å støte henne fra dere. 

Jeg synes det er feigt å ikke bry seg om det er en fyr som ikke er bra for henne. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg synes det er feigt å ikke bry seg om det er en fyr som ikke er bra for henne. 

Vi trenger litt informasjon til å kunne konkludere med at han ikke er bra for henne.

Fint med foreldre som bryr seg, men greit å være klar over mulige konsekvenser ved å forsøke å vanskeliggjøre hverdagen til voksne barn.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tipper dette ikke er snakk om hasj men noe verre? Da synes jeg det er innafor i min menig.

helt enig

Anonymkode: 4ffad...080

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om det er om ”kun“ hasj.

Min lillesøster ble sammen type som ”kun“ brukte hasj. Hun møtte etter hvert en ny fyr som gikk på sterkere stoffer. Hun døde av overdose. Mine foreldre bebreider seg for at de ikke gjorde mer, så stå på deres. Hva er verst? En død datter eller levende datter som er ”støtet“ bort?

• Liker 13
Skrevet

Seriøst. Det er faktisk helt ok å være skeptisk til at ens datter blir sammen med en rusmisbruker.

Det får være grenser for inkludering og hva man krampaktig skal syntes er ok. Behovet for å ikke virke gammel og konservativ gjør at man godtar alt!!

Bare hasj!! Alt begynner et sted. Og som far til 3 tenåringer som har sine venner og miljø i oppveksten så har det å ruse seg uten unntak fått negativ effekt på skole, utdanning, jobb og livskvalitet.

Hvilke miljø man kommer i kontakt med. De som har sunnere verdier vil trekke seg unna og de man tilslutt har igjen er rusmisbrukere og deres venner.

Anonymkode: d0d79...5e9

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi hadde aldri godtatt en rusmisbruker adgang til vårt hjem. Ts gjør helt rett i å ikke ønske han velkommen. Hvis han er i ferd med å få behandling for å slutte med narkotikaen, hadde det vært i orden, men slik som situasjonen er nå, gjør ts rett.

Anonymkode: 46f18...fd8

• Liker 4
Skrevet

Har dere mulighet til å sende henne vekk slik at hun får avstand til den narkomane? Tilby henne at dere betaler for studieopphold utenlands?

Anonymkode: 43806...eb0

• Liker 4
Skrevet

Der mistet dere datteren deres.

Anonymkode: a6525...b8b

• Liker 6
Skrevet

Dere setter selv grenser i eget hus. Men jeg ville ikke sagt nei til å komme på besøk. Tvert i mot ville jeg kanskje ha økt antall besøk for å forsikre meg om at ting er bra.

• Liker 3
Skrevet

Helt greit i å være uenig med din datters valg av kjæreste. Men her vil dere bare skyve henne fra dere. Å det dagen hun eventuelt vil trenge støtte vil hun ikke tørre å komme til dere. 

Dere kan sette grenser med å si at han kan komme på besøk, men rus i huset er ikke lov. 

Dere burde kunne besøke henne, men at dere forventer at han ikke er ruset i deres nærvær. 

Dere skyver henne nå langt vekk. 

Anonymkode: 4df45...81a

• Liker 5
Skrevet
Gråsonepia skrev (5 timer siden):

Om det er om ”kun“ hasj.

Min lillesøster ble sammen type som ”kun“ brukte hasj. Hun møtte etter hvert en ny fyr som gikk på sterkere stoffer. Hun døde av overdose. Mine foreldre bebreider seg for at de ikke gjorde mer, så stå på deres. Hva er verst? En død datter eller levende datter som er ”støtet“ bort?

Var det ikke den døde datteren som ble støtet bort? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg skulle ønske mine foreldre hadde vært så tøffe og sagt i fra til meg. 15 år av livet mitt ble kastet bort med en mann som brukte rusmidler, mer og mer. Psykisk mishandling ble jeg også etterhvert utsatt for. 
Jeg var såpass dum at jeg fikk barn med han, gjør vondt i meg når jeg tenker på hva mine barn har gått igjennom. 
Jeg klarte å komme meg bort når vi ble meldt til barnevernet. Fikk god støtte av foreldrene mine da, men skulle ha ønsket at de sa meg noen kraftige alvorsord når jeg ble sammen med han. De så tegnene ganske tidlig. 
Jeg og barna har ett mye bedre liv i dag heldigvis  

Anonymkode: 3106b...a12

• Liker 10
Skrevet
Gråsonepia skrev (9 timer siden):

Om det er om ”kun“ hasj.

Begge deler er like ille. I det ene scenarioet har man et dødt barn, i det andre et levende barn man ikke har kontakt med, men som fortsatt er sammen med fyren som driver med narkotiske stoffer. 

Summen er uansett den samme: null kontakt. 

Anonymkode: cae08...0ac

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg skulle ønske mine foreldre hadde vært så tøffe og sagt i fra til meg. 15 år av livet mitt ble kastet bort med en mann som brukte rusmidler, mer og mer. Psykisk mishandling ble jeg også etterhvert utsatt for. 
Jeg var såpass dum at jeg fikk barn med han, gjør vondt i meg når jeg tenker på hva mine barn har gått igjennom. 
Jeg klarte å komme meg bort når vi ble meldt til barnevernet. Fikk god støtte av foreldrene mine da, men skulle ha ønsket at de sa meg noen kraftige alvorsord når jeg ble sammen med han. De så tegnene ganske tidlig. 
Jeg og barna har ett mye bedre liv i dag heldigvis  

Anonymkode: 3106b...a12

Med all respekt. Tror du virkelig at du hadde hørt på dine foreldre den gangen? 

• Liker 9
Skrevet

Dere bestemmer selv hvem som er velkommen hos dere. Men la det være med det, å gå inn i en diskusjon med henne fører ingensteds. I verste fall fortsetter hun forholdet på trass, for å bevise noe.

Anonymkode: 00d4c...5a5

Skrevet
Gråsonepia skrev (9 timer siden):

Om det er om ”kun“ hasj.

Det er jo ikke de mest sannsynlige scenarioet her da... heller en død datter eller en død datter du hadde støtt bort hvor du for alltid måtte lurt på om det hadde gått annerledes om de ikke hadde støtt henne vekk...? 

Anonymkode: 982dd...22f

• Liker 2
Skrevet

«Bare» hasj? Flyttet sammen med en kjæreste en gang som «bare» røyket hasj en gang i blant.  Viste seg at han røyket hver dag, inne!! Brukte opp alle pengene sine på det, så han ikke hadde råd til husleien. Truet og var voldelig! Han kjørte til og med i hasjrus, og gikk rundt konstant med røde og blanke øyne som en annen narkis. Flyttet fort fra han for å si det sånn. Men noen typer bør man holde seg unna faktisk. 

Anonymkode: 92198...04e

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...