Gå til innhold

Dere som fyrer med ved!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

0.- 

Hugger min egen ved. Det er fin fysisk trening også, så da slipper jeg å stresse med å reise på treningssenter😂

Anonymkode: d2d04...816

• Liker 3
Skrevet

I utgangspunktet ingenting, men veden kommer fra tidligere kjøpte frukttrær, så noen kroner blir det jo. Bruker vedfyring som hovedoppvarming i huset. Har forøvrig strømutgifter på rundt 10 000 kr i måneden på kalde vintrer, bor på gård. 

Anonymkode: 691fd...642

• Liker 1
Skrevet

Veden vi bruker er gratis. Så dette er 8. vinteren med gratis ved.

Anonymkode: 47f2a...04a

Skrevet

Kjøpte en lass for 2 vintere siden for 700 kr. Bruker den fortsatt. Så rundt 250 kr per år.

Skrevet

Nesten all veden min nå er gratis, så i praksis null kroner. 

Men jeg har tidligere kjøpt ved, og brukte da rundt 1500 per år. Ingen tvil om at det lønner seg å fyre med ved i mitt hus både nå og tidligere. 

Anonymkode: 95c09...43b

Skrevet

Null 😅 svigerfar har fellt en del trær i sommer, å når boden hans ble full så fylte han vår 😅

Anonymkode: b4642...71a

Skrevet

Vi varmer opp stort hus med ved. Så på 5 mnd,så har vi brukt ved for 5000kr. Dette er inkludert det vi betalte for å få det levert.

Anonymkode: c657c...2af

• Liker 1
Skrevet

Vi har gratis ved. Hugger, kløyver og stabler selv :) 

Anonymkode: 4da48...751

Skrevet

Gratis ved

Anonymkode: 800f6...e05

Skrevet

Jeg var så heldig å kjøpe en leilighet med "kjelleren full av ved", så nå er det fjerde året jeg bruker av den (har vel nok til et par års forbruk til). Har ikke så stor leilighet, så det går ikke mye ved pr. dag, og har jo på litt strøm hele tiden også. 😊

Anonymkode: 49cce...e39

Skrevet

Betaler ingenting for ved pga snill pappa som hugger, kløyver og frakter selv 🙂

Anonymkode: 2b342...e66

Skrevet

Får ved gratis, foreldrene mine driver med ved produksjon i småskala. Kløyver og pakker dem selv 

Anonymkode: 8fda0...807

Skrevet

Betalte 2500 kr for en favn bjørkeved, inkl. levering. Pga hjemmekontor og kuldeperioden nå i januar/februar kommer all veden til å bli fyrt med denne sesongen. Jeg hadde også noe igjen fra fjorårssesongen.

Anonymkode: 8e352...2b6

Skrevet

Hogger selv, kun litt strøm for kapping/kløving. Skal man kjøpe ved til "full" pris ville det blitt dyrt. Men kommer an på om det er 40, 60 eller 80 liter sekker, storsekk på pall eller løskubikk på henger.

Anonymkode: 10e46...cb2

Skrevet

Vi har ikke varmepumpe, men et nytt hus bygd i 2020 så er godt isolert og tett. Varmekablene står på slik de har gjort siden vi flyttet inn. Har fyrt litt om kveldene (hiver inn ny ved ca 2-3 ganger). Da er huset godt og varmt til neste kveld. Går med t-skjorte inne. Strømregningen var likevel rundt 2000 dyrere enn vanlig🙈

Anonymkode: c0bfc...9bc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor mye hat dere brukt på ved den siste mpneden?

Ser mange oppgir prisen på strømregning i disse strømtrådene og at dere fyrer med ved for å få lavere regning. 

I de aller fleste tilfeller er det faktisk billigere med strøm en vedfyring!

https://dinside.dagbladet.no/bolig/er-vedfyring-billigere-enn-oppvarming-med-strom/70729752

Anonymkode: 59055...094

0 kr 😊 

Anonymkode: 99e6f...4f8

Skrevet

Det avhenger hvor mye du gir for veden, faktisk m3 masse og hvilken sort ved du kjøper, den mest populære sorten Bjørk er ikke den beste, Bok, Ask og Eik er de beste typene og er gjerne også biligere

Skrevet

0. Svigerfar eier en skog.

Skrevet

Den siste måneden har jeg brukt ved for 900kr ganske akkurat. Jeg betalte 2100 for strøm i januar - et sted med relativt dyr nettleie. Fyrer med ved fordi jeg foretrekker det som hovedvarmekilde, men jeg velger også en grei temperatur på det ene badet fra varmekabler.

Anonymkode: 7844d...334

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...