AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #1 Skrevet 12. februar 2021 Jeg har to barn som ønsker å kjøpe noe til meg på morsdag. Men jeg vet ikke hva jeg ønsker meg. Alts jeg er ikke rik og er ikke i kategorien - den som har alt - men nå er ungene stresset over at de ikke vet hva de skal kjøpe, og jeg er stresset over at jeg ikke vet hva jeg ønsker el trenger. Har dere noen ideer? Jeg er IKKE en blomst og konfekt person. Jeg er mer en TING person. Det trenger ikke å være dyre ting. Et år fikk jeg en liten bilderamme med to hjerter i og bilder av begge ungene mine i hvert sitt hjerte. Jeg ble virkelig super fornøyd og elsket gaven. Ifjor var det enkelt, fordi jeg ønsket meg en Bluetooth hodetelefoner, og fikk det. Så prisen på mine gaver har vært fra 50 kr til 500, og jeg har elsket alt, uavhengig av prisen. Vi har en tradisjon med frokost på senga, og levende lys og en liten gave å åpne. Så noe må det være. Anonymkode: d91dd...437
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #2 Skrevet 12. februar 2021 Hvor gamle er barna? Anonymkode: a32ec...855 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #3 Skrevet 12. februar 2021 Kort de har laget selv. En potteplante? En paperback? Anonymkode: fbe2a...cf7 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #4 Skrevet 12. februar 2021 Å herregud. ER det så vanskelig? Gjør det enkelt for ungene dine!!! votter lue hansker Skjerf Gavekort kopp håndkrem ansikstpleie hudpleie etcetc! Anonymkode: a5352...5e4 21
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #8 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gamle er barna? Anonymkode: a32ec...855 Eh de er store 😬😬, men vi har holdt vedlike tradisjon i alle år. Vi er ikke ferdig med tradisjonene våre, for å si det sånn. De er 23 og 14. Mest er det for 14 åringen, plus at jeg jeg ønsker meg en morsdagsgave. Hun har spurt meg flere ganger ila de siste dagene. Hun har fått i oppgave fra storesøsteren, og hatt ansvar for å kjøpe noe til mamma, dvs meg. Begge to er jenter. TS Anonymkode: d91dd...437
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #9 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å herregud. ER det så vanskelig? Gjør det enkelt for ungene dine!!! votter lue hansker Skjerf Gavekort kopp håndkrem ansikstpleie hudpleie etcetc! Anonymkode: a5352...5e4 Kanskje en lue, de jeg har er blitt litt stygge etterhvert. En varm lue i ull el noe. Hmmmm🤔🤔🤔 Anonymkode: d91dd...437
Tuppeluri Skrevet 12. februar 2021 #10 Skrevet 12. februar 2021 Jeg syns i utgangspunktet det er litt teit å forvente gave på morsdagen. Men det er meg, jeg har akkurat blitt mamma. Hadde blitt mer enn fornøyd med noe hjemmelaga, eller et kort det står "Glad i deg, mamma" på. Det er en morsdag hvor man skal vise at man setter pris på moren sin, ikke bursdag. Men ja, hadde det vært meg så hadde jeg ikke ønsket meg noe, bare bedt de kjøpe det de har lyst å kjøpe til meg 17
pandabear Skrevet 12. februar 2021 #11 Skrevet 12. februar 2021 Hva med ingenting siden du åpenbart ikke trenger noe. Gave på morsdag er uansett tull. Burde holde med kjærlighet verbalt og fysisk, og kanskje er lite kort. 18
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #12 Skrevet 12. februar 2021 Frøyamor skrev (4 minutter siden): Tøffler. Vi har sentralfyring her jeg bor, så det er alltid veldig varmt hjemme, så varme tøfler trenger jeg ikke, og i tillegg har jeg flere fot-diagnoser så jeg bruker spesiallagde sko/tøfler. Så de er superdyre og noe jeg må uansett ordne med selv. Anonymkode: d91dd...437
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #13 Skrevet 12. februar 2021 Påskeservietter, lys, sokker, ullsinglet, maskara, pannebånd, kokebok, vannkaraffel Anonymkode: 0fd02...b74 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #14 Skrevet 12. februar 2021 Et søtt kort hadde holdt fra meg. Ønsker ikke at mine barn skal kjøpe ting til meg. Det er morsdag, ikke bursdag. Ja morsdag er fint og flott det, men en liten oppmerksomhet som klemmer og koselig kvalitetstid setter jeg høyere enn materielle ting. Håper ikke du sier til barna "jeg er ingen blomster eller sjokoladeperson" Da viser du jo bare at du har forventninger til å få bedre. Min mamma fikk alltid sjokoladehjerter det stod "glad i deg" på da jeg var yngre, hun ble sååå glad. Lite visste jeg da at hun ikke liker sjokolade 😂 Anonymkode: 0b24f...88f 7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #15 Skrevet 12. februar 2021 pandabear skrev (2 minutter siden): Hva med ingenting siden du åpenbart ikke trenger noe. Gave på morsdag er uansett tull. Burde holde med kjærlighet verbalt og fysisk, og kanskje er lite kort. Jo da, jeg trenger jo alltid noe, men vet bare ikke hva, her på stående fot. Som sagt, jeg er en ting person, så jeg ønsker meg en ting. Vi har samme tradisjon hver bursdag og mor og farsdag. Seks ganger i året med frokost på senga, levende lys og en liten gave. Fire bursdager og to "foreldre"dager. Anonymkode: d91dd...437 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #16 Skrevet 12. februar 2021 En «ting» person faktisk 😅😅 Anonymkode: 22e33...f70 12
pandabear Skrevet 12. februar 2021 #17 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo da, jeg trenger jo alltid noe, men vet bare ikke hva, her på stående fot. Som sagt, jeg er en ting person, så jeg ønsker meg en ting. Vi har samme tradisjon hver bursdag og mor og farsdag. Seks ganger i året med frokost på senga, levende lys og en liten gave. Fire bursdager og to "foreldre"dager. Anonymkode: d91dd...437 Skjønner bare ikke hvorfor det ikke holder med frokost og lys på senga når du leter etter TING å ønske deg. Som du enda ikke har kommet på dagen før. 18
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #18 Skrevet 12. februar 2021 Skjønner ikke hvorfor man absolutt må få noe når man ikke ønsker seg noe? Si til barna at du bare ønsker deg en klem. Jeez Anonymkode: bcc33...094 14
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #19 Skrevet 12. februar 2021 Just now, AnonymBruker said: En «ting» person faktisk 😅😅 Anonymkode: 22e33...f70 Tenkte også det var noe for ei godt voksen dame å lire av seg😄Men er jo en ærlig sak det. Anonymkode: 0fd02...b74 5
Alvario Skrevet 12. februar 2021 #20 Skrevet 12. februar 2021 Så dumt at morsdagen skal bli ett stressmoment både for deg og ungene. Selv er vi begge oppvpkst med å gi gave på morsdagen, og ville absolutt ikke overføre de tradisjonene videre. Selv har vi hatt som tradisjon med frokost på sengen, kort eller tegninger ungene har laget og kansje en liten blomst eller favorittsjokoladen, men det er skjeldent. Synes helt ærlig at du vanskeliggjør dette for barnet ditt som tydeligvis stresser med å gi deg den perfekte gaven. Er jo 100 småting du kan ønske deg og ihvertfall late som du er begeistret for å få! 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå