Gå til innhold

Hva er det greit å ta med fra kollektivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte ut fra kollektivet jeg bor i, og over i egen leilighet. Bor nå med tre andre - den ene har bodd der fra begynnelsen (tre år), den neste i to år, og den siste i snart ett år. Er det greit om jeg tar med meg alt av det som er mine ting, uavhengig av om de to nyeste vet at det er mine ting? Støvsugeren er min (det tror jeg alle vet), moppen er min (betalte 199,- for den), og diverse deler av kjøkkenutstyret er også mitt (f.eks. mange av skjeene, slikkepott, bakeboller, ause, noen målebeger, gryteunderlag etc.).

Skal sies at det er mye kjøkkenutstyr her som ikke er mitt, så de lider nok ingen nød uten, men det er jo noen ting de er "vant" med å bruke som da vil forsvinne. Alt sammen er fra IKEA, men fremdeles i god stand, og ønsker ikke å la det stå igjen for så å bare måtte kjøpe nytt igjen fra IKEA. 

Anonymkode: bdbc4...34a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar med det som er ditt.

• Liker 3
Skrevet

Ja, du kan ta med det som er ditt, men kan være lurt å si det til dem sånn at de får kjøpt inn litt.

Anonymkode: 3bd20...5b0

Skrevet

Ja. Alt du har betalt for alene skal du ta med.

Anonymkode: d908f...349

Skrevet

Du tar jo selvfølgelig med det som er ditt. Lag en liste, så vet de hva som må kjøpes inn da du flytter

Anonymkode: 90de7...257

Skrevet

Selvfølgelig kan du ta med det som er ditt! De andre må jo bare skaffe seg sine egne saker. Ville ikke vurdert å levne noe hvis jeg selv hadde bruk for det.

Anonymkode: a0d0e...d69

Skrevet

Klart det er ok. Kos deg i ny bolig.

Anonymkode: c78bb...992

Skrevet

Ta med det du har kjøpt i helhet, informer de andre om det slik at de har mulighet til å skaffe nytt FØR de oppdager at «den» mangler når de faktisk har behov for det 😅

Anonymkode: 2ea2f...885

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...