AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #21 Skrevet 21. februar 2021 Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå): Jeg er fullstendig klar over det, men er man godt voksen og sier man har forsøkt å gå etter og være sammen med flere ulike typer menn, men «alle» er liksom denne grusomme haien, - så må man faktisk vurdere om hva man gjør selv for å bidra til å skape en så «toxic» relasjon. Det er riktig, jeg vet jeg har tiltrukket meg MANGE dårlige menn.. fordi de skjønte at her hadde de noe å hente. Så fikk jeg meg en egenverdi og begynte å behandle meg selv med respekt og jeg satte en standard, en eventuell mann skal behandle meg like godt som jeg behandler meg selv ELLER bedre. Saken er jo at når jeg tiltrakk meg dårlige menn så var jeg selv på et dårlig sted med dårlig standard der jeg GA mer enn jeg tok imot. Det passer jo en narsissistisk mann med blåst ego jævlig bra, dama gir og gir, han tar og tar, og bare slutter å gi noe som helst. De lukter seg frem til folk som overser seg selv og vil heller være der for noen, match made in hell. Anonymkode: 9210f...2c8 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #22 Skrevet 26. februar 2021 On 2/21/2021 at 12:03 PM, AnonymBruker said: En viktig ting for menn som du beskriver er å bli beundret og sett opp til. De ønsker bekreftelse på seg selv, ikke nødvendigvis fordi de er usikker, men fordi det er en grunnleggende selvfølgelighet i deres virkelighet. Jeg tror det er noe ved deg som de blir tiltrukket av. Hos deg vil de få bekreftelse på sin egen person. Det kan være at du er veldig snill, har snille øyne eller er naturlig høflig imøtekommende. Dette er helt ukjent for "sånne" mennesker, og tror det skapes av at dem er i nærheten. "Du er den som skjønner hvor fantastiske de er". Går man inn i et forhold med sånne vil de etter hvert oppdage at du "beundrer" mange, noe som er helt absurd i forhold til deres virkelighet. Når det da oppstår en "uenighet" om den riktige sannheten kan det dukke opp ulike reaksjoner som det tidligere ikke har vært grunn for å vise, feks det vi "normale" kaller sjalusi. Det er ikke sjalusi for dem. Nå vil de med stor sannsynlighet forsøke å få deg på "rett spor", sånn at du skal forstå sannheten. Det er han som skal beundres, de andre er jo ingenting. Enten dropper de deg som en varm potet, eller så "jobber" de med saken for å få deg til å skjønne. Vær glad for at de stikker. Du fortjener så mye bedre. Anonymkode: 0d7b8...86c Takk for svar, dette høres egentlig ganske riktig ut, har bokstavelig talt fått høre at jeg har snille øyne som åpningsreplikk. Føler fler har brukt meg som en mamma de aldri hadde. Det er så slitsomt å gi og gi uten å få noe tilbake. Han ene ble sjalu av en mannlig skuespiller på tv, jeg trodde han tullet men det gjorde han ikke, og krevde masse komplimenter og kos etterpå, selv om han selv aldri ha meg NOE, han har aldri sagt noe fint om meg eller fått meg til å føle meg vel/bra/fin, tvert imot fått meg usikker ved å nevne negative ting med meg On 2/21/2021 at 12:13 PM, Raven.Writingdesk said: Jeg skal faktisk snu om på det, kanskje er noen av disse mannfolka snille og greie men du synes ikke de er bra nok, snille nok, omtenksomme nok, også havner dere i en syklus hvor han føler alt han gjør aldri er bra nok og til slutt så blir han den fyren som bare gir faen. Det er så mange damer som henger seg opp i alt mannen gjør feil: skriver FB hilsen på veggen til dama, Dump! Skriver ikke FB hilsen på veggen til dama: Dump! Kjøpte ikke fin nok bursdagsgave: Dump! Kjøpte alt for dyr bursdagsgave: Dump! Gir komplimenter hele tida: Dump! Gir ikke nok komplimenter: Dump! Ligger for mye på sofaen: Dump! Prioriterer trening for mye: Dump! Jobber ikke hardt nok: Dump! Jobber hele tiden: Dump! Og sånn fortsetter det. Jeg er drittlei av kvinner som tror vi i langvarige forhold bare var heldig og fikk Prince Charming fallende ned i fanget. Nei, vi har jobbet oss frem til et godt forhold. Med tålmodighet, kommunikasjon, kompromiss, svelging av kameler, setting av grenser osv osv. Når kvinner (eller menn) påstår at det er «alle andre» det er noe feil med, og de som har langvarige forhold har bare fått dette lagt i hendene; ja; da er det faktisk på tide å gå en ny runde med seg selv. Dette blir jo nesten komisk å lese 😬 Har jeg nevnt noe om meg selv har det blitt avslått, her har alt handlet om å pleie dem. Følte meg hundre ganger mer ensom med dem enn alene. De har vært sugne på bekreftelse, og aldri gitt noe tilbake. De har sittet igjen fornøyd, mens jeg har følt meg ribbet til sjelen. Og når jeg har takket for meg har de blitt hysteriske og nekter å gi slipp. Anonymkode: c609b...cf3 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #23 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk for svar, dette høres egentlig ganske riktig ut, har bokstavelig talt fått høre at jeg har snille øyne som åpningsreplikk. Føler fler har brukt meg som en mamma de aldri hadde. Det er så slitsomt å gi og gi uten å få noe tilbake. Han ene ble sjalu av en mannlig skuespiller på tv, jeg trodde han tullet men det gjorde han ikke, og krevde masse komplimenter og kos etterpå, selv om han selv aldri ha meg NOE, han har aldri sagt noe fint om meg eller fått meg til å føle meg vel/bra/fin, tvert imot fått meg usikker ved å nevne negative ting med meg Dette blir jo nesten komisk å lese 😬 Har jeg nevnt noe om meg selv har det blitt avslått, her har alt handlet om å pleie dem. Følte meg hundre ganger mer ensom med dem enn alene. De har vært sugne på bekreftelse, og aldri gitt noe tilbake. De har sittet igjen fornøyd, mens jeg har følt meg ribbet til sjelen. Og når jeg har takket for meg har de blitt hysteriske og nekter å gi slipp. Anonymkode: c609b...cf3 Du er min soul-twin, det er utrolig at noe kan være så likt 😄 Anonymkode: eaeae...7f0
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #24 Skrevet 27. februar 2021 Fordi det er slik alle menn er. Anonymkode: e4940...403
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #25 Skrevet 27. februar 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du er min soul-twin, det er utrolig at noe kan være så likt 😄 Anonymkode: eaeae...7f0 😊💖 Anonymkode: c609b...cf3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #26 Skrevet 27. februar 2021 Jeg har ikke noe godt svar på dette selv. Men har sett noen av mine venninner tiltrekt seg de samme type mennene opp igjennom årene. Har også lurt på det samme hvorfor disse damene ender opp med samme type menn. Snille, pene, kjekke og velutdannet er dem og (damene altså). I mitt tilfelle så egentlig de ordentlig gutta vært tiltrukket til meg. Men som ung så avviste jeg dem og prøvde å få oppmerksomhet fra badboyen (selv om jeg visste innerst inne at dette ikke ville holde). Jeg endret tankegangen i midten av tjueårene og gav de mer rolige og stabile menn mer en sjans. Fortsatt gift den dag i dag med han. Han har alltid vært trygg og rolig Anonymkode: cf3f1...a6b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #27 Skrevet 27. februar 2021 Raven.Writingdesk skrev (På 21.2.2021 den 12.25): Jeg er fullstendig klar over det, men er man godt voksen og sier man har forsøkt å gå etter og være sammen med flere ulike typer menn, men «alle» er liksom denne grusomme haien, - så må man faktisk vurdere om hva man gjør selv for å bidra til å skape en så «toxic» relasjon. Det er nok tilfeller av dette. Men det er helt klart fakta at mennesker som gjerne har en vond fortid, dårlig selvbilde og gjerne traumer, har ofte en tendens til å falle for menn som gjerne ikke er så bra for en. Leste nettopp om dette i en nok om traumer. Dette fordi det er det de er vant til, det trygge og også fordi man ikke tror man fortjener bedre. Det blir en ond sirkel. Mye av tiltrekning er ubevisst, så gjentakende faller man for de samme dårlige personlighets trekkene. Trikset da er å få hjelp og bli frisk og få tilbake verdien og selvbilde. Skape seg et sunt og godt liv, før man involverer en partner. Være bevisst på dette. Så vil man gjerne etterhvert tiltrekke seg andre type personligheter. Anonymkode: 0a8f4...b36 2
Raven.Writingdesk Skrevet 27. februar 2021 #28 Skrevet 27. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er nok tilfeller av dette. Men det er helt klart fakta at mennesker som gjerne har en vond fortid, dårlig selvbilde og gjerne traumer, har ofte en tendens til å falle for menn som gjerne ikke er så bra for en. Leste nettopp om dette i en nok om traumer. Dette fordi det er det de er vant til, det trygge og også fordi man ikke tror man fortjener bedre. Det blir en ond sirkel. Mye av tiltrekning er ubevisst, så gjentakende faller man for de samme dårlige personlighets trekkene. Trikset da er å få hjelp og bli frisk og få tilbake verdien og selvbilde. Skape seg et sunt og godt liv, før man involverer en partner. Være bevisst på dette. Så vil man gjerne etterhvert tiltrekke seg andre type personligheter. Anonymkode: 0a8f4...b36 Ja, det er klart. Men jeg vet ikke om dette er gjeldene for TS? En annen ting er også at om man kanskje har vokst opp i en dysfunksjonell familie med dysfunksjonelle foreldre/voksenpersoner, så har man en høyere «forståelse» eller «toleranse» mot adferd som er dysfunksjonell. Mer empati og toleranse enn det man egentlig burde ha. Der hvor andre ville gått blir man værende fordi man har jo «sett det før» og klarer dermed tolerere noe som ikke burde tolereres. Det er jo kanskje litt det TS beskriver her: AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk for svar, dette høres egentlig ganske riktig ut, har bokstavelig talt fått høre at jeg har snille øyne som åpningsreplikk. Føler fler har brukt meg som en mamma de aldri hadde. Det er så slitsomt å gi og gi uten å få noe tilbake. Han ene ble sjalu av en mannlig skuespiller på tv, jeg trodde han tullet men det gjorde han ikke, og krevde masse komplimenter og kos etterpå, selv om han selv aldri ha meg NOE, han har aldri sagt noe fint om meg eller fått meg til å føle meg vel/bra/fin, tvert imot fått meg usikker ved å nevne negative ting med meg Dette blir jo nesten komisk å lese 😬 Har jeg nevnt noe om meg selv har det blitt avslått, her har alt handlet om å pleie dem. Følte meg hundre ganger mer ensom med dem enn alene. De har vært sugne på bekreftelse, og aldri gitt noe tilbake. De har sittet igjen fornøyd, mens jeg har følt meg ribbet til sjelen. Og når jeg har takket for meg har de blitt hysteriske og nekter å gi slipp. Anonymkode: c609b...cf3 At du har havnet i gjentatte slike forhold har jeg ingen forklaring på TS, men det er i alle fall ikke typisk for menn slik jeg har erfaring med, så hva som gjør at du havner i slike forhold vet jeg ikke, men det kan jo være noen fellesnevnere innledningsvis som gjør at du i det hele tatt blir tiltrukket av dem og havner i et forhold med dem. Enda mer spesielt er det jo om du forblir i en slik relasjon over tid, hvor dynamikken preges av at din rolle er å dyrke og bygge opp den andre og få ingenting i retur. Hvor lang tid trenger man på å finne ut at det er et destruktivt forhold egentlig ? Endret 27. februar 2021 av Raven.Writingdesk
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #29 Skrevet 27. februar 2021 Menn behandler damer forskjellig. Så ikke vær så rask med å sette mannfolk i bås En mann kan behandle mange damer dårlig, men møter den rette og gir hu alt. Er slik jeg har forstått det hvertfall Anonymkode: 12ad6...e2c
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #30 Skrevet 27. februar 2021 dine signaler du gir ut, og hvem som er dine foreldre. Anonymkode: 374de...26c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #31 Skrevet 5. mars 2021 On 2/27/2021 at 1:52 PM, Raven.Writingdesk said: Ja, det er klart. Men jeg vet ikke om dette er gjeldene for TS? En annen ting er også at om man kanskje har vokst opp i en dysfunksjonell familie med dysfunksjonelle foreldre/voksenpersoner, så har man en høyere «forståelse» eller «toleranse» mot adferd som er dysfunksjonell. Mer empati og toleranse enn det man egentlig burde ha. Der hvor andre ville gått blir man værende fordi man har jo «sett det før» og klarer dermed tolerere noe som ikke burde tolereres. Det er jo kanskje litt det TS beskriver her: At du har havnet i gjentatte slike forhold har jeg ingen forklaring på TS, men det er i alle fall ikke typisk for menn slik jeg har erfaring med, så hva som gjør at du havner i slike forhold vet jeg ikke, men det kan jo være noen fellesnevnere innledningsvis som gjør at du i det hele tatt blir tiltrukket av dem og havner i et forhold med dem. Enda mer spesielt er det jo om du forblir i en slik relasjon over tid, hvor dynamikken preges av at din rolle er å dyrke og bygge opp den andre og få ingenting i retur. Hvor lang tid trenger man på å finne ut at det er et destruktivt forhold egentlig ? Gir det ikke lang tid nå lenger. Møter som regel ikke noen fler enn èn gang nå, føles ikke lenger ut som at det er mulig for meg å ha et forhold med en snill og trygg mann etter 30 ustabile «narsissister» så har gitt opp. Er trist over at det ble slik, ufrivillig enslig. On 2/27/2021 at 1:58 PM, AnonymBruker said: dine signaler du gir ut, og hvem som er dine foreldre. Anonymkode: 374de...26c Men tiltrekker meg alltid kvinner (som venninner vel og merke) som er supersøte, følsomme og empatiske. Hele tiden. Så hvorfor mennene er det motsatte gir ingen mening i barndommen. Mamma er supersøt og virkelig verdens snilleste menneske. Pappa var kanskje litt «bad guy», men han har alltid fått meg til å føle meg elsket så har aldri hatt sansen for menn som driter i meg, tvert imot. Anonymkode: c609b...cf3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #32 Skrevet 5. mars 2021 Fordi du ikke krever, du må legge lista høyt på første date Anonymkode: 19865...22c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #33 Skrevet 5. mars 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi du ikke krever, du må legge lista høyt på første date Anonymkode: 19865...22c Gjør det nå (endelig), men da blir det aldri mer, for de har aldri noe å gi, bare tomme skall som vil ha. For dem virker det utenkelig at det er 50/50, de minner om nyfødte. Anonymkode: c609b...cf3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #34 Skrevet 5. mars 2021 Og for for omverden fremstår de som suksessfulle menn som har vunnet lotteriet Anonymkode: c609b...cf3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå