AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #1 Skrevet 12. februar 2021 Har pakket en sekk til minsten og meg, en pose skift til storebror. Mobiler til lading. Nøkkel på benken. Har båret minsten inn til meg, dekket senga til med plast og håndklær og satt frem bøtte. Stesolid krampemedisin, termometer, og febernedsettende på plass. Ingen grunn til panikk. Den lille på 4 hadde sist (komplisert) krampe med pustestopp, blått ansikt - for over ett år siden. Da snakker vi heimlich, fingre i halsen, slag i ryggen og alt jeg har å gå på, inntil etter flere minutter det som (som gangen før der, og som ved storebroren også skjedde ved krampe) tydeligvis var blitt skjøvet opp i luftveiene endelig kom ut, og det endelig kunne kastes opp, tisses og bæsjes ut, (feber-) ristes litt og senere gråtes, før en lang rolig søvn. Jeg må tenke på den siste hendelsen nå, siden minsten aaaldri har uhell, bortsett fra ifm slike tilfeller. Isted tisset han seg ut og var nok ikke i bra form... Målte feber, men det var ikke. Allikevel har jeg denne intuisjonen om at noe kan skje. Kan nesten ikke begynne å jobbe allerede nå, før overhodet noen ting har skjedd, men fck, vi er klare om det skulle skje... Ville bare skrive det ned, siden jeg er ice cold og ikke har vært nervøs for barna siden sist - aldri - og jeg håper det er ubegrunnet nå. Anonymkode: 8c9e4...b5f
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #2 Skrevet 12. februar 2021 Det er jo forferdelig at du og barna dine har opplevd sånne situasjoner, skjønner godt man blir skremt og vil være føre var. Men forstår jeg deg rett; denne gangen er ikke barnet syk, har ikke feber, han bare tisset seg ut? Barn har jo uhell iblant, noen ofte, noen sjelden, det er jo helt vanlig? Jeg tenker dette går helt fint😊 Barn får ikke feberkramper når de ikke har feber og er syke. Anonymkode: 64402...033 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #3 Skrevet 12. februar 2021 Hvilke diagnoser har han da? Epilepsi? Siden du har stesolid hjemme? Anonymkode: fc246...b62 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #4 Skrevet 12. februar 2021 Joda. Mine får. Vært helt friske før de plutselig har fått krampe og feber under søvn... Heldigvis har ikke barnet feber nå, så jeg satser på at min reaksjon er helt overkill. Men i form er han nok ikke, så her kan fort skje. Mine kids er aldri syke - bare når de skal slå skikkelig på stortromma og nesten dø. Du har nok rett. Bare fordi han risset seg ut betyr det ikke at dette blir en reprise på sist Anonymkode: 8c9e4...b5f 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #5 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilke diagnoser har han da? Epilepsi? Siden du har stesolid hjemme? Anonymkode: fc246...b62 Nei. Begge barn har hatt kompliserte feberkramper som ikke går over uten det medikamentet - derfor. De har tatt EEG flere ganger men ingen synlige endringer som kunne ligne epilepsi. Bank i bordet. Anonymkode: 8c9e4...b5f 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #6 Skrevet 12. februar 2021 Uff, så trist at dere har opplevd dette. Krysser fingrene for at det går bra denne gangen ❤️ Anonymkode: 5d5f0...208 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #7 Skrevet 12. februar 2021 Godt forberedt er halve jobben - top notch! Så skal jeg krysse det som krysses kan for at dere får en rolig natt 😊 Anonymkode: 3ec5c...61a 7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #8 Skrevet 13. februar 2021 Bare for å være fair, siden jeg drev å krisemaksimerte på KG: det VAR ingen grunn til å preppe noen katastrofe i går. Vi er hjemme, feberfrie og i beste velgående 😄 Anonymkode: 8c9e4...b5f 12
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #9 Skrevet 13. februar 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Bare for å være fair, siden jeg drev å krisemaksimerte på KG: det VAR ingen grunn til å preppe noen katastrofe i går. Vi er hjemme, feberfrie og i beste velgående 😄 Anonymkode: 8c9e4...b5f Godt å høre. ☀️ god helg. Anonymkode: 7935e...ead 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #10 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare for å være fair, siden jeg drev å krisemaksimerte på KG: det VAR ingen grunn til å preppe noen katastrofe i går. Vi er hjemme, feberfrie og i beste velgående 😄 Anonymkode: 8c9e4...b5f Jeg skjønner deg godt. Jeg har alltid pakket for akutten (for egen del). Fulladet powerbank, ladekabler, øretelefoner, medisiner, reisetannbørste, en truse, så hvis jeg må avgårde i full fart er det bare å røske med seg mobilen, den ferdigpakkede vesken, og dra. Det er bedre å være forberedt på noe som ikke skjer, enn å måtte stresse med slike ting midt i en akuttsituasjon. Å være godt forberedt gir en ro som er verdifull i krisesituasjoner Anonymkode: 9d76b...2d3 8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #11 Skrevet 13. februar 2021 Å ha en ferdigpakket akuttbag burde jeg også ha klar. Her er det alt for ofte at ting blir glemt igjen hjemme når vi ender i ambulansen. Det er bra at det ikke var noen krisesituasjon i går hos dere. Anonymkode: 56a9a...ff5 2
minister-mio Skrevet 13. februar 2021 #12 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvilke diagnoser har han da? Epilepsi? Siden du har stesolid hjemme? Anonymkode: fc246...b62 Hvis jeg forstår det rett har barnet hatt feberkramper tidligere 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #13 Skrevet 13. februar 2021 Dette er jo ikke vanlige feberkramper men en alvorlig sykdom som jeg har forstått er sjelden. Jeg har hatt delvis ansvar for ett slikt barn på jobb og det er krevende, å være mor/far til ett slikt barn er enda mere krevende. Jeg kunne gå hjem fra jobb, dere har barnet alltid. Jeg håper virkelig dette blir bedre med årene ts. Anonymkode: f91ba...9bf 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #14 Skrevet 13. februar 2021 Spør fordi jeg lurer og ikke for å kritisere ts, men hva har feberkramper å gjøre med å sette noe i halsen? Anonymkode: 70da7...936 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #15 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette er jo ikke vanlige feberkramper men en alvorlig sykdom som jeg har forstått er sjelden. Jeg har hatt delvis ansvar for ett slikt barn på jobb og det er krevende, å være mor/far til ett slikt barn er enda mere krevende. Jeg kunne gå hjem fra jobb, dere har barnet alltid. Jeg håper virkelig dette blir bedre med årene ts. Anonymkode: f91ba...9bf Du sier noe. Er veldig takknemlig for de ansatte som var tilstede da den minste hadde krampe i bhg også da ❤️ To ganger. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Spør fordi jeg lurer og ikke for å kritisere ts, men hva har feberkramper å gjøre med å sette noe i halsen? Anonymkode: 70da7...936 Jeg vet ikke helt men FØR mine barn får synlige kramper starter det med bevisstløshet, stivhet og pusten stopper. Min teori er at muskelsammemtrekninger presser mageinnhold fra magesekken og opp, slik at noe kommer i veien. Har lest at dette KAN skje og regner med at det er tilfellet for mine. Samme mønster hver gang. Når barnet puster igjen og "bare" har kramper, så er jeg helt rolig igjen. Skjønner du lurer. ... Takk for hyggelige svar. Har pakket vekk tingene igjen, men kanskje jeg likegodt skal ordne noe ferdig for den minste som kan stå, slik som noen her sier de har👍 Anonymkode: 8c9e4...b5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå