Gå til innhold

Dere som har hund og barn som bruker vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en hund som trenger noen turer ut daglig. 

Nå i permisjonen går det relativt greit, tilpasser turene til lurene til baby. Blir fort 3 timer tur hver dag.

Problemet er at når babyen våkner så HYLGRÅTER hun, hele veien hjem. Har byttet til sittedel (som kan legges flatt), og setter opp henne opp et hakk når det blir virkelig ille. Det rekker i 5 minutter før hun gråter sånn at hun mister pusten nesten. Men hun har ingenting i mot å bli lagt i vogna, og sovner fort. Er alltid spennende å se om hun sover i 20 minutter eller 1,5 time🙈

Har brukt en del bæresele tidligere, men nå er det plutselig ikke godkjent lenger + det er veldig kaldt og glatt for tiden så tryggest med vogn.

Spørsmålet mitt er egentlig når barnet kunne sitte/ligge i vognen våken og trives med det?

Og hvordan gjør dere det med turer osv når barnet begynner i barnehagen? :) 

Har en turnus med mangen lange vakter og har mye fri. Har også en mann som jobber i nordsjøen så han tar seg mye av hunden når han er hjemme. 

(Har både egen familie og svigerfamilie som stiller opp som hunde og barnepassere når det blir lange vakter osv altså - så ingen tar meg på det) 

Er veldig glad i hunden vår, og ønsker litt tips på hvordan andre kombinerer hund med barn - slik at alle får det best mulig🥰

Anonymkode: 6a4fe...e17

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ooh, følger denne. Venter barn og mannen jobber offshore, bare at vi har to hunder😅

Anonymkode: ee7d1...a6d

• Hjerte 1
Skrevet

Her gikk det seg til etterhvert, men vi brukte hovedsaklig bæresele for å kunne gå tur i skogen. Har du prøvd å bære på ryggen? Eventuelt prøve bæremeis? Selvfølgelig når årstiden tillater det da. 

Anonymkode: cc364...4da

• Liker 1
Skrevet

Jeg investerte i ei varm bærekåpe en hybrid mellom bæresele og sjal (kåpa var dyr, men mannen jobber offshore og første baby hylte i vogn og ville plukkes opp, så det ble en redning på vinteren her). Hun begynte å synes vogna var litt stas i blant da hun var rundt 1,5 år. Da satt hun i den og sa brrr brrr og lekte bil. 

Med nr. to som ikke har likt vogn bedre, har jeg lagt turene med vogn til tidspunkter hvor hun skal sove, og etter hvert blir det til og fra barnehagen med omvei. Hun liker bedre å sitte i vogn hvis vi går på steder hvor det er mer å se på, liker ikke skogen (selv om jeg og hunden foretrekker det). 

Anonymkode: f1788...b37

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg investerte i ei varm bærekåpe en hybrid mellom bæresele og sjal (kåpa var dyr, men mannen jobber offshore og første baby hylte i vogn og ville plukkes opp, så det ble en redning på vinteren her). Hun begynte å synes vogna var litt stas i blant da hun var rundt 1,5 år. Da satt hun i den og sa brrr brrr og lekte bil. 

Med nr. to som ikke har likt vogn bedre, har jeg lagt turene med vogn til tidspunkter hvor hun skal sove, og etter hvert blir det til og fra barnehagen med omvei. Hun liker bedre å sitte i vogn hvis vi går på steder hvor det er mer å se på, liker ikke skogen (selv om jeg og hunden foretrekker det). 

OG en hybrid mellom sele og sjal skulle det stå. Jeg syns det er ganske mye lettere å gå tur med hunden med baby bæretøy enn vogn, og enda bedre når jeg kan ha babyen på ryggen, men begge her har stort sett likt å bli båret. Og det blir definitivt mer upraktisk når det er kaldt og glatt. Jeg har gode brodder, men det er dager jeg kjører til godt strødde steder og går der i stedet for her i nærområdet. 

Og så har jeg også fått uvurderlig hjelp av en nabo med hjemmekontor som elsker hunder, og som har fått med seg en termokopp med kaffe og hunden herfra for å gå en tur i en pause hun tar ila. arbeidsdagen sin. 

Skrevet

Vår syntes det var ganske gøy å sitte i vogn og kunne sitte å pludre der lenge. Det hjelper når de kommer litt opp og gjerne har med en leke å fikle med eller spise på. 

Anonymkode: 5f942...a6b

Skrevet

Selv om ikke barnet var spesielt glad i vogn, gikk det fint frem til 2-2,5 års alder. Etter det var vognperioden over for vår del og ungen skulle absolutt gå selv overalt. Da fikk jeg et problem når mannen jobbet kveld eller var bortreist, jeg hentet i barnehage og skulle presse inn middag og en times tur med hunden mellom 16.30 og 19. Spesielt gøy i mørketiden og med et barn som skulle gå ved siden av meg. Disse dagene var det synd på den stakkars hunden og jeg måtte som regel be om hjelp fra min mor som bodde i samme by. Hunden var gammel og vi måtte avlive henne rett før sønnen vår ble 3 år. Har nå veldig lyst på ny hund, men jeg klarer ikke helt å se hvordan jeg skal få logistikken til å gå opp (nå med to barn i barnehagealder)...

Anonymkode: bc9dd...859

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...