Gå til innhold

Hvor lenge brukte babyen deres hver størrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt usikker på hvor mye klær jeg skal kjøpe i de neste størrelsene. Er det noen som kan svare litt på hvor lenge babyene deres brukte hver størrelsen ca? :)

baby var rett over 3500 g og 48 cm ved fødsel. Hun er nå 4,5 mnd og var 63 cm og 7,1 kg på 4 mnd kontrollen.

Brukte str 50 i ca. en måned. Så brukte vi 56 i ca 2 mnd. Begynte med størrelse 62 rett over nyttår og det begynner å bli litt knapt nå. Har noe i 68 som vi har begynt å bruke, men har ikke så mye.

Er det noen som har hatt baby på ca samme størrelse som kan svare? :) Bør jeg kjøpe en del i 68 eller bør jeg prioritert 74? :)

Anonymkode: a8dc3...f4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var så forskjellig fra merke til merke. Men tror jeg hoppet litt over enkelte størrelser fordi forskjellene i størrelsene er ganske små.  Kjøpte en del klespakker, og supplerte med enkelte fine plagg 

Anonymkode: 8c890...4e1

Skrevet

Dette med klær til så små babyer er så vanskelig. Vi har ei på 5 måneder nå og hun var 68cm på kontrollen. Vi har ikke brukt størrelse 68 så veldig lenge så hun har hoppet litt over den størrelsen. De vokser i rykk og napp. Men vi har brukt størrelse 74 noen uker nå.

Det blir mye gøyere å kjøpe klær når barnet begynner å bruke størrelse 86 og oppover for da brukes klærne en i hvertfall et halvt år ig opp mot et år. 

Anonymkode: e282b...cdc

Skrevet

Det er veldig vanskelig dette med størrelser. Vår første var 3,3 og også 48 cm ved fødsel. Jeg husker at hun begynte å bruke 74 i jula da hun var 7 mnd, og brukte det fram til hun var ca. 1 år. Men jeg syns størrelsene glir mye over i hverandre. 

Nå med nr. to (som riktignok er en del større, og vokser fortere enn førstemann her og deres baby), så prioriterer jeg alltid størrelsen over hvis det er noe vi mangler. Nå passer størrelse 74 perfekt for henne (er 73 cm), men hun bruker mye 80. 

Generelt vokser de sakte og kan gjerne bruke hver størrelse lenger etter hvert. Storesøster nærmer seg 3 og har brukt 92 i et år nå (men det varierer jo det også, kompisen hennes i barnehagen hoppet over hele 92).

Anonymkode: 752b6...483

Skrevet

Vi brukte for det meste ull på vår baby, og siden ulla er elastisk så kjøpte vi omtrent bare annenhver størrelse, eventuelt halvstørrelser. :) Brukte 50-62 omtrent samtidig, i alle fall med et visst overlapp, deretter gadd vi ikke å kjøpe 68 da vi så at 74 begynte å passe da 62 begynte å bli trangt. Fikk mye mer kvalitetsklær for pengene av å gjøre det på den måten. 

Skal sies at vi hadde en relativt lang, men «slank» baby, så det kan ha bidratt til at det var enkelt å gjøre det på den måten. 

Anonymkode: 5b8d6...a10

Skrevet

Her tror jeg vi brukte de første størrelsene i et par måneder hver, gikk relativt raskt gjennom 56-68 men 74 har vi brukt lenge, snart 4 mnd og passer fortsatt. Ull brukte vi også lengre, annenhver størrelse er fint nok, bruker enten 68 eller 80 i ull nå. Men litt stort er jo helt greit så hvis du kjøper mesteparten i 74 er det sikkert ok, men husker jeg synes det så voldsomt stort ut når vi brukte 68. 

Anonymkode: b4d9a...417

Skrevet

Vi brukte 74 og 80 i nesten ett år. 86 i 4 mnd og 92 i 6 uker kanskje. Alle vokser forskjellig. Kjøp litt og litt. Begynner du å få lite bodyer som passer, kjøp 3 nye i større størrelse. Også fyller du på etter hvert. Ikke gjør enorme innkjøp med mindre du kjøper en klespakke brukt. 

Anonymkode: 00656...684

Skrevet

Min var rett under snittet stor og fulgte størrelsene ganske slavisk etter alder.

Anonymkode: 7bed4...0e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er litt usikker på hvor mye klær jeg skal kjøpe i de neste størrelsene. Er det noen som kan svare litt på hvor lenge babyene deres brukte hver størrelsen ca? :)

baby var rett over 3500 g og 48 cm ved fødsel. Hun er nå 4,5 mnd og var 63 cm og 7,1 kg på 4 mnd kontrollen.

Brukte str 50 i ca. en måned. Så brukte vi 56 i ca 2 mnd. Begynte med størrelse 62 rett over nyttår og det begynner å bli litt knapt nå. Har noe i 68 som vi har begynt å bruke, men har ikke så mye.

Er det noen som har hatt baby på ca samme størrelse som kan svare? :) Bør jeg kjøpe en del i 68 eller bør jeg prioritert 74? :)

Anonymkode: a8dc3...f4a

Har en på 7 måneder som er omtrent 65 cm og ca 6,5 kg vi bruker alt fra str. 50 til 62. 

Vi har altså brukt to bodyer i str 50 siden fødsel (ribbestrikk omslag med to knapperader fra lindex). To sett body/bukse i 56 har vi brukt i ca. 4 mnd og resten i 62 lette jeg frem etter nyttår.

68 blir det nok ennå lenge til vi kan bruke.

Eldste brukte nok 68 i nærmere et halvår. 74 og 80 ganske kort. Er nå på 86 og det ser ut som det blir en størrelse som passer ganske lenge.

Anonymkode: 6259c...49b

Skrevet

Her er han 7 uker, og vi er i overgangen 50/56 nå. Han veide 3700 gram da han ble født. Vet ikke hvor lang han var pga seteleie. 

Anonymkode: 95058...990

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...