Gå til innhold

Familievernkontoret - anonym?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på å ringe familievernkontoret for litt råd og veiledning ift en vanskelig familiesituasjon. Kan jeg være anonym under en slik henvendelse, og få råd på generelt grunnlag? Vil helst ikke at dette skal registreres noe sted. 

Anonymkode: 96a36...904

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel bare å ringe å høre om du kan drøfte noe anonymt? Dersom de sier nei så avslutter du bare samtalen.

Anonymkode: cca89...462

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror de registerer deg på navn at du har vært det, men innholdet trenger ikke registreres. Er vanlig for slike tjenester å holde en viss journal, men trenger strengt tatt ikke være mer enn "møtte til samtale. Ny time ikke nødvendig". 

Men det er jo avhengig av veilederen og problemstillingen. Beste er å ringe det lokale kontoret og spørre. 

Skrevet

Du kan ringe og be om å få drøfte anonymt. 

Anonymkode: e6f4f...356

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg lurer på å ringe familievernkontoret for litt råd og veiledning ift en vanskelig familiesituasjon. Kan jeg være anonym under en slik henvendelse, og få råd på generelt grunnlag? Vil helst ikke at dette skal registreres noe sted. 

Ja, her kan du i alle fall det. 

Anonymkode: 453f2...8d6

Skrevet

Hvorfor vil du være så anonym? De har jo taushetsplikt.

Anonymkode: 220be...4e4

Skrevet

Vil være anonym av mange grunner. Det er forhold ved barnas pappa jeg vil rådføre meg i forhold til, og føler jeg går bak ryggen hans, samtidig som jeg trenger noen å rådføre meg med. Også vet jeg ikke hvordan det fungerer, om de vil kontakte skolen f.eks, og hvis pappa’n på et eller annet tidspunkt får vite det vil han aldri sette sine ben på skolen igjen, det hadde vært forferdelig leit. 

Skrevet

Alt blir journalført, og det blir du orientert om.

Anonymkode: a2cab...ba1

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vil være anonym av mange grunner. Det er forhold ved barnas pappa jeg vil rådføre meg i forhold til, og føler jeg går bak ryggen hans, samtidig som jeg trenger noen å rådføre meg med. Også vet jeg ikke hvordan det fungerer, om de vil kontakte skolen f.eks, og hvis pappa’n på et eller annet tidspunkt får vite det vil han aldri sette sine ben på skolen igjen, det hadde vært forferdelig leit. 

Familievernkontoret kontakter ikke skolen. Mange går til samtaler alene på familievernkontoret for å «lufte litt», slik du har behov for. Om du og eksmannen ved en senere anledning skal til felles rådgivning/samtaler vil dere få en ny rådgiver/kontaktperson, for å sikre objektivitet.

Det eneste er vel at familievernkontoret plikter å melde bekymring til barnevernstjenesten om de opplever noe alarmerende i det du forteller. Tror det skal en del til. Og, viktig å involvere barnevernstjenesten om det er behov, de har mye bra å bidra med 👍

Anonymkode: 39d24...521

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...