Gå til innhold

Barnemor snakker allerede stygt om meg til barnet, før jeg har møtt henne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Kjæresten min har ett barn fra tidligere forhold. Barnemor vet at vi er sammen, men vi har alle holdt det «skjult» i litt over ett år siden vi ville vite om det fungerte før vi involverer barnet.

Men nå har kjæresten og eksen hatt en litt heftig diskusjon der de ble uenige etter jula siden han egentlig skulle ha de, men hun hadde bare hatt de over jul uten å la han hente de. Derfor har han kontaktet for time på fvk som skjer neste måned.

Når barnet kom til han for ei uke siden, bynte hun å si masse om meg, hvor ung jeg var, (9 års forskjell), at han ikke kunne ha en så ung kjæreste, var jo ikke sikkert jeg kan ta vare på henne, og at jeg ikke har barn fra før, så jeg vet ikke hvordan man håndterer ett barn osv... ord som kommer ifra moren, som hun har fortalt barnet. Kjæresten min ble jo selvfølgelig paff, da han ikke har sagt at han har fått seg kjæreste, og måtte bare si at han holder på å bli kjent med meg nå, og synes jeg virker kjempesnill og elsker barn.. hun slo seg til ro med det.

Føler meg uvel, og er så redd barnet ikke blir å godta meg nå som mammaen har sagt så mye usant om meg. Har noen erfaring med slike situasjoner?

Anonymkode: 57cd8...7b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet er forresten 9 år... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ett barn

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

siden han egentlig skulle ha de, men hun hadde bare hatt de over jul uten å la han hente de

Bestem deg. Har de ett eller flere barn🤡

Anonymkode: 05fda...2aa

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bestem deg. Har de ett eller flere barn🤡

Anonymkode: 05fda...2aa

Flere, men andre jenta er en del eldre å ikke relevant i denne tråden. Skriver om yngste nå og gikk litt i surr😊

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet du alt dette? Jeg synes det lover dårlig hvis kjæresten din gjenforteller i detalj til deg hva barnet hans har sagt til han i stedet for å håndtere saken selv. Han legger fundamentet for masse drama i framtida. En moden mann med god dømmekraft hadde ikke repetert noe sånt til en kjæreste han brydde seg om.

Jeg synes du skal følge nøye med på om han er av typen til å slukke en brann eller tømme bensin på den. Det at han tydeligvis har konflikter med mor er ikke bra, det trenger ikke å bety at det er hans skyld, men jeg tror ikke du skal utelukke at han bidrar med sitt til den dårlige situasjonen heller. Bare husk at eksen og barnet hans er hans ansvar, ikke ditt. Ikke la noen gjøre deg til part i denne saken. Det fører ikke noe godt med seg.

• Liker 3
Skrevet

Ja, er i samme situasjon. Barnet var ekstremt negativt innstilt til meg før jeg traff henne. Det ble bedre etter at vi hilste på hverandre, for det er jo lettere å hate noen du aldri har truffet. Da vi først hilste, var hun hyggelig. Kjæresten hadde også et selskap med flere mennesker der vi ble sittende og prate litt og fant tonen.

Men jeg merker jo fortsatt at den pågående påvirkningen fra barnemor er et problem. Hver gang barnet kommer fra mor er hun sur og jeg må liksom bli venn med henne på nytt. 

Det er ikke veldig mye å gjøre med det. Jeg er hyggelig mot henne, og gir henne rom. De store diskusjonene tar far med henne.

Anonymkode: 4d67e...fa1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...