Gå til innhold

Av kjedsomhet har jeg begynt å følge med på folk i motgående kjørefelt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og det er helt, helt, helt vanvittig forbausende hvor mange som ser ned på mobilen i fanget (ofte eldre folk), eller i hånden, eller i mobilholder. Det er helt vilt.

Det slå meg en dag at noen gjorde det, så begynte jeg bare å følge med. Noen ganger er det så mange som 1 av 10 som kjører mot meg i blinde.

Får lyst til å tute, men hvem vet hva som skjer når disse folka skvetter til...

Anonymkode: abf2e...589

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holdt en gang på å frontkollidere med en som kikka ned på mobilen sin🤬 Skjønner ikke at det er så vanskelig å ha øynene på veien!

• Liker 3
Skrevet

Har alltid ment at straffen for å bli tatt å bruke mobil bak rattet burde vært tap av førerkort. No mercy.

• Liker 6
Skrevet

Det er helt vanlig. Og så blir de sure når de får forenkla forelegg 😂👍🏻 Glad bøtesatsene har økt og at man i tillegg fåe prikker i førerkoret for dette nå

Anonymkode: a81d0...e99

• Liker 2
Skrevet

Hadde en bak meg i 80-sonen på landeveien en gang, han kjørte ubehagelig nært og satt med nesa i mobilen hele tida. Enda godt jeg ikke måtte bråbremse...

Anonymkode: 538ea...9e5

• Liker 1
Skrevet

Kjør litt mot de og tut. De skvetter nok til å legge den fra seg. 

Anonymkode: 7a74f...e7e

Skrevet

Jeg gjør det samme når jeg sitter i kø hjem fra jobb og jeg vil anslå at hver femte sitter og stirrer på telefonen.

Anonymkode: 8ac7f...466

• Liker 1
Skrevet

Det verste er at enkelte aldri lærer heller. Etter flere bøter og en kollisjon (det gikk etter forholdene bra) på grunn av mobilbruk fortsatte min tidligere samboer akkurat som før. Det er ubegripelig. Nå som man får prikker håper jeg han snart mister lappen.

Anonymkode: 733f7...ab4

• Liker 1
Skrevet

Huff ja. Satte på med typen til ei venninne en gang, og i løpet av de 25 minuttene som turen tok, lå han minst 20 km/t over fartsgrensen, og mobilen var hele tiden oppe for å sende helt meningsløse snapper med folk. Det er ikke en overdrivelse engang at han så 80% på mobilen og de resterende 20 på veien. Hadde lyst til å kakke ham i hodet. Tenk å ha så lite respekt for andres liv.

Anonymkode: b1d02...0ac

• Liker 2
Skrevet

Samboeren min har hatt en uvane med å glo på telefonen mens han kjører. Leser meldinger, svarer på de. Jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke har noen planer eller ønsker om å dø i en bil, så de meldingene kan han svare på når han ikke kjører, for han kjører ganske vinglete når han holder på sånn. 

Anonymkode: fe1f1...2d7

• Liker 2
Skrevet

Vi kjøpte et rekkehus i Asker for to år siden, og bodde da i Oslo. Vi skulle pusse opp og i perioden på halvt år ca kjørte jeg frem og tilbake hver kveld på hverdager, og dagtid i helgene. Det er ofte kø og ja - jeg har sett så mange folk med mobil i hånda. Synes også det er rart. I hodet mitt visste alle at det er farlig og ikke er lov. 😅

Anonymkode: f0073...f54

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...