Gå til innhold

Sutrer ikke fødende kvinner litt vel mye nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit nok at det ikke er en perfekt situasjon å føde i nå. Men er virkelig fødende kvinner de som har det verst? Fordi mannen ikke kan være med inn!!

Anonymkode: b1660...168

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det å føde uten å ha partnerens hånd å holde i unner jeg ingen. 
Selv hadde jeg fått totalt panikk dersom mannen ikke hadde vært der for å støtte meg gjennom smertehelvetet, mase på epidural/smertestillende og sørge for at jeg fikk i meg væske (og tørket blod av fjeset mitt 😶)

Anonymkode: e8042...be7

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selv hadde jeg fått totalt panikk dersom mannen ikke hadde vært der for å støtte meg gjennom smertehelvetet, mase på epidural/smertestillende og sørge for at jeg fikk i meg væske (og tørket blod av fjeset mitt 😶)

Det har kvinner klart i tusenvis av generasjoner tidligere. 

Anonymkode: 5d11b...8e8

• Liker 25
Skrevet

Hvis man ikke har rett til å sutre når man føder så har man aldri rett til å sutre i det hele tatt. Jeg synes fødende kvinner godt kan sutre enda mer. Det de skal gjennom kan ikke sammenlignes med noe annet jeg har vært bort i i hvert fall. Jeg stiller meg 100% bak fødende kvinner når som helst.

• Liker 46
Skrevet

Ja. Syns det er skamsjukt at fedre ikke kan se barna sine bli født, og at mora ikke kan få en støttende hånd mens hun FØDER?!?!?!!!!! 

Anonymkode: ef03d...1aa

• Liker 30
Skrevet

Ja. Syns det er skamsjukt at fedre ikke kan se barna sine bli født, og at mora ikke kan få en støttende hånd mens hun FØDER?!?!?!!!!! 

Anonymkode: ef03d...1aa

Selvfølgelig burde det ikke vært sånn. Men er det verre enn det mange andre opplever?

• Liker 9
Skrevet

Det er jo strengt tatt kun én ekstra person... Hvordan det kan videreføre smittespredning skjønner jeg ikke med alle de andre ikke-smittevernvennlige tingene vi fremdeles gjør.

Anonymkode: 0914a...238

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nysgjerrig, har ikke født - blør man i fjeset av å føde??

Anonymkode: 83690...ac3

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Greit nok at det ikke er en perfekt situasjon å føde i nå. Men er virkelig fødende kvinner de som har det verst? Fordi mannen ikke kan være med inn!!

Har de sagt at de har det verst? Er det en konkurranse? 

Jeg tipper de aller fleste menn også synes det er ille å ikke på være med på fødselen.

• Liker 17
Skrevet

Nei absolutt ikke. Syns det er på høy tid at fødende kvinner blir hørt. Hvis ungdommer som ikke får drikke seg full hver helg får lov til å klage, hvorfor skal ikke menn og kvinner som blir frarøvet en så viktig hendelse i livet og potensielt slite med ettervirkningene få rope opp? 

Jeg er ganske sint og frustrert over disse tiltakene for de som skal føde. Og det er ikke fordi jeg ikke mener at pandemien skal taaes på alvor og at alle tiltak som kan hjelpe skal innføres. MEN de tiltakene for fødsel er ikke logisk. Og de virker å være det motsatte av å hindre spredning. 

mannen/medmor kan altså være på sykehuset under aktiv fødsel, for så og gå hjem der han kan være med folk, gå i butikker og drikke, for så og komme tilbake igjen på sykehuset og være der i 1 time. Det gir ikke noe mening. Det eneste logiske ville være og ekskludere partner helt eller isolere de på sykehuset med den fødende. 

derfor er folk oppgitt. Fordi de tar fra mennesker støttespiller i noe som kan være en veldig tøff og traumatisk opplevelse og ikke minst tar de fra far/medmor muligheten til å oppleve barnets fødsel. Noe av det største i livet. 

Anonymkode: 186bf...fa1

• Liker 19
Skrevet

Selvfølgelig er det kjipt, men det var faktisk helt vanlig for noen tiår tilbake. 

Anonymkode: 43f9a...199

• Liker 6
Skrevet

Nei absolutt ikke. Syns det er på høy tid at fødende kvinner blir hørt. Hvis ungdommer som ikke får drikke seg full hver helg får lov til å klage, hvorfor skal ikke menn og kvinner som blir frarøvet en så viktig hendelse i livet og potensielt slite med ettervirkningene få rope opp? 

Jeg er ganske sint og frustrert over disse tiltakene for de som skal føde. Og det er ikke fordi jeg ikke mener at pandemien skal taaes på alvor og at alle tiltak som kan hjelpe skal innføres. MEN de tiltakene for fødsel er ikke logisk. Og de virker å være det motsatte av å hindre spredning. 

mannen/medmor kan altså være på sykehuset under aktiv fødsel, for så og gå hjem der han kan være med folk, gå i butikker og drikke, for så og komme tilbake igjen på sykehuset og være der i 1 time. Det gir ikke noe mening. Det eneste logiske ville være og ekskludere partner helt eller isolere de på sykehuset med den fødende. 

derfor er folk oppgitt. Fordi de tar fra mennesker støttespiller i noe som kan være en veldig tøff og traumatisk opplevelse og ikke minst tar de fra far/medmor muligheten til å oppleve barnets fødsel. Noe av det største i livet. 

Ja du har rett i det. Synes myndighetene må kutte ut disse meningsløse tiltakene. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det har kvinner klart i tusenvis av generasjoner tidligere. 

At man overlever noe betyr ikke at det ikke kan være traumatisk.

• Liker 9
Gjest theTitanic
Skrevet

Kjipt, men det er det mye som er for tiden. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nysgjerrig, har ikke født - blør man i fjeset av å føde??

Anonymkode: 83690...ac3

Svært uvanlig...   så knapt noe blod i det hele tatt jeg. 

Skrevet

Det er ikke uten grunn at far ikke får være med. Det er en pågående pandemi i verden, det er få jordmødre. De er sårbare dersom smitte kommer på avdelingen. Dersom halvparten av jordmødrene sitter i karantene, hvem skal da hjelpe de fødende? 
Dette «opprøret» er tåpelig, ingen føder alene! 

Anonymkode: 6a445...dfc

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig er det kjipt, men det var faktisk helt vanlig for noen tiår tilbake. 

Det var mye som var vanlig for noen år tilbake som man i dag har gått helt vekk i fra. Mye fordi vi vet mer om menneskers psyke og helse i dag. Hvis du skader deg og ikke får medisin så kan du ikke si noe fordi for noen år siden var den ikke funnet opp? Eller hvis du blir trakassert på jobb så må du tåle det fordi før var dette helt vanlig? 

vi legger vel ikke listen for hva vi har rett på etter hvordan samfunnet så ut for noen tiår siden

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At noe tidligere har vært vanlig, betyr ikke at det nødvendigvis er greit eller skal aksepteres i dag.

Anonymkode: b01e3...8a7

• Liker 6
Skrevet
Uatskillelig skrev (Akkurat nå):

At man overlever noe betyr ikke at det ikke kan være traumatisk.

Hva har det med saken å gjøre? Poenget var at stort sett gjennom tidene har ikke menn hatt noe med fødsel å gjøre. De fikk hjelp av andre kvinner. Og det gjør de i dag også. Kvinner bare gjør seg alt for avhengig av mannen sin i dag. 

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke uten grunn at far ikke får være med. Det er en pågående pandemi i verden, det er få jordmødre. De er sårbare dersom smitte kommer på avdelingen. Dersom halvparten av jordmødrene sitter i karantene, hvem skal da hjelpe de fødende? 
Dette «opprøret» er tåpelig, ingen føder alene! 

Anonymkode: 6a445...dfc

Men syns du ikke det hadde vært mer logisk at partner kunne være med inn, men da kunne de ikke forlate sykehuset? Hvor er logikken i at de kan dra hjem og komme tilbake senere? Alle forstår at det er en pandemi. Men disse tiltakene er ikke logisk og derfor er folk frustrert. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men kjære deg, verden går fremover. Har du ikke fått med deg det? 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...