AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #1 Skrevet 12. februar 2021 Det varierer sikkert mye fra bransje til bransje. I noen bransjer har man gjerne typisk deltidsjobber eller midlertidige jobber der det er forventet at folk kommer og går. Men for en godt etablert arbeidsplass, hvor stort gjennomtrekk er vanlig? La oss si en arbeidsplass med 20 ansatte, hvor mange er forventet at vil slutte iløpet av et år som "normalt" og når kan man tenke at gjennomtrekket er unormalt høyt? Anonymkode: f72b0...0b3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #2 Skrevet 12. februar 2021 Jeg jobber på regnskapskontor. I denne bransjen er det masse gjennomtrekk. Det skyldes at det er lett å finne seg andre jobber med denne bakgrunnen som er bedre betalt og har mindre arbeidspress. Anonymkode: 80db3...4ff
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #3 Skrevet 12. februar 2021 Jeg jobbet et sted hvor over halvparten sluttet i løpet av to år. Det var pga. dårlig ledelse. Anonymkode: c0896...dc6 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #4 Skrevet 12. februar 2021 Varierer nok veldig avhengig av type ansatte og hvor i landet arbeidsplassen ligger. Jeg jobber i offentlig forvaltning. I Oslo er det kanskje steder med mange nyutdannede som kommer og går, mens i stillinger som krever mer erfaring er det mindre gjennomtrekk. På mindre steder er det ofte ikke så mange alternative arbeidsgivere og derfor blir folk lenger. F.eks. God/dårlig ledelse, lønn og arbeidsmiljø har selvfølgelig også mye å si. Anonymkode: cc86e...754
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #5 Skrevet 12. februar 2021 Jeg jobber innen offentlig forvaltning, og vi er omtrent 20 i den seksjonen jeg er ansatt. De årene det har sluttet mer enn 2 hos oss har vi syntes at det var MYE. Anonymkode: 59bf1...82b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Skrevet 13. februar 2021 Jeg jobber ett sted med rundt 40 fulltidsansatte, ingen deltid. Vi er tre stykker som har startet de siste to årene, ellers har alle jobbet der minst 15 år. Vi nye har fått jobb fordi andre har gått av med pensjon, ingen har sagt opp de siste 7 årene. Anonymkode: bd863...50e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #7 Skrevet 13. februar 2021 Jeg jobber i akademia og her er det stor gjennomtrekk. Anonymkode: 6d7b0...0c4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #8 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg jobber på regnskapskontor. I denne bransjen er det masse gjennomtrekk. Det skyldes at det er lett å finne seg andre jobber med denne bakgrunnen som er bedre betalt og har mindre arbeidspress. Anonymkode: 80db3...4ff Enig. Regnskapskontor er virkelig bare et skritt for å få erfaring og komme seg videre. Elendig lønn og mye stress. Bransjen må fornye seg og endre arbeidsmetodikk for å få yngre inn, for faget er interessant og mulighetene mange. Jeg ble overraska over hvor lite de hadde tatt i bruk moderne skybaserte system og integrasjoner. Satt og puncha bilag fra morgen til kveld. Huff! Bytta fort fra regnskapskontor til middels stor bedrift og gikk fra 430' til 630' i lønn. Anonymkode: e5b63...46c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #9 Skrevet 13. februar 2021 Jeg jobber innenfor helse, og staben er veldig stabil. Det har startet to nye ila de 3 siste årene. Anonymkode: 8f40e...e35
i123 Skrevet 13. februar 2021 #10 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg jobber på regnskapskontor. I denne bransjen er det masse gjennomtrekk. Det skyldes at det er lett å finne seg andre jobber med denne bakgrunnen som er bedre betalt og har mindre arbeidspress. Anonymkode: 80db3...4ff Hva slags jobber er vanligst å gå til (som er bedre betalt), etter man har fått erfaring fra regnskapskontor/byrå?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #11 Skrevet 14. februar 2021 Jobber i en mindre kommune som rådgiver og her har det vært litt gjennomtrekk ved at de har ansatt nyutdannede og de ønsker mer/annen utvikling/stilling. Anonymkode: f8c56...e83
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #12 Skrevet 14. februar 2021 Hos oss går det veldig opp og ned. Ett år sluttet plutselig veldig mange, andre år veldig få. Mønsteret er at de som er barnehagelærere slutter for enten å jobbe i en annen barnehage eller får seg en jobb høyere opp i systemet (styrer, lærer for andre barnehagelærere eller lignende) mens de som er fagarbeidere og assistenter er mer stabile. Det året så mange sluttet tror jeg det var misnøye over ledelsen og måten mange ble behandlet på. Vi er 40 ansatte. Da er styrer, styrerassistenter og vikarer medregnet. Anonymkode: 10f69...393
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #13 Skrevet 14. februar 2021 Jobber i helse på en liten omsorgsbolig(4 leiligheter + ca 10 utebrukere). På stående fot kan jeg telle 30 stk på 2 år. Og jeg vet at det ikke er alle, det er kun de som hadde store og faste stillinger. Deltids- og vikarer klarer jeg ikke holde følge med. Er bare å installere svingdør hos oss. Men er skyhøy belastning så jeg er stappa full av antidepressiva for å klare å holde ut. Ja,- Jeg leter etter en annen jobb. Anonymkode: 25a9e...659 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå