Gå til innhold

Du som er i starten av 30 årene, hvor er du i livet? Familie? Lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passert 30, brukt livet på deltidsjobber og halv innsats på studier. Fullstendig bortkasta.

Har nå endelig blitt ferdig med noe studier, og skal nå flytte bort for å få en jobb. Starter i jobb nå som saksbehandler, med en årslønn på 458 900kr. Men må flytte et sted jeg ikke ønsker å bo i fremtiden. Men har noe nettverk der, så kan trives der et år eller to. Det fremstår bare så bortkasta. Jeg ønsker familieliv i fremtiden, men ingen barn eller mann. Hvis jeg nå skal flytte, bo borte et par år , så tilbake..  da kan jeg finne en mann? Date, bli kjent med, få familie? Da er jeg jo flere år eldre. Hvor gammel var du med din førstefødte? Hvor gammel bør man maks være?

Nå er jeg passert 30. Skal tjene 458 900kr i året. Hva tjener du? Jeg eier ingenting.. Har langt over 6" u studielån etter 8 år med vas og privatskoler og drit. Jeg angrer så fælt. Når skal jeg få eie min egen bolig ? 

Anonymkode: b6d83...ec2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 34, så kanskje mer midten av 30 årene? Ferdig utdannet, to barn, samboer, fast jobb i kommunen som jeg syntes er helt ok, perfekt med lite arbeidspress nå i småbarnsperioden, men litt kjedelig jobb. Eier hus, tjener rundt 600 000. Har 500 000 i studielån. 

Anonymkode: 4c7f1...a55

Skrevet

31 år

lønn 453 000,fast ansatt

gravid (synes det er perfekt alder)

kjøpte bolig ifjor med samboer :)

ca 40K i studielån 

hadde jeg ikke hatt bar innen 35 år hadde jeg begynt å vurdert donor alt etter hvordan jeg lå Ann med mann etc.

Anonymkode: 04629...46c

• Liker 1
Skrevet

31 år. Samboer og dyr, ingen barn. Var ferdig med master da jeg var 23, tjente da 420 000 som trainee, har økt i lønn til ca. 1 mill de siste årene. 250 000 i studielån. Eier bolig og har godt med sparepenger, BSU og fond. 

Anonymkode: a3c05...f0b

• Liker 2
Skrevet

34 år, gift, to barn. Fast stilling, tjener rundt 950000 i året (er lege). Eier bolig. En haug med studielån (rundt 750000). 

Men ikke stress. 30 er det nye 20:) Gjør heller noe kult ut av livet ditt, benytt sjansen til å f.eks. studere eller jobbe i utlandet når du er barnløs!

Anonymkode: ed5bb...74b

• Liker 4
Skrevet

Jeg er 34 år. Eier hus, ingen studielån. Tre barn, førstefødte er 15 år. De andre to er 9 og 12 år. Jeg tjener 600 i året. 

Jeg har selv søsken som fikk barn i 30-årene. Alt fra 31-37. Det er ingen fasit... 

Anonymkode: c5da2...a6f

Skrevet

36 år, har akkurat startet eget firma, etter flere år i hamsterhjulet. Har samboer, hus, og hund, men har ikke blitt påvirket av samfunnets forventninger om barn og A4-liv.

Setter mer pris på frihet og fritid. 

Anonymkode: fb37c...234

• Liker 5
Skrevet

35 år enslig og fast jobb. Bedre enn for noen år siden og bra nok generelt føler jeg. Lever et godt liv om dagen. 

Anonymkode: 968f3...4d6

Skrevet

32 år- samboer og to barn på hhv 2 og 5 år . Var altså 27,år når jeg ble gravid med førstemann og det var et uhell. Ble kjent med samboer på tinder og ble gravid uplanlagt etter svært kort tid sammen. 

Har hus 2 mill i huslån sammen , fast jobb med 600 000 inntekt, mastergrad og ca 350 000 I studiegjeld.

Skal sies at jeg på slutten av studiene  rundt 24-25 år alderen la ned en betydelig innsats med dating osv da jeg ønsket sterkt familie. Var livredd for å ende opp alene så jobba virkelig for å få en familie. Hadde vært evig singel i lang tid på dette tidspunktet.

Anonymkode: 90568...f17

Skrevet

30 år akkurat.

Ingen barn ennå.

Kjæreste, ikke samboer. Vi bor 10 minutter unna hverandre og trives godt med det. Vil nok flytte sammen ila. året.

Tjener 520,000. Jobben har god fleksibilitet, som er en stor verdi for meg. 

Eier egen bolig. Min søster og jeg kjøpte vår første leilighet sammen, den steg godt i verdi, vi solgte og kjøpte hver vår.

Anonymkode: 9ff18...6ab

Skrevet

31,gift og to barn. Fast jobb og rundt 500k i året, har mastergrad. Hus, bil og mannen tjener greit han også. Alt er på stell, tenker å kanskje ta en nettbasert studie bare for å få ekstra faglig inputt men ingenting haster da de store tingene er på plass 😊

Anonymkode: 30caf...287

Skrevet

Er 30, samboer på 7 året og har et barn i barnehagealder. Har var ferdig med bachelor da jeg var 22, har senere tatt videreutdanninger, har nå fast jobb og tjener 550 i året. Studielån på rundt 90000, boliglån på 2,7. Føler meg på en veldig bra plass i livet

Anonymkode: c9868...0aa

Skrevet

Midten av 30-åra. Singel, mor til 2 (14 og 11 år) Har hus, bil og hund.  Ca 2 mill i huslån. Mastergrad, ferdig i fjor. Ferdig nedbetalt studiegjeld. Tjener ca 600 000. 

Anonymkode: a77e8...a1a

Skrevet

32, ufør, samboer, eier hus sammen

(Utdannet og jobbet to år som ingeniør før jeg ble såpass dårlig av PTSD og depresjon at jeg ikke klarer stå i fulltidsjobb, dessverre.)

Har også eget foretak hvor jeg får inn rundt 200 000 per år, så ligger ikke hjemme og ser på TV liksom. Skulle svært gjerne ha "normal jobb" men det går dessverre ikke. Har forsøkt flere ganger men det går alltid på bekostning av helsa. 

Greit at jeg også bidrar her så kan dere andre føle dere litt bedre 😛

Anonymkode: c1552...0e3

• Liker 7
Skrevet

29 (straks 30)

Gift i 7 år, har ett barn på 4år. 

Fast jobb, og 500 i året. Han tjener 700 og er et par år eldre enn meg. 

270 i studielån, han har noe mindre. Begge har bachelor. 4 mill i huslån. 

Livet er ingen konkurranse ts, ting skjer når det skjer 💚 du har enda en del år på å få barn, og møter du en mann i den nye byen du jobber i - så kan det godt være han vil være med deg «hjem» 🙂 

forøvrig en helt normal lønn i kommunen! Og hus får du jo så fort du vil, om du finner en partner og legger av penger til sparing. 

Anonymkode: 95ad9...81d

• Liker 3
Skrevet

Jeg blir 29 i år. Har samboer, eier leilighet i Oslo og hytte 45min fra Oslo, ingen barn. Begge tjener 650.000kr hver i privat sektor. Jeg har studielån på 400k (bachelorgrad), har  godt med sparepenger på sparekonto og BSU (vurderer å ta ut etter nye regler fra i år), sparer også i fond og aksjer. Hardt arbeid og vært målrettet hele veien har vært nøkkelen for meg. 

Anonymkode: c8e52...e70

Skrevet

34 år, eier hus og fritidsbolig. Har mann og to barn på 10 og 13. Jobbet meg opp fra fagbrev via videreutdanning og jobber som ingeniør og tjener 750 000 i året. 

Har vel ikke vært drevet av et mål om å ha det ene eller andre, men hardt arbeid og bra folk rundt som har gjort at jobb kunne kombineres med utdanning, noe som har gjort at jeg har kunnet jobbe hardt og ha en karriere til tross for at jeg fikk barn tidlig.

Anonymkode: efbb1...816

Skrevet

-33år og gift

-venter første barn, har 2 hunder fra før

-ferdig med bachelor som 24-åring, studielån på 150K. starter med master neste høst, heldigvis betalt av arbeidsgiver 

-tjener 570K. hus og huslån på 3,5mill, samt en rønne av en hytte med 1mill i lån. 

-lite hobbyer, kveldene består mye av netflix

Anonymkode: 84fea...370

Skrevet

33 år, gift, hundeeier, barnløs (har fjernet livmor pga sykdom)

Fulltidsstudent på master, eier ingenting annet enn arvegods, lever av studielån og stipend. 

Er veldig fornøyd med situasjonen :hjerte:

• Liker 2
Skrevet

34 år samboer, vi har 100' i samlet lønn i måneden, bor i Bærum, boliglån på 6MNOK, studielån på 450', et barn på fire mnd. 

Så her er der et a4 hamsterjul for alle penga 🤣

Anonymkode: 0c03f...250

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...