Gjest på veg hjem Skrevet 18. august 2005 #1 Skrevet 18. august 2005 For tiden kjører jeg inn fra en hovedveg til en bebyggelse. Kjører to g pr dag. Da ser jeg hvor lite smidige folk er i trafikken.Jeg står og blinker meg ut...ikke f om noen kan slippe meg ut. Jeg står der begge ganger i den verste tiden på dagen. Køen på hovedveg er så sakte., da ser jeg passasjerer i disse bilene sitter og ser på meg. Ser leppene går, antagelig komentar på at jeg står fast. Hver dag gjentar det samme seg. Til slutt er det noen som forbarmer seg over meg. Stopper opp og blinker med hovedlysene. Tusen takk,jeg vinker,blinker og hilser. Jeg ser hver gang dette skjer: det er ikke kvinner som hjelper meg ut, de er ikke unge menn heller,det er ikke eldre folk og ikke ektepar,ikke eldre ektepar heller. De som hjelper meg er menn som er alene og alderen 40-50 år. Det er ikke trafikkregulert og jeg vet det skal være flyt i trafikken,men går det ikke i anstendighetens navn gå an å være litt smidig/hjelpsom? nei, de holder på retten sin som om den var hugget i stein. Er vi på forkjørsveg, så er vi på forkjørsveg. maten og kona venter. alle er vi vel i samme bås.På veg fra jobb. når en er så lite smidig ute, da lurer på hvordan de er ellers. Noen stabeist. Satt og tenkte på dette etter en lang arb.dag.Spiste maten min og lekset ut til min mann....det var godt å få det ut. SELVFØLGELIG GJELDER DETTE IKKE DEG. DU GJØR DA ALDRI SLIKT.
lillesky Skrevet 18. august 2005 #2 Skrevet 18. august 2005 I Spania er folk MYE MYE hyggeligere i trafikken enn her i Norge. Der slipper de deg ut, hjelper deg når du rygger etc. Mens her i Norge så gir folk blaffen, så lenge de selv kommer frem. Jo, jeg slipper folk frem, og jeg er 25 år og kvinne. Det er ikke alltid at det passer seg of slippe biler frem, og ofte så ser den jeg vil hjelpe feil vei. Og da gidder jeg ikke! Det blir bare enda mer forsinkelse hvis jeg stopper opp og skal slippe frem en som ser på vær og vind.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå