Gå til innhold

Pynting av grav til min far


Tinkiwinkiii

Anbefalte innlegg

Min far ble nylig begravet.Jeg har lyst til å ta vekk visne blomster som har ligget en liten stund nå etter begravelsen og pynte graven fint i helgen.Han ville hatt bursdag på søndag om han levde.

Jeg trenger tips til hva en pynter med på vinterstid og når det er sånn jordhaug på graven og et trekors.

Hvilke blomster/planter er fine og tåler vinter og kulde?(Bor i Bergen).

Hvilke lykter anbefaler dere ,og hva annen pynt passer når avdøde var en voksen mann?

Håper på mange svar og tips.❤️

 

Endret av Tinkiwinkiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hageland, Plantasjen og Mestergrønn har en del utvalg til gravpynt av både planter, blomster, figurer, lykter osv :)  Ville dratt til en av de og forhørt meg litt. Kondolerer ❤️ 

Anonymkode: ea87b...7ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer<3. Nå på vinterstid legger de fleste gravlegg (grønt på gravstedene da det er kalt). Man kan evt. gå for tørkede blomster nå når det er så kaldt. Man kan også få laget fine mosehjerter f.eks med pynt. Av gravpynt så finner man masse flott på diverse blomsterbutikker, men faktisk har Europris også noen fine pyntegjenstander. Det har jeg kjøpt til min mors grav.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå på vinteren kan du legge ned granbar, og du kan kjøpe en pen krans (noe vårlig) til å legge i midten. Lykter har de også på blomsterbutikkene/hagesentrene. Når du bestiller gravsten kan du velge en med innebygget lykt. Det kan være lurt å ta med noen pene steiner som du legger på granbaret, så blåser det ikke bort.

 

Anonymkode: 33038...dc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nightcrawler skrev (På 12.2.2021 den 19.01):

Kondolerer ♥️

Takker for omtanke❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2021 den 9.16):

Hageland, Plantasjen og Mestergrønn har en del utvalg til gravpynt av både planter, blomster, figurer, lykter osv :)  Ville dratt til en av de og forhørt meg litt. Kondolerer ❤️ 

Anonymkode: ea87b...7ba

Takker for omtanke og tips❤️💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (På 13.2.2021 den 19.00):

Kondolerer<3. Nå på vinterstid legger de fleste gravlegg (grønt på gravstedene da det er kalt). Man kan evt. gå for tørkede blomster nå når det er så kaldt. Man kan også få laget fine mosehjerter f.eks med pynt. Av gravpynt så finner man masse flott på diverse blomsterbutikker, men faktisk har Europris også noen fine pyntegjenstander. Det har jeg kjøpt til min mors grav.  

Tusen takk for omtanke og tips!Settes pris på!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2021 den 4.41):

Nå på vinteren kan du legge ned granbar, og du kan kjøpe en pen krans (noe vårlig) til å legge i midten. Lykter har de også på blomsterbutikkene/hagesentrene. Når du bestiller gravsten kan du velge en med innebygget lykt. Det kan være lurt å ta med noen pene steiner som du legger på granbaret, så blåser det ikke bort.

 

Anonymkode: 33038...dc9

Tusen takk så mye for tips❤️Smart tips med de steinene😊👍🏻

Endret av Tinkiwinkiii
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosendahl skrev (På 13.2.2021 den 9.14):

❤️

Til spørsmålet : blomsterbutikkene pleier å ha peiling på sånt. Eller prøv et hageland. De er kanskje åpne nå. Sjekk https://hageland.no/jul/gravpynt/ for tips 🙂

 

Takker så mye for tips!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinkiwinkiii skrev (På 12.2.2021 den 19.00):

Min far ble nylig begravet.Jeg har lyst til å ta vekk visne blomster som har ligget en liten stund nå etter begravelsen og pynte graven fint i helgen.Han ville hatt bursdag på søndag om han levde.

Jeg trenger tips til hva en pynter med på vinterstid og når det er sånn jordhaug på graven og et trekors.

Hvilke blomster/planter er fine og tåler vinter og kulde?(Bor i Bergen).

Hvilke lykter anbefaler dere ,og hva annen pynt passer når avdøde var en voksen mann?

Håper på mange svar og tips.❤️

 

Kondolerer så mye. På min mors grav pynter vi med blomster, tenner lys, og vi kjøper forskjellig pynt på planesjen f.eks. Vi bruker også batteri lys, det er så hyggelig når det lyser fra graven på kveldstid når det er mørkt ute :) 

Anonymkode: 000a1...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos pappa legger vi kranser på vinteren. Vi har også noen steiner som er dekorert med tekst som passet ham. Og lys selvsagt :)

Anonymkode: 85184...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...