Gå til innhold

MDG ønsker mer ferie for foreldre med barn under tolv år

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ekstra ferieuke til foreldre med barn under tolv år er blant forslagene til programkomiteen i MDG før høstens stortingsvalg.

https://www.tv2.no/nyheter/11953559/

Må si meg totalt uenig med dette forslaget, er du enige ller uenig med MDG sitt forslag ?

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke så dumt ut. Litt som senior-ferieuka 

• Liker 9
Gjest Smeltemann
Skrevet

Jeg er også totalt uenig i dette forslaget. 

Skrevet

Enig, dersom også de uten barn får en ekstra ferieuke.

• Liker 35
Gjest Smeltemann
Skrevet
Lærke skrev (1 minutt siden):

Høres ikke så dumt ut. Litt som senior-ferieuka 

Senior uka er jo for de som har hatt et langt arbeidsliv, synes de fortjener det mere eller foreldre med barn under 12 år.

Skrevet

Jeg er mest spent på argumentasjonen om at barn over 12 år ikke trenger ekstra tid med foreldrene sine.
Forøvrig helt uenig. 

• Liker 14
Skrevet

Hva gjør de ikke for å holde hodet over sperregrensen?

• Liker 13
Skrevet
Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Senior uka er jo for de som har hatt et langt arbeidsliv, synes de fortjener det mere eller foreldre med barn under 12 år.

Er kanskje barna under 12år som vil ha godt av 1 ekstra uke ferie sammen med foreldrene sine? Bare en tanke....;) 

• Liker 11
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Enig med MDG. Små barn kan ikke være hjemme alene og ferieukene strekker ikke til, blir bare 1 felles ferieuke på hele familien slik det er nå. Med mindre en av foreldrene er lærere selvsagt.

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå):

Hva gjør de ikke for å holde hodet over sperregrensen?

Neste forslag - gratis tannlege til de som kjører el-bil.

• Liker 30
Skrevet
Sitronmelisse skrev (9 minutter siden):

Enig med MDG. Små barn kan ikke være hjemme alene og ferieukene strekker ikke til, blir bare 1 felles ferieuke på hele familien slik det er nå. Med mindre en av foreldrene er lærere selvsagt.

Herregud. Jeg lurer på hvordan i all verden det ble mennesker av oss?? Vi gikk tross alt hjemme alene i flerfoldige uker i sommerferien UTEN SFO 😱😱

• Liker 18
Skrevet (endret)

MDG ønsker å stenge oljekranene, og undres på hvem som da  skal betale ?   MDG sin målsetting er føre Norge 50 år tilbake i tid.   Skjønner ikkje hvordan dette partiet har fått sitt sete på tinget.

Endret av Skybe
Skrevet (endret)

Har forstått det som at MDG vil at vi skal jobbe mindre for å minske miljøavtrykket.

Er ikke de også for 6 timers-dag?

Så da er vel dette bare et av flere forslag til å jobbe mindre.

Endret av Syngemann
Skrevet

Endelig et forslag fra MDG jeg kan like 😅

• Liker 1
Skrevet

Jøssda, vi uten unger trenger jo ikke fri, så da kan jo vi bare jobbe inn denne uka for de salige med barn.

Hvis det ikke kom tydelig fram i sarkasmen, jeg er uenig. Og bittelitt provosert.

• Liker 37
Skrevet

Jeg er for forslaget dersom sfo og barnehage har åpent den uken 😅

• Liker 4
Skrevet

Nja, MDG stemmer jeg ikke uansett men helt greit forslag det, er verken for eller i mot. Nøytralt innstilt. 😄 

• Liker 1
Skrevet

Et helt idiotisk forslag. 

• Liker 8
Gjest Smeltemann
Skrevet
Lærke skrev (1 time siden):

Er kanskje barna under 12år som vil ha godt av 1 ekstra uke ferie sammen med foreldrene sine? Bare en tanke....;) 

Det blir 2 uker for arbeidslivet. Veldig kostbar ordning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...