Gå til innhold

11-åring som barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dette har vært oppe som tema før, men finner ikke tråden...Det jeg lurer på, er om det er ok å la en 11-åring passe to barn noen timer på kveldstid? De andre to vil sove (5 og 7 år) og vi er tilgjengelige og kan komme hjem på 30 sekunder hvis det er noe. Han som er barnevakt, vil være våken hele tida. 

Anonymkode: 42cf1...dca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 11-åring hadde ikke klart det. Hun er alt for vimsete😅 13-åringen, hun kunne fint klart det

Anonymkode: 5aab3...7a4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Min 11-åring hadde ikke klart det. Hun er alt for vimsete😅 13-åringen, hun kunne fint klart det

Anonymkode: 5aab3...7a4

Enig. Min 13-åring kan, men ikke hun på 11. 

Anonymkode: 12b08...cae

Skrevet

Innafor!

Anonymkode: 578b0...006

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på hvordan 11 åringen er. 

Anonymkode: ce1d8...66b

• Liker 4
Skrevet

TS her. Rolig og grei 11-åring. Vi er som sagt 30 sek unna om det skulle være noe.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS her. Rolig og grei 11-åring. Vi er som sagt 30 sek unna om det skulle være noe.

Hvorfor ikke bare prøve det ut? Ingen her kan gi deg svaret! Alle unger er forskjellig, jeg startet som barnevakt for tre søsken når jeg var tolv, nabojenten fikk ikke lov til å passe de samme barna alene fordi hun var for vimsete...

Anonymkode: ae0cd...111

• Liker 1
Skrevet

30 sekunder unna? Er dere hos naboen så 11 åringen kunne fått tak i dere med en gang?

• Liker 3
Skrevet

Du altså.. Hvis dere er hos naboen vet jeg om flere som lar ungene ligge og tar med seg babycall. Hvis dere er usikre kan dere kan smelle opp en sånn i tillegg? 

Hadde glatt latt 11-åringen fått det ansvaret for et par - tre timer så lenge klokka ikke blei for mye. 

Anonymkode: 1adbb...75f

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar. Ja, vi er rett bortenfor, og er som sagt tilbake på 30 sek om det er noe (strengt tatt må vi vel krype hvis vi skal bruke så mye som 30 sek også). Å gå fra unger med babycall, har vi aldri gjort, så vi er kanskje i overkant forsiktige...

Skrevet

Altså.. 30 sekunder unna. Jeg kunne latt 5- og 7-åringen vært alene hjemme også jeg. 😅

Anonymkode: fd84a...af0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Takk for svar. Ja, vi er rett bortenfor, og er som sagt tilbake på 30 sek om det er noe (strengt tatt må vi vel krype hvis vi skal bruke så mye som 30 sek også). Å gå fra unger med babycall, har vi aldri gjort, så vi er kanskje i overkant forsiktige...

Nei, altså.. Ikke jeg heller. 

Men vet som sagt om flere som har gjort og det og sikkert gjør det igjen den dagen det er innafor. Min bror og kona bodde alltid i en hybel over garasjen til mine foreldre i ferier. De lot ungen ligge der ute mens de var i hovedhuset på kveldene. To nære naboer her går stadig på besøk til oss og andre. Og jeg tenker ikke at de er uansvarlige på noe vis. Men litt sånn hønemor sjæl 😅

Hvis du har en 11-åring og en babycall/tlf som kan holde linja så bør det jo være en problemstilling som er ikkeeksisterende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, altså.. Ikke jeg heller. 

Men vet som sagt om flere som har gjort og det og sikkert gjør det igjen den dagen det er innafor. Min bror og kona bodde alltid i en hybel over garasjen til mine foreldre i ferier. De lot ungen ligge der ute mens de var i hovedhuset på kveldene. To nære naboer her går stadig på besøk til oss og andre. Og jeg tenker ikke at de er uansvarlige på noe vis. Men litt sånn hønemor sjæl 😅

Hvis du har en 11-åring og en babycall/tlf som kan holde linja så bør det jo være en problemstilling som er ikkeeksisterende. 

Godt vi er flere, da 😂! Har ingen babycall lenger, og siden 11-åringen skal være våken og har telefon tilgjengelig, tror jeg ikke vi trenger telefon som holder åpen linje hele kvelden, egentlig. 
Takk for svar alle sammen! 

Skrevet

Om du er 30 sek unna, hva skal du da med barnevakt? Da er du jo i stuen med barna på loftet🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 2eefd...468

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vet dette har vært oppe som tema før, men finner ikke tråden...Det jeg lurer på, er om det er ok å la en 11-åring passe to barn noen timer på kveldstid? De andre to vil sove (5 og 7 år) og vi er tilgjengelige og kan komme hjem på 30 sekunder hvis det er noe. Han som er barnevakt, vil være våken hele tida. 

NEI! Stort ansvar på 11åringen om det skulle skjedd noe. En ting er en time på dagtid.Men ikke flere timer på kvelden!

Anonymkode: e582e...d80

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

NEI! Stort ansvar på 11åringen om det skulle skjedd noe. En ting er en time på dagtid.Men ikke flere timer på kvelden!

Leste no at det var 30sekunder unna. Så lenge det er tlf så ja.

Skrevet

Jeg lot min 11 år gamle bonussønn passe 1-åringen (nøyaktig 10 år mellom dem) mens hun sov mens jeg feks hentet hans yngre søsken på trening. 

Han ville det selv, var fornuftig, hadde telefon og visste hva han skulle gjøre i ulike situasjoner. 

Dette er nå mange år siden, og det gikk fint! 

Det du skisserer TS ser jeg ikke på som et problem i det hele tatt. 

Skrevet

30 sek unna må bety du er huset det da

Anonymkode: 4fdc1...f48

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er 30 sekunder unna så vil jeg ikke si at 11 åringen har noe reelt ansvar for de yngre barna. Det er innafor. Hvis det tok 30 minutter for dere å komme hjem er det ikke innafor. 

Anonymkode: 248a4...5bd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

30 sek unna må bety du er huset det da

Anonymkode: 4fdc1...f48

Bor sannsynligvis i flermannsbolig/blokk og skal over til naboen... Jeg leier kjellerleilighet og om jeg er oppe hos huseier kan jeg være hjemme på under 30 sek 😉

Anonymkode: e9d6a...cb8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...