Gå til innhold

Noen som angrer på at de sa ja til å være forlover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det angrer jeg på.. Har luket ut holdninger til bruden jeg ikke har sett tidligere. Alt pga bryllupsplanlegging. 

Først syntes jeg det var en ære å bli spurt, men nå vet jeg at jeg at dette blir siste gang jeg sier ja til sånn 

Anonymkode: 481ca...593

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det fortsatt er en stund til bryllupet ville jeg vurdert å se om bruden kanskje ønsket en annen forlover om du har det sånn, er nok best for dere begge. :smilyblomst:

Har selv aldri vært forlover og blir det nok aldri heller, men har vært brud og vet at slikt gjerne blir verre jo nærmere bryllupet er. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er fint slik min forlover gjorde det. Jeg spurte om hun ville være forloveren min, og hun sa helt ærlig at hun var litt usikker, og at det kom an på omfanget av det. Når jeg svarte at det kun er å signere papirer, og hjelpe litt med kjolen selve dagen (ingen taler nødvendig), så var det greit. Vi gifter oss i sommer, bittelite bryllup, og har sagt at jeg ikke ønsker utdrikningslag.

Jeg er ærlig med mine venner, og hadde jeg forventet mer hadde jeg vært åpen om det. Jeg syns ikke noe om bruder som slenger mye ansvar over på forlover. Skal man ha stort bryllup kan man gjøre det aller meste selv.

Anonymkode: 4062f...603

• Liker 5
Skrevet

Ja, jeg mistet venninnen min over det. Jeg ble sjokkert over mange holdninger, og ikke minst endringene av de. For eksempel var noen det viktigste med bryllupet ene dagen, og andre dagen var det bare bortkastet tid å ordne med det.....   Det var veldig vanskelig å følge med i svingene. Jeg brukte så mye tid og penger for at hun skulle bli fornøyd, men det var ikke god nok. Det var vanskelig, og jeg hadde sagt det til hun hvis jeg var deg. Du kan ta det på din kappe og si at du ikke trives så godt i spotlight eller noe? 

Jeg gikk vertfall derfra og følte meg litt brukt, og med veldig lite respekt igjen for bruden. Avsluttet vennskapet kort tid etter. Håper du finner ut av det <3 Også håper jeg at bruden får den dagen hun vil ha uten at det koster hun vennskap. 

Skrevet

Jeg har aldri vært forlover, men har én gang takket nei til å bli det. 

Grunnen var rett og slett at jeg ikke hadde noe tro på det kommende ekteskapet. Venninnen min som spurte, skulle gifte seg med en ferieflørt fra nordafrikansk land hun hadde møtt i sydentur.  Jeg fryktet at han var mer interessert i hennes norske pass enn henne. 

Jeg turde ikke si til venninnen min hvorfor jeg ikke ville vært forlover, og skyldte på at jeg måtte jobbe den dagen. Det var i utgangspunktet sant, men jeg kunne fått fri hvis jeg virkelig ville. Kanskje det var feigt av meg å ikke være ærlig? 

• Liker 3
Skrevet

Skal forlovere hjelpe til med planlegging? Da vil ikke jeg ha forlover 😂

• Liker 2
Skrevet

Som forlover skal man vel bare arrangere utdrikningslag og holde tale? 

Anonymkode: d33dd...39c

• Liker 1
Skrevet

Enkelte tar jo helt av med bryllupsplanlegging og forventninger til forlover.

Da jeg giftet meg hadde jeg en god venninne som forlover. 

Hennes 'plikter': være med på å velge kjole (unnagjort på 30 min), prate litt om lilla, blått eller rosa var fint som blomsterfarge, være med til frisøren på bryllupsdagen (hvor jeg betalte for hennes frisyre også), stille opp for bilder, hjelpe meg litt med kjolen. 

Hun arrangerte et kjempekoselig, lite utdrikningslag (ikke forventet men veldig gøy!)

Jeg betalte hennes (rimelige) kjole og håroppsett. 

Vi begge hadde det gøy, ikke noe stress. 

• Liker 1
Skrevet

Normalt sett er det vel forlover som har ansvaret for utdrikningslaget, men ingen regel uten unntak. 

Da min søster giftet seg, valgte hun den venninnen hun hadde kjent lengst som sin forlover, men hun bodde på en annen kant av landet enn min søster. I stedet for at forloveren arrangerte utdrikkingslaget, ble det en annen venninne som bodde i samme by. 

En annen sak er jo også at det går fint an å gjøre utdrikkingslaget på en enkel måte. I stedet for alt "dillet" med å skulle dumme ut den kommende bruden, kan man gå ut og spise, og ha en hyggelig kveld sammen. 

Skrevet

Jeg måtte trekke meg som forlover, da jeg ikke ønsket å være med på å gifte henne bort til en drittsekk av en mann. Utrolig nok holder de sammen enda.

Anonymkode: f7490...1b1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...