Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dere som senser slikt: Dette kan dere tjene penger på.  Tegn livsforsikring på den som skal dø - er det kjendiser kan dere legge inn et veddemål hos bookmakere.  Pengene dere tjener kan dere gi til et godt formål, f.eks. Mental helse.  Ikke kast bort denne gaven - la den komme til nytte (og la forsikringsselskapene og bookmakerne blø...)!

Anonymkode: e98eb...c33

Synd at man kan være så snever, og kun tro at ens egen realitet er den eneste virkelige og riktige. 

Det disse forklarer er høyst virkelig. Mange mennesker opplever slike ting. 

Anonymkode: cc10e...26a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Synd at man kan være så snever, og kun tro at ens egen realitet er den eneste virkelige og riktige. 
Det disse forklarer er høyst virkelig. Mange mennesker opplever slike ting. 

Jeg tviler ikke på at noen opplever slikt, selv om jeg ikke har evnen selv. Om jeg visste at kronprinsen kom til å dø den neste uka hadde jeg veddet alle sparepengene mine på det.  Overskuddet av gevinsten hadde jeg brukt til gode formål.  Ingen andre enn bokkingselskapene ville tapt på det.

Alle bør bruke evnene sine til det beste, ikke bare holde det for seg selv.  Det er egoistisk.

Skrevet

Jeg har det litt sånn, bare med graviditeter. Jeg kan tenke på ei venninne, og så plutselig bare tenker jeg at: hun er gravid. Uken etter skriver hun til meg og sier hun er gravid. Dette har skjedd flere ganger, og det interessante er at det gjerne skjer med venninner jeg ikke har sett på lenge (bor ikke i hjembyen), eller som jeg ikke har snakket med på stund! Veldig rart 😅 

Anonymkode: 97da8...baf

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.2.2021 den 17.31):

Dere som senser slikt: Dette kan dere tjene penger på.  Tegn livsforsikring på den som skal dø - er det kjendiser kan dere legge inn et veddemål hos bookmakere.  Pengene dere tjener kan dere gi til et godt formål, f.eks. Mental helse.  Ikke kast bort denne gaven - la den komme til nytte (og la forsikringsselskapene og bookmakerne blø...)!

Bare gi deg. 

Anonymkode: a6b11...f5d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Bare gi deg. 

Skal jeg ikke ta det som TS og en del andre skriver på alvor?

Skrevet

the_economic_argument.png

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skal jeg ikke ta det som TS og en del andre skriver på alvor?

Jeg har også skrevet. Dette kan på ingen måte plage deg. 

Det handler ikke om å spå fremtiden eller forutse riktige lottorekker. 

Lag din egen tråd da, hvor du slakter alt og alle som opplever ting annerledes enn deg. 

• Liker 2
Skrevet

Har opplevd det selv. Tror ikke det er så uvanlig som mange tror. Kanskje du er synsk?

Anonymkode: 819f2...f9d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lag din egen tråd da, hvor du slakter alt og alle som opplever ting annerledes enn deg. 

Jeg slakter ikke de som opplever verden på en annerledes måte enn meg. Jeg sier at de bør bruke sine spesielle evner på en best mulig måte for seg selv og sine medmennesker, i stedet for å holde det for seg selv inntil spådommen går i oppfyllelse.

Om jeg visste at naboens hus ville brenne neste natt, burde jeg ikke gi henne en sjanse til å redde seg og familien?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg slakter ikke de som opplever verden på en annerledes måte enn meg. Jeg sier at de bør bruke sine spesielle evner på en best mulig måte for seg selv og sine medmennesker, i stedet for å holde det for seg selv inntil spådommen går i oppfyllelse.

Om jeg visste at naboens hus ville brenne neste natt, burde jeg ikke gi henne en sjanse til å redde seg og familien?

For å snakke for meg selv. Det er jo ikke det jeg ser. Det er ikke som en film med tydelige detaljer. 

Hva skal jeg gjøre da, ringe folk midt på natta og høre om de har dødd i søvne eller ikke? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For å snakke for meg selv. Det er jo ikke det jeg ser. Det er ikke som en film med tydelige detaljer. 

Hva skal jeg gjøre da, ringe folk midt på natta og høre om de har dødd i søvne eller ikke? 

Da tenker jeg at det man blr vurdere om denne følelsen egentlig er et spesifikt tegn, eller om det bare er en generell drøm/opplevelse.  Det dør jo mange mennesker hvert eneste sekund, på mange forskjellige måter.  Så slike følelser vil alltid kunne passe på et menneske er eller annet sted. Om det er så generelt har sett jo liten verdi til å forutsi noe som helst.

Men om det er spesifikt om bestemte personer og tidspunkt kan det brukes til å advare eller til å skaffe penger til et godt formål.

Jeg har en slektning som en periode ringte meg ofte fordi hun var redd jeg hadde en sykdom som mange i sletta hadde dødd av. Hun opplevde en verdig sterk følelse av at jeg ville bli den neste som døde. Siden dere er en sykdom som kan være arvelig fikk jeg sjekket meg både hos fastlege og  å sykehus. Jeg ønsket dessuten å berolige henne.

Ingen steder fant de noe unormalt, men hun tror fremdeles det må være noe galt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da tenker jeg at det man blr vurdere om denne følelsen egentlig er et spesifikt tegn, eller om det bare er en generell drøm/opplevelse.  Det dør jo mange mennesker hvert eneste sekund, på mange forskjellige måter.  Så slike følelser vil alltid kunne passe på et menneske er eller annet sted. Om det er så generelt har sett jo liten verdi til å forutsi noe som helst.

Men om det er spesifikt om bestemte personer og tidspunkt kan det brukes til å advare eller til å skaffe penger til et godt formål.

Jeg har en slektning som en periode ringte meg ofte fordi hun var redd jeg hadde en sykdom som mange i sletta hadde dødd av. Hun opplevde en verdig sterk følelse av at jeg ville bli den neste som døde. Siden dere er en sykdom som kan være arvelig fikk jeg sjekket meg både hos fastlege og  å sykehus. Jeg ønsket dessuten å berolige henne.

Ingen steder fant de noe unormalt, men hun tror fremdeles det må være noe galt. 

Ok.

Skrevet

Jeg føler det, eller kjenner det i kroppen, når noen nær meg dør eller det skjer noe alvorlig. Det skjedde med mine oldeforeldre, besteforeldre og flere ganger med min mor (alvorlig sykdom). Det skjer kort tid i forveien, ikke dager eller ukesvis. 
Jeg er egentlig ikke troende på noe slikt. Tror ikke på spøkelser, medium eller det å spå. Men jeg kan ikke forklare dette.

Det merkeligste skjedde for bare noen år siden. Jeg hadde en slik følelse en hel dag og skjønte ikke hva det var. Jeg tenkte bare på moren min hele dagen, lengtet til hjemplassen min og hadde en ekstremt trist følelse. En følelse av en storm på vei, en sorg. Det hadde aldri vært så intenst før. Jeg kontaktet hele familien og spurte hvordan det gikk, forsikret meg om at alt var bra. Så jeg skjønte ingenting! Jeg fortalte mannen min, som er fra samme plass som meg, om dette da jeg kom hjem fra jobb. 
En time senere ringte telefonen - hans. Moren hans var innlagt på sykehuset. Fremtredende, uoppdaget spredning av kreft. Hun hadde ingen diagnose fra før og ble akutt syk med døden som sikkert utfall. Vi måtte kaste oss på flyet innen en time(!) for å rekke å si farvel.. Vi rakk det så vidt. Samme dag som begravelsen blir svigerfar sendt på sykehuset om kvelden med indre blødninger. Etter en uke i koma dør han også, 11 dager etter sin kone. 

Jeg har ikke annen forklaring enn at jeg fornemmet det som kom til å skje. Men jeg viste ikke før da at det også skjedde med mennesker utenfor mitt eget blodsbånd. 

Har noen en forklaring på hvordan slikt kan skje??

Anonymkode: dfaac...f21

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde det i en periode på 10 til 20 år slik at det plutselig kom et navn på en kjent person helt klart for meg, i neste øyeblikk forsvant tanken og jeg tenkte ikke mer på det. 1 til 3 dager etterpå kom det melding på nyhetene om at vedkommende var død. Det var fryktelig ekķelt de årene jeg hadde det på den måten, nå har jeg ikke merket noe på en god del år. Glad det er over for likte det ikke i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også hatt noen slike opplevelser, og vet ikke helt hva jeg skal tro eller tenkte om det. Kanskje det bare var tilfeldig?  Jeg vet at menneskehjernen er fantastisk til å finne mønstre og sammenhenger, og at det dermed er lett å tolke inn at det må være en mening bak. 

Den første og tydeligste opplevelsen hadde jeg som 14-åring da min bestefar døde. Kvelden før han døde fikk jeg en sterk følelse av at noen jeg kjenner skal dø i natt. Min første tanke gikk til bestefar som da var en gammel mann i slutten av 80-årene. Tidlig på morgenen våknet jeg for å gå på do, og ble overrasket over å se at både mamma og pappa allerede hadde stått opp satt på kjøkkenet. "Kom hit, vi har noe å fortelle deg" sa pappa. "Bestefar døde i natt". 

• Liker 1
Skrevet

Jeg senser det ca et halvt år i forveien.

Måtte ta meg i det i sommer å ikke si til en som ikke var så hyggelig imot meg, at «du skal dø før oss andre».

Den natten han døde, merka jeg det men sjekka mobilen og ingen beskjed kom. Trodde jeg skulle bli varslet fra min mor da vedkommende døde siden det var ganske nære relasjoner. Dagen etter fikk jeg beskjed om at vedkommende gikk bort den natta. 

Anonymkode: 16774...798

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...