AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #1 Skrevet 12. februar 2021 Først av alt, jeg vet dette ikke er uvanlig. Men allikevel ble jeg litt satt ut. Sønnen på 6 hadde vært inne på et rom med en annen gutt, kysset og sett hverandre nakne. Vi bor midt i bibelbeltet og jeg ble bekymra for at sønnen min skal bli utstøtt. Usikker på om, eller hvordan jeg skal ta opp dette med han. Vil ikke indusere skam (noe jeg selv opplevde som barn). Hva tenker dere? Gjør jeg dette til en større sak enn det er? Anonymkode: 7c469...b38 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #2 Skrevet 12. februar 2021 Tar en råsjans og tipper trolletråd, jeg. Anonymkode: aa870...f39 6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #3 Skrevet 12. februar 2021 Ikke gjør noe. Alle barn er opptatt av slikt, så ikke gjør det til noe det ikke er. Anonymkode: ad2b1...a67 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #4 Skrevet 12. februar 2021 Det er mye som spiller inn her. Var det frivillig fra begges side? Var det skjevt maktforhold mellom dem? Hvis det hele bare var spennende og lystbetont så tenker jeg at dette bare var uskyldig, men man kan godt benytte anledningen til å snakke om kroppen ( gjerne tidligere enn når de er6 også.) Anonymkode: c2c4a...67c 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #5 Skrevet 12. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ikke gjør noe. Alle barn er opptatt av slikt, så ikke gjør det til noe det ikke er. Anonymkode: ad2b1...a67 Egentlig vet jeg godt det er vanlig, men gutten jeg antar det dreier seg om er bestekompisen, og hans foreldre er veldig kristelige. Anonymkode: 7c469...b38
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #6 Skrevet 12. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er mye som spiller inn her. Var det frivillig fra begges side? Var det skjevt maktforhold mellom dem? Hvis det hele bare var spennende og lystbetont så tenker jeg at dette bare var uskyldig, men man kan godt benytte anledningen til å snakke om kroppen ( gjerne tidligere enn når de er6 også.) Anonymkode: c2c4a...67c Slik jeg fikk det fortalt var det frivillig. De har nettopp hatt om kroppen i barnehagen faktisk.. Barnehagen lurte på om det kunne være "inspirasjonen". Jeg har litt lyst å egentlig stoppe det, slik at de andre foreldrene ikke vil at de skal være venner Anonymkode: 7c469...b38
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #7 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Slik jeg fikk det fortalt var det frivillig. De har nettopp hatt om kroppen i barnehagen faktisk.. Barnehagen lurte på om det kunne være "inspirasjonen". Jeg har litt lyst å egentlig stoppe det, slik at de andre foreldrene ikke vil at de skal være venner Anonymkode: 7c469...b38 Fordi?? Anonymkode: 429a8...7b6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #8 Skrevet 12. februar 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi?? Anonymkode: 429a8...7b6 Fordi dette er foreldre jeg vet er veldig kristne og har veldig konservative holdninger om seksualitet.. Sønnen deres er en supergrei gutt, så det ville vært et stort tap om de ikke forblir venner Anonymkode: 7c469...b38
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #9 Skrevet 12. februar 2021 Hva synes du selv om det barna gjorde? Hvis du ikke synes noe om det, kan du si at det ikke er lov å ta på og se hverandre naken. Anonymkode: 3c786...f12
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #10 Skrevet 12. februar 2021 Jeg lurer egentlig mest på hvor dårlig den bhg er og hvor dårlig bemannet den er når 2 barn kan forsvinne så lenge at de rekker å kle av seg og kysse. Anonymkode: c447f...9f5 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #11 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi dette er foreldre jeg vet er veldig kristne og har veldig konservative holdninger om seksualitet.. Sønnen deres er en supergrei gutt, så det ville vært et stort tap om de ikke forblir venner Anonymkode: 7c469...b38 Hvorfor skal du gjøre tingene verre da? Du skal ikke stoppe det og du skal hvertfall ikke ta kontakt med guttens foreldre. Er det noe du er urolig for, snakker du med barnehagen der guttene går. Anonymkode: ad2b1...a67 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #12 Skrevet 12. februar 2021 Er vel bare å forklare at det er greit å være nysgjerrig men dette er noe man gjør hjemme på rommet sitt. Er det noe man lurer på så spør mamma eller pappa. Selv mine barn har gjort dette, pratet om det og så latt de stille spørsmål. Aldri opplevd noe negativt fra barnehagen eller de voksne rundt. Jeg skulle tatt den praten med barna lenge før de blei fem år. Så det tar jeg på min egen kappe. Nå har jeg tar praten med min fireåring og lært om grenser. Anonymkode: 1b1fc...7f0 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #13 Skrevet 12. februar 2021 Unger er noen små svin. Det er bare sånn det er. Hadde unngått å lage noe nummer av det. Anonymkode: 36b83...dde 1
minister-mio Skrevet 12. februar 2021 #14 Skrevet 12. februar 2021 Det er vanlig, men de bør få beskjed om at man har klærne på.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #15 Skrevet 14. februar 2021 Hvilken kommune og hvilken barnehage er dette? Anonymkode: 9388e...72d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå