Gå til innhold

Han er sint fordi jeg bytta passord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kan passordene til hverandres pc-er av praktiske hensyn, og såvidt jeg vet har ingen av oss snoket. For en tid tilbake, sikker flere måneder, byttet jeg passord på min siden passordet jeg hadde fra før var veldig enkelt, og pc'en min ofte står uten tilsyn på skole og jobb. 

Han har nå prøvd å logge seg inn mens jeg ikke var hjemme, og jeg sa som sant var at jeg har endret passord. Var ikke komfortabel med å sende det nye passordet over Messenger, siden jeg bruker det samme passordet et par andre steder også, men sa han kunne få det når jeg kommer hjem i ettermiddag.

Nå svarer han med bare med enstavelsesord og er åpenbart litt sint, såpass kjenner jeg han, og jeg skjønner ingenting. Jeg har ingenting å skjule, kunne sikkert gitt han passordet med en gang jeg byttet, men jeg tenkte rett og slett ikke over det. 

Føler jeg nesten må forberede meg til Jeg kommer hjem, at jeg må forsvare meg, men skjønner ikke helt mot hva. Synes det er ubehagelig at han tilsynelatende ikke stoler på meg. Hva om han forlanger å gå igjennom mobil og pc? Det kan jeg ikke forholde meg til tror jeg, det føles ikke riktig når jeg ikke føler at jeg har gjort noe galt. 

Har jeg bæsja på leggen her eller er det urimelig å bli irritert? 

Anonymkode: 3d396...cb0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten din er helt klart urimelig. For min del hadde nok dette vært et ganske knallrødt flagg 

Anonymkode: 7dc03...f55

• Liker 28
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Han er jo ikke inne og snoker da, siden han ikke merket dette før nå.

Du skriver at det er av praktiske hensyn dere har delt passordene med hverandre, kanskje han trengte det av praktiske hensyn.

Og du har hans passord, men han har ikke ditt og du har heller ikke sagt at du har byttet, kanskje han mener at du burde sagt at du har byttet. 

Siden dere deler alt dette, burde du kanskje nevnt at du hadde byttet. Tror dette handler om noe helt annet enn at han ikke stoler på deg. 

Skrevet

Jeg ville nok antatt at han var grinete fordi han faktisk trengte PCen til noe, akkurat da / før du kommer hjem, og nå kan han ikke bruke den. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Nuith said:

Jeg ville nok antatt at han var grinete fordi han faktisk trengte PCen til noe, akkurat da / før du kommer hjem, og nå kan han ikke bruke den. 

Jeg ser ikke helt hva han trenger min pc til, som han ikke får utrettet med sin egen.

• Liker 14
Skrevet

Han kan vel bruke sin egen PC? Merkelig å bli sint for dette synes jeg. Synes han er urimelig ja.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ser ikke helt hva han trenger min pc til, som han ikke får utrettet med sin egen.

Det er greit, bare jeg som foretrekker å tenke det beste om folk. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt behov for å forberede meg for å snakke med mannen min for at jeg gjør det alle sikkerhetsfolk sier jeg skal(IKKE dele passord), ville jeg vurdert hele mannen. 

Anonymkode: 6cc96...6e8

• Liker 5
Skrevet

Lag han egen pålogging/id på din pc. Problem løst!

Anonymkode: 4ac58...f31

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Dere må ha en samtale om intimgrenser.

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å dele PC med barn eller mann, men da hadde de fått tilgang med egne brukere. På jobb PC derimot, er dette ikke lov.

Jeg mener at vi i 2021 må forstå at en bruker er en person med en pålogging. Skal man dele utstyr må man ha hver sin konto.

Det eneste problemet slik jeg ser det er at det ble byttet passord uten at det ble informert om det. Det kunne du løst på en annen måte ved å si fra at du nå bytter passord og ikke kommer til å dele det nye med han (noe jeg mener en partner ikke har krav på).

Å furte på grunn av dette er urimelig.

Skrevet

Du har ikke gjort noe galt. Og du har ingenting å forsvare.

Hvorfor skulle han inn på PCen din mens du var på jobb, når han har sin egen?

Anonymkode: e1d1d...ca4

• Liker 6
Skrevet

Nå er jo dette for sent da, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke kunne feks ringt til ham og fortalt ham passordet?

Anonymkode: 631ec...2f2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er jo dette for sent da, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke kunne feks ringt til ham og fortalt ham passordet?

Anonymkode: 631ec...2f2

Men hvorfor skulle hun det? Mannen har jo sin egen pc som han kunne ha brukt fremfor ts sin!

Anonymkode: f8912...1bd

• Liker 2
Skrevet

IKKE del passord!

Vi er i 2021 folkens. Hvordan kan man IKKE ha fått med seg at dette er dårlig praksis??

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ikke noe på laptopen min jeg ikke vil at andre skal se, men likevel lar jeg aldri andre få bruke den. Laptopen min er min, og den skal jeg ha for meg selv. Forstår ikke hvorfor alt skal deles på, når alle parter har en egen laptop. 

Anonymkode: 5cfc7...f56

• Liker 3
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi kan passordene til hverandres pc-er av praktiske hensyn, og såvidt jeg vet har ingen av oss snoket. For en tid tilbake, sikker flere måneder, byttet jeg passord på min siden passordet jeg hadde fra før var veldig enkelt, og pc'en min ofte står uten tilsyn på skole og jobb. 

Han har nå prøvd å logge seg inn mens jeg ikke var hjemme, og jeg sa som sant var at jeg har endret passord. Var ikke komfortabel med å sende det nye passordet over Messenger, siden jeg bruker det samme passordet et par andre steder også, men sa han kunne få det når jeg kommer hjem i ettermiddag.

Nå svarer han med bare med enstavelsesord og er åpenbart litt sint, såpass kjenner jeg han, og jeg skjønner ingenting. Jeg har ingenting å skjule, kunne sikkert gitt han passordet med en gang jeg byttet, men jeg tenkte rett og slett ikke over det. 

Føler jeg nesten må forberede meg til Jeg kommer hjem, at jeg må forsvare meg, men skjønner ikke helt mot hva. Synes det er ubehagelig at han tilsynelatende ikke stoler på meg. Hva om han forlanger å gå igjennom mobil og pc? Det kan jeg ikke forholde meg til tror jeg, det føles ikke riktig når jeg ikke føler at jeg har gjort noe galt. 

Har jeg bæsja på leggen her eller er det urimelig å bli irritert? 

Får dårlige vibber av dette og det tar meg tilbake til forholdet med min ex , grøss og gru!! Helt klart at han skulle snoke, når du var borte. Hvorfor ellers skulle han ha passordet på DIN pc når han har sin egen? Himmel og hav. Han der må du passe deg for! 

Skrevet

Hvis man deler PC må man ha forskjellige brukere. Og dersom han får kikke gjennom alt av chatter osv som du har, så utleverer du samtidig andre enn deg selv. Hvis du har ei venninne som betror deg noe privat og vanskelig, så bør hun slippe at din samboer leser alt det. 

Syns du skal spørre hvorfor han ikke bare brukte egen PC, hvorfor han ABSOLUTT måtte ha din. 

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, Eneri said:

Hvis man deler PC må man ha forskjellige brukere. Og dersom han får kikke gjennom alt av chatter osv som du har, så utleverer du samtidig andre enn deg selv. Hvis du har ei venninne som betror deg noe privat og vanskelig, så bør hun slippe at din samboer leser alt det. 

Syns du skal spørre hvorfor han ikke bare brukte egen PC, hvorfor han ABSOLUTT måtte ha din. 

Dette. Hvis han da svarer at det ikke holder å ha tilgang til pc'en på en egen bruker, så utgår brått det med at han vil ha tilgang av "praktiske årsaker". Da gjenstår kun snoking. Når det gjelder facebook, instagram, mail osv så lagrer jeg forøvrig aldri passordet, så selv om jeg hadde delt hovedpassordet ville de ikke kommet inn på sånne tjenester. Hvis noen hadde bedt om passordet til min mail og sosiale medier, hadde alarmklokkene virkelig begynt å ringe.

Anonymkode: d82eb...643

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke MYE enklere å bare ringe ham og gi ham passordet enn å lage en tråd her? Siden du allikevel har tenkt å la ham få passordet liksom.

Eller er det litt Asbjørnsen og Moe her...🤔

Anonymkode: 3fae9...ced

• Liker 3
Skrevet

Kan hende mannen din tenker at du har byttet passord fordi du skjuler noe, og du ikke vil gi han passordet med en gang fordi du skal ha tid til å slette noe (meldinger med elsker f.eks) 

Så kan hende han er sur fordi han rett og slett er redd for at du er utro. 

Anonymkode: e35e0...946

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...