Gå til innhold

Corona - fortsatt karantene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn (under 10 år) som er i karantene pga. nærkontakt med smittet person. Siste kontakt med denne smittede personen var minimum 9 dager siden, og antagelig lenger (omstendighetene er slik at det er omtrent 20% sjanse for at barnet har hatt omgang med denne personen på en tilfeldig dag). 

I dag våknet barnet med milde coronasymptomer - hostet litt, klagde på sår hals - som gikk over i løpet av morgenen. Ingen andre/nye symptomer foreløpig. 

Ville dere tvunget barnet til å ta en test? Forlenget karantene? I så fall med hvor mange dager? 

Må innrømme at jeg tenker at milde symptomer i et par timer er noe alle viser innimellom, smittet eller ikke. I tillegg er det minimum 9 og antagelig rundt 12 dager siden barnet var i kontakt med en person som var smittet - og antagelig bare i samme rom, ikke fysisk kontakt. Så det høres rart ut om det skal være corona. Men vi har jo ikke lyst til å eventuelt være smittespredere heller...

Anonymkode: 03068...d94

Skrevet

Symptomer = test, når man vet man kan ha vært i nærkontakt med en smittet. 

Mange er smittet uten å ha symptomer også. 

Anonymkode: f8a8e...88b

• Liker 14
Skrevet

Altså.... Vi er midt i en pandemi. Barnet ditt er i karantene OG får symptomer i karantenetiden... Her er det ikkeno å lure på engang. Du tester selvsagt barnet. Så krysser vi fingrene for at det ikke er korona. Lykke til👍

Anonymkode: e306e...6ca

• Liker 7
Skrevet

Test, uten tvil!!

Anonymkode: 30a14...d23

• Liker 2
Skrevet

Ta en test så snart som mulig. Forhåpentligvis er svarer negativt og barnet ute av karantene raskt. 
Uansett bør jo ikke barnet omgås andre rett etter feber. 

Anonymkode: e6dd2...96f

• Liker 2
Skrevet

Ikke nødvendig med test. Barnet er friskt

Anonymkode: aa6fd...0f8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har et barn (under 10 år) som er i karantene pga. nærkontakt med smittet person. Siste kontakt med denne smittede personen var minimum 9 dager siden, og antagelig lenger (omstendighetene er slik at det er omtrent 20% sjanse for at barnet har hatt omgang med denne personen på en tilfeldig dag). 

I dag våknet barnet med milde coronasymptomer - hostet litt, klagde på sår hals - som gikk over i løpet av morgenen. Ingen andre/nye symptomer foreløpig. 

Ville dere tvunget barnet til å ta en test? Forlenget karantene? I så fall med hvor mange dager? 

Må innrømme at jeg tenker at milde symptomer i et par timer er noe alle viser innimellom, smittet eller ikke. I tillegg er det minimum 9 og antagelig rundt 12 dager siden barnet var i kontakt med en person som var smittet - og antagelig bare i samme rom, ikke fysisk kontakt. Så det høres rart ut om det skal være corona. Men vi har jo ikke lyst til å eventuelt være smittespredere heller...

Anonymkode: 03068...d94

Tvunget? Seriøst? Vi er midt i en pandemi så det er bare å bestille time til test. Her i huset ble det oppdaget smitte i klassen til guttungen og da var det bare å bestille test. Ingen ting å tenke på 

Anonymkode: a9366...8b8

• Liker 6
Skrevet

Test. Herlighet. 🤦‍♀️

Anonymkode: e306e...6ca

• Liker 4
Skrevet

Jeg er riktignok voksen, men jeg hater den testen. Får brekninger og tåreeksplosjon hver gang. Men jeg tester meg såklart hver gang jeg har vært i nærkontakt eller har symptomer utover lett kuldesnufsing. Har tatt 6 tester siden mai, har vært rimelig sikker på at det ikke er korona, men ganske teit om man tar feil.

Anonymkode: ca1c5...f79

• Liker 1
Skrevet

Det sto senest i dag at det åpnes for at mindre barn kun testes i halsen og/eller fremme i nesen for at det skal være mindre ubehagelig for dem, så her er det bare å teste. 

Anonymkode: da8ec...04f

• Liker 1
Skrevet

Test. 

15-åringen min er testet fire ganger siden august, selv er jeg testet seks ganger. Den ene fordi jeg var regnet som nærkontakt av smittet. Man tar ingen sjanser. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke nødvendig med test. Barnet er friskt

Anonymkode: aa6fd...0f8

Barnet er ikke friskt når det har koronasymptomer! 

TS: Selvsagt skal barnet testes. Det kan ta hele 14 dager fra smitte til utbrudd. Du vil vel ikke være årsaken til et større smitteutbrudd der dere bor? 

• Liker 2
Skrevet

Ta en test. Ikke sikkert barnet synes det er ubehagelig. Her syns min 8-åring det var morsomt å ta koronatest og når hun ble forkjøla på mandag spurte hun om hun kunne få ta en test😅 (Testen hun tok var både i nese og hals.)

Anonymkode: bd8ee...3bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...