AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #1 Skrevet 12. februar 2021 Jeg har et barn (under 10 år) som er i karantene pga. nærkontakt med smittet person. Siste kontakt med denne smittede personen var minimum 9 dager siden, og antagelig lenger (omstendighetene er slik at det er omtrent 20% sjanse for at barnet har hatt omgang med denne personen på en tilfeldig dag). I dag våknet barnet med milde coronasymptomer - hostet litt, klagde på sår hals - som gikk over i løpet av morgenen. Ingen andre/nye symptomer foreløpig. Ville dere tvunget barnet til å ta en test? Forlenget karantene? I så fall med hvor mange dager? Må innrømme at jeg tenker at milde symptomer i et par timer er noe alle viser innimellom, smittet eller ikke. I tillegg er det minimum 9 og antagelig rundt 12 dager siden barnet var i kontakt med en person som var smittet - og antagelig bare i samme rom, ikke fysisk kontakt. Så det høres rart ut om det skal være corona. Men vi har jo ikke lyst til å eventuelt være smittespredere heller... Anonymkode: 03068...d94
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #2 Skrevet 12. februar 2021 Symptomer = test, når man vet man kan ha vært i nærkontakt med en smittet. Mange er smittet uten å ha symptomer også. Anonymkode: f8a8e...88b 14
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #3 Skrevet 12. februar 2021 Test. Helt klart! FHI anbefaler nå at nærkontakter uansett skal testes to ganger så barnet bør jo til og med testes uten symptomer. https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=56587 Anonymkode: e306e...6ca 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #4 Skrevet 12. februar 2021 Altså.... Vi er midt i en pandemi. Barnet ditt er i karantene OG får symptomer i karantenetiden... Her er det ikkeno å lure på engang. Du tester selvsagt barnet. Så krysser vi fingrene for at det ikke er korona. Lykke til👍 Anonymkode: e306e...6ca 7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #5 Skrevet 12. februar 2021 Test, uten tvil!! Anonymkode: 30a14...d23 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #6 Skrevet 12. februar 2021 Ta en test så snart som mulig. Forhåpentligvis er svarer negativt og barnet ute av karantene raskt. Uansett bør jo ikke barnet omgås andre rett etter feber. Anonymkode: e6dd2...96f 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #7 Skrevet 12. februar 2021 Ikke nødvendig med test. Barnet er friskt Anonymkode: aa6fd...0f8 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #8 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har et barn (under 10 år) som er i karantene pga. nærkontakt med smittet person. Siste kontakt med denne smittede personen var minimum 9 dager siden, og antagelig lenger (omstendighetene er slik at det er omtrent 20% sjanse for at barnet har hatt omgang med denne personen på en tilfeldig dag). I dag våknet barnet med milde coronasymptomer - hostet litt, klagde på sår hals - som gikk over i løpet av morgenen. Ingen andre/nye symptomer foreløpig. Ville dere tvunget barnet til å ta en test? Forlenget karantene? I så fall med hvor mange dager? Må innrømme at jeg tenker at milde symptomer i et par timer er noe alle viser innimellom, smittet eller ikke. I tillegg er det minimum 9 og antagelig rundt 12 dager siden barnet var i kontakt med en person som var smittet - og antagelig bare i samme rom, ikke fysisk kontakt. Så det høres rart ut om det skal være corona. Men vi har jo ikke lyst til å eventuelt være smittespredere heller... Anonymkode: 03068...d94 Tvunget? Seriøst? Vi er midt i en pandemi så det er bare å bestille time til test. Her i huset ble det oppdaget smitte i klassen til guttungen og da var det bare å bestille test. Ingen ting å tenke på Anonymkode: a9366...8b8 6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #9 Skrevet 12. februar 2021 Test. Herlighet. 🤦♀️ Anonymkode: e306e...6ca 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #10 Skrevet 12. februar 2021 Jeg er riktignok voksen, men jeg hater den testen. Får brekninger og tåreeksplosjon hver gang. Men jeg tester meg såklart hver gang jeg har vært i nærkontakt eller har symptomer utover lett kuldesnufsing. Har tatt 6 tester siden mai, har vært rimelig sikker på at det ikke er korona, men ganske teit om man tar feil. Anonymkode: ca1c5...f79 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #11 Skrevet 12. februar 2021 Det sto senest i dag at det åpnes for at mindre barn kun testes i halsen og/eller fremme i nesen for at det skal være mindre ubehagelig for dem, så her er det bare å teste. Anonymkode: da8ec...04f 1
Ulrikke Skrevet 12. februar 2021 #12 Skrevet 12. februar 2021 Test. 15-åringen min er testet fire ganger siden august, selv er jeg testet seks ganger. Den ene fordi jeg var regnet som nærkontakt av smittet. Man tar ingen sjanser. 1
Hulderen Skrevet 12. februar 2021 #13 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke nødvendig med test. Barnet er friskt Anonymkode: aa6fd...0f8 Barnet er ikke friskt når det har koronasymptomer! TS: Selvsagt skal barnet testes. Det kan ta hele 14 dager fra smitte til utbrudd. Du vil vel ikke være årsaken til et større smitteutbrudd der dere bor? 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #14 Skrevet 13. februar 2021 Ta en test. Ikke sikkert barnet synes det er ubehagelig. Her syns min 8-åring det var morsomt å ta koronatest og når hun ble forkjøla på mandag spurte hun om hun kunne få ta en test😅 (Testen hun tok var både i nese og hals.) Anonymkode: bd8ee...3bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå